  • 1. Data: 2003-06-25 10:19:55
    Temat: Kradyty mieszkaniowe - gdzie ??
    Od: "Raffa" <r...@i...pl>

    Witam,
    czy moze ktos sledzi oferty bankow odnoscnie kredytow mieszkaniowych:
    - gdzie najtaniej ??
    - na co zwracac uwage ??
    - jakie sa ukryte koszty dodatkowe ??

    kredyt na zakup domku, ok. 50.000 (na 10-15 lat)

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-25 10:28:26
    Temat: Re: Kradyty mieszkaniowe - gdzie ??
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Raffa wrote:
> [...]
    > - na co zwracac uwage ??
    > - jakie sa ukryte koszty dodatkowe ??
    > kredyt na zakup domku, ok. 50.000 (na 10-15 lat)

    KB, PKO BP
    ewentualnie inne ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 3. Data: 2003-06-25 10:33:20
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "Raffa" <r...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - na co zwracac uwage ??
    > - jakie sa ukryte koszty dodatkowe ??
    >
    > kredyt na zakup domku, ok. 50.000 (na 10-15 lat)

    Poczytaj archiwum. Jest tego bardzo duzo.
    JEDNA PODSTAWOWA UWAGA: omijaj z daleka wszelkie promocje. wyjdziesz na tym
    jak Zablocki na mydle.

    Ja ze swojej strony polecam KB w PLN.
    Jasna przejrzysta umowa, brak ukrytych kosztow. Oprocentowanie rynkowe
    niezalezne od banku (WIBOR3M + marza).
    Mila, kompetentna obsluga.
    Zalezy jaki masz wklad wlasny.
    -Jesli od 40% to masz oprocentowanie: WIBOR3M + 1%, jesli mniej to marza
    1,5%.
    -Prowizje za udzielenie mozesz miec minimalna jak dobrze porozmawiasz czyli
    0,9%.
    -Ubezp. do wpisu hipoteki - 0,07% miesiecznie
    -Wczesniejsza splata bez prowizji ( w umowie standardowej jest odwolanie do
    TOiP, ale mozna wpisac taki punkt do umowy, wtedy jestes niezalezny w tym
    punkcie od TOiP)
    -Oplacaja ci ubezpieczenie na zycie na kwote kredytu.

    Darek

  • 4. Data: 2003-06-25 10:59:15
    Od: "Raffa" <r...@i...pl>

> [...]
    > - na co zwracac uwage ??
    > - jakie sa ukryte koszty dodatkowe ??
    >
    > kredyt na zakup domku, ok. 50.000 (na 10-15 lat)

    za expander.pl :

    najlepiej przy PLN stale na 10 lat dla mnie (50.000 kredyt / 20.000
    wlasne)
    wyglada ING Slaski:
    koszt ponizej 20.000

    podobnie BOŚ

    np. PKO BP kolo 22.000

  • 5. Data: 2003-06-25 12:06:10
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    > za expander.pl :
    >
    > najlepiej przy PLN stale na 10 lat dla mnie (50.000 kredyt / 20.000
    > wlasne)
    > wyglada ING Slaski:
    > koszt ponizej 20.000
    >
    > podobnie BOŚ
    >
    > np. PKO BP kolo 22.000
    Niestety expander nie jest zbyt dokladny jesli chodzi o szczegoly i niuanse.
    A takie sa fakty.
    20 tys. wklad wlasny + 50 tys kredytu = 70 tys.
    wklad wlasny = 28,57% czyli dosc niski zeby dostac jakas preferencyjna marze
    Zalozmy dla uproszczenia ze nie splacasz nic wczesniej.
    1. ING
    Po pierwsze czy ty czytasz co ktos pisze? ING - czysta promocja majaca na
    celu naciagniecie klienta.
    Pierwszy rok - 5,75% Super !!!
    Ale kolejne lata: wg stanu na dzis stopa bazowa 7,25% + jakas marza (pewnie
    co najmniej 1,5% przy takim wkladzie wlasnym)
    Prowizja: od 1% dla stalych klientow, od 1,5% dla nowych

    Wyniki:
    Prowizja minimalna: 1,5% * 50 000 = 750
    Raty w pierwszym roku(stopa 5,75%): 548,85
    Raty w latach kolejnych(7,25%+1,5%=8,75%): 626,63

    Razem: 75 012,24

    2. BOS
    WIBOR 6M + marza. marza w twoim przypadku wyniesie od 1,8 p.p.
    czyli na koniec czerwca ok. 5,35% + 1,8% = 7,15%
    Prowizja od. 1,5%

    Rozpatrzenie wniosku: 100
    Prowizja minimalna jw. 750
    Raty: 584,42

    Razem: 70 980,40

    3. PKO BP
    WIBOR 3M + marza czyli na koniec czerwca: 5,39% + 1,5% = 6,89% (ale jest
    klauzula ze zmiana WIBORU musi nastapic o wiecej niz 0,2 p.p. zeby sie
    zmienilo oprocentowanie
    Prowizja minimalna 1,2%

    Prowizja: 600
    Rata: 577, 71

    Razem: 69 925,20

    4. Kredyt Bank
    WIBOR 3M + marza czyli obecnie 5,35% + 1,5% = 6,85%
    Prowizja jak sie dobrze zakrecisz 0,9%

    Prowizja: 450
    Rata: 576,68

    Razem: 69 651,60

    Wniosek: Expander nie jest najlepszym zrodlem informacji szczegolowej. Zeby
    ocenic trzeba policzyc wszystko dokladnie samemu. a jesli sie nie chce
    liczyc to placi sie "frycowe" np. ponad 5 tys. PLN (roznica miedzy ING a
    KB).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2003-06-25 12:46:20
    Od: "Raffa" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > ocenic trzeba policzyc wszystko dokladnie samemu. a jesli sie nie chce
    > liczyc to placi sie "frycowe" np. ponad 5 tys. PLN (roznica miedzy ING a

    dzieki
    wiem teraz juz gdzie sie przejsc po szczegoly

    zobacze jeszcze gdzie w miare szybko rozpatruje wnioski i przyznaja kredyt
    bo jak trafi sie okazja to bedzie trzeba zalatwiac kase na gwalt

  • 7. Data: 2003-06-25 13:10:35
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    >
    > zobacze jeszcze gdzie w miare szybko rozpatruje wnioski i przyznaja kredyt
    > bo jak trafi sie okazja to bedzie trzeba zalatwiac kase na gwalt

    A jesli chcesz na gwalt to niestety bedziesz mial problem. Musisz sobie
    przyjac ok. miesiaca na zalatwienie kredytu. A gdzieniegdzie nawet dluzej.
    ale moze ci sie uda szybciej co nie znaczy taniej.

  • 8. Data: 2003-06-25 14:25:16
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    Raffa wrote:
    [...]
> [...]

    Ja bym co innego na tę okoliczność szykował...
    NMSP ;)

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl