  • 21. Data: 2021-04-19 15:45:05
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 19.04.2021 o 14:40, Alf/red/ pisze:

    >Dlaczego zdolność kredytowa nie przekłada się na pierwszą ratę, czy
    >tam odwrotnie, pierwsza rata na zdolność kredytową?
    >Te banki zawsze tak policzą, żebym nie zrozumiał.

    a) moze im sie nie chcialo liczyc zdolnosci w obu przypadkach,
    policzyli tylko jeden,

    b) a moze to i prawidlowo - jak beda problemy, to i tak sie trzeba
    dogac indywidualnie, albo klient sam wpadnie na to, ze trzeba zacisnac
    pasa na rok czy dwa, a potem bedzie lepiej ...

    J.

  • 22. Data: 2021-04-19 15:48:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup
    >Niemniej co do zasady to prawda, że raty malejące dają nieco
    >mniejszy* koszt ogólny. Ale dużo większe raty na początek. A to
    >właśnie na początku potrzeba pieniędzy na remonty itp.

    No wlasnie - warto by to podzielic np przez inflacje ...

    >Wciąż twierdzę, że raty stałe + nadpłacanie to lepsze rozwiązanie.
    >Albo bez nadpłacania, przy dzisiejszych wiborach :)

    Wibory dzialaja w dwie strony - gdzie odkladac na czarna godzine ?
    Na gieldzie, w walute ?

    A jak za rok wibor wzrosnie ?

    J.

  • 23. Data: 2021-04-19 18:01:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-04-19 o 14:40, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > Czyli niecałe 5000 zł (powiedzmy 1,6%) zysku rozłożone na 20 lat (40 zł
    > miesięcznie) za ratę 240 zł (ponad 15%) większą, początkowo oczywiście.

    Kalkulator zapewne policzył z obecnym WIBORem rzędu 0,25%. Jak brałem
    kredyt WIBOR był 20 razy większy (rzędu 5%).
    Przy takim WIBORze różnica między ratami stałymi a malejącymi wyjdzie
    większa. To samo będzie jak WIBOR wzrośnie.
    P.G.

  • 24. Data: 2021-04-19 20:39:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 16 Apr 2021 02:39:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >trzeba sprawdzić, o ile jest podniesiona marża do czasu uprawomocnienia się wpisu
    hipoteki do księgi wieczystej - teraz potrafi to trwać i rok

    W Szczecinie wpis trwa 1-2 miesiące (sprawdzane na 2 przypadkach, oba
    w tym roku).

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 25. Data: 2021-04-19 22:36:43
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 19.04.2021 o 18:01, Piotr Gałka pisze:
    > Przy takim WIBORze różnica między ratami stałymi a malejącymi wyjdzie
    > większa.

    Tak - i zmieni to i ratę pojedynczą (na korzyść stałych), i ich sumę (na
    korzyść malejących). Na oko - podobna zależność.

    --
    Alf/red/

  • 26. Data: 2021-05-10 09:48:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    piątek, 16 kwietnia 2021 o 08:12:07 UTC+2 Bolko napisał(a):
    > Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym?

    >Jak nie musisz to nie bierz teraz - przy tak niskim WIBORze banki
    >narzucają spore marże - rzadko poniżej 2% - a rata i tak wydaje się
    >mała. Jak WIBOR pójdzie do góry to będzie kłopot.
    >Druga sprawa to napompowane ceny mieszkań.

    A propos - slysze wlasnie, ze juz 5 bankow oferuje kredyt hipoteczny o
    stalym oprocentowaniu.

    Co prawda stale to ono ma byc chyba tylko przez 5 lat, a pewnie bank
    jeszcze podniesie te odsetki, zeby nie byc stratnym w razie wpadki ...

    Wiec ... strata wydaje sie pewna, a zysk ... watpliwy.
    Ale moze warto spytac, moze np marza bedzie niska, czy wrecz zerowa,
    no bo jak ja tu liczyc ?

    J.

  • 27. Data: 2021-05-10 11:05:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 10.05.2021 09:48 you wrote:

> [...]
    > zysk ... watpliwy. Ale moze warto spytac, moze np marza bedzie
    > niska, czy wrecz zerowa, no bo jak ja tu liczyc ?

    Nikt się na to nie zdecyduje, bo władza przyzwyczaiła elektorat, że w
    razie "w" uratuje umoczonych w WIBOR.

    --
    Pete

  • 28. Data: 2021-05-10 15:03:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Co prawda stale to ono ma byc chyba tylko przez 5 lat, a pewnie bank
    > jeszcze podniesie te odsetki, zeby nie byc stratnym w razie wpadki ...

    To się w Hiszpanii opłaca, nie u nas niestety.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com