  • 1. Data: 2005-10-01 20:58:05
    Temat: Kredyt Studencki
    Od: Kovolski <k...@t...pl>

    Witam..

    Zastanawiam sie nad zaciagnieciem kredyttu studenckiego w celach
    asekuracji finansowej..Czy wybór banku ma tu duże znaczenie jeśli itak
    podstawowe wytyczne pochodzą od MENiS..??
    Jakie banki możecie mi polecic ??
    Jakie sa wasze doswiadczenia z w/w kredttami..??
    Pozdrawiam ..
    Kovolski

  • 2. Data: 2005-10-02 00:19:10
    Temat: Re: Kredyt Studencki
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > podstawowe wytyczne pochodzą od MENiS..??
    > Jakie banki możecie mi polecic ??
    > Jakie sa wasze doswiadczenia z w/w kredttami..??

    Każdy bank ma takie same warunki - może różnić się tylko opłatą za prowadzenie
    konta (bo w banku w którym bierzesz ten kredyt musisz mić konto). Pieniądze są
    wypłacane w transzach, spłata jest przez okres 2 razy dłuższy niż pobieranie
    transz. Co semestr trzeba donosić zaświadczenie o studiowaniu. Połowę odsetek
    płaci państwo. Musisz mieć poręczyciela (wystawiane są weksle). Pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-10-02 18:59:52
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    > Każdy bank ma takie same warunki - może różnić się tylko opłatą za
    > prowadzenie
    > konta (bo w banku w którym bierzesz ten kredyt musisz mić konto).

    Byc moze cos sie w tej kwiesti zmienilo, ale kiedy ja zaciagalem kredyt w
    2003 w umowie nie mialem zadnego zapisu mowiacego o tym ze musze posiadac
    konto w banku w ktorym mam kredyt.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-10-02 21:15:10
    Od: p...@o...pl

> [...]
    > 2003 w umowie nie mialem zadnego zapisu mowiacego o tym ze musze posiadac

    W 2003 rowniez zaciagalem kredyt studencki i chcialem wykorzystac do tego celu
    Kredyt Bank, ale gdy chcieli mnie zmusic do otwarcia u nich konta to z
    usmiechem na ustach podziekowalem i wybralem PEKAO gdzie juz takiego problemu
    nie bylo. Jednak z uwagi na konto w innym banku z kazda wyplata kredytu
    tracilem wtedy 2,25 zl czyli 0,5% prowizji. Kilka razy nawet nie pobrali dla
    siebie tej prowizji :-). Tylko ze teraz ten % prowizji zabierze wiecej, bo i
    wieksza kwote kredytu co miesiac sie dostaje, wiec warto sobie przeliczyc czy
    nie taniej bedzie wybrac banku z jakas najnizsza oplata za prowadzenie i
    przelewy do innego banku, ale to juz zabawa matematyczna dla studenta.

    Pozdrawiam
    Piotr