  • 11. Data: 2009-01-20 20:37:31
    Temat: Re: Krach branzy motoryzacyjnej w Europie
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Kudlaty wrote:

    > Powiazanie branzy ogromne z innym. Do wyprodukowania trzeba bardzo duzo
    > okolo zapleczowych spraw, narzedzi, testow, technologi IT, etc.
    > Nie bede tutaj tworzyl wykladu. Ci ktory maja stycznosc z przemyslem
    > wiedza o co chodzi.
    > Ci ktorzy nie znaja tematu odsylam do przeszukania w sieci aby zrozumiec.

    Podobnie z budowlanka, bankami itd. Jesli na cos nie ma zapotrzebowania na
    rynku, to znaczy ze mamy to finansowac z budzetu ?

    --
    in

  • 12. Data: 2009-01-20 20:57:40
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "george"

    > Kiedy i z czego zapłacisz bezrobotnym w tym czasie ?
    Przeciez jesli wpompuje sie miliardy to w konsekwencji wszyscy straca a nie
    tylko bezrobotni.

    Pester

  • 13. Data: 2009-01-20 20:58:48
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "sorden" <s...@w...pl> wrote in message

    > Albo pozwolmy wykupic to za bezcen "inwestorom" z arabii/indii

    NIKT nie wykupi nawet za beccen tego co upada. Nie rob takich glupow z
    Arabow.

    Pester

  • 14. Data: 2009-01-20 21:03:01
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Pester wrote:

    > NIKT nie wykupi nawet za beccen tego co upada. Nie rob takich glupow z
    > Arabow.

    Mylisz sie, historia zna wiele takich przypadkow.

    --
    in

  • 15. Data: 2009-01-20 21:07:07
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    "Kudlaty"

> [...]
    > wiedza o co chodzi.
    > Ci ktorzy nie znaja tematu odsylam do przeszukania w sieci aby zrozumiec.

    To niech to wszystko w cholere upada.
    Niech sie narodzi NOWE.
    Dlaczego koniecznie chcesz byc krolem Herodem i nie chcesz pozwolic narodzic
    sie NOWEMU?

    Pester

  • 16. Data: 2009-01-20 21:11:40
    Od: "Pester" <p...@o...pl>

    > Podobnie z budowlanka, bankami itd. Jesli na cos nie ma zapotrzebowania na
    > rynku, to znaczy ze mamy to finansowac z budzetu ?

    Wygenerowano OBAWE o przyszlosc, ludzie boja sie brac kredytow, spadla
    konsumpcja. Wielu sobie uswiadomilo, ze zylo na kredyt, ze konsumowalo na
    wyrost.
    Grubas, ktory konsumuje za duzo, ma potem klopoty zdrowotne.
    Potrzebna jest glodowka, dieta, kuracja odchudzajaca.
    Podswiadomie juz to ludzie wiedza i rozumieja.
    Zaczyna sie zaciskanie pasa.
    Ludzie nie beda finansowac dalej tej nadmiernej konsumpcji i reanimowac
    banki, ktore tylko z tego zyja.

    Pester

  • 17. Data: 2009-01-20 21:46:25
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Pester" <p...@o...pl> wrote in message news:gl5ds0$k2s$1@opal.futuro.pl...
    > "george"

    > Przeciez jesli wpompuje sie miliardy to w konsekwencji wszyscy straca a
    > nie tylko bezrobotni.
    >
    > Pester
    moge tylko powiedzieć że świat nie jest czarno-biały.
    Nie mam wątpliwości że to co ekonomicznie nieuzasadnione powinno upaść. Mam
    wątpliwości tylko czy wszystko to powinno upaść synchronicznie w tym samym
    punkcie czasowym....

    george

  • 18. Data: 2009-01-20 21:57:34
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wiedza o co chodzi.
    > Ci ktorzy nie znaja tematu odsylam do przeszukania w sieci aby zrozumiec.

    Zgoda, ale o zapotrzebowaniu na te dobra decyduje konsument! Jeśli ten nie
    chce to dlaczego z jego podatków ma być to finansowane? Jeśli z kolei będzie
    zapotrzebowanie na samochody, to rynek nie lubi próżni a aktywa zamkniętej
    fabryki raz dwa wykupi ktoś kto poczuje w tym biznes. Pomijam już fakt, że
    wprowadzenie nowej marki dopiero mogłoby być 'kopem' dla rozwoju całego
    łańcuszka sektora samochodowego. Rynek nie lubi próżni - jeśli jest na coś
    zapotrzebowanie to prędzej czy później znajduje się wytwórca tych dóbr.
    Dodatkowo przy nowej marce zarobi jeszcze ogromne pieniądze cały 'przemysł'
    marketingowy.
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 19. Data: 2009-01-20 22:04:53
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

> [...]
    [cut]

    P.S. wyobraź sobie, że jesteś małym producentem niszowych aut. Twoi
    gigantyczni konkurenci w postaci koncernow samochodowych stale dymają swoich
    nabywców wkładając do aut części kiepskiej jakości, a Ty z uporem maniaka od
    kilkunastu lat powtarzasz sobie, że będziesz produkował z najlepszych
    podzespołów, bo to w długim terminie zaprocentuje u konsumentów. Czekasz na
    to 20 lat i nagle pojawia się Twoja szansa zaistnienia na rynku i wygrania z
    'nieuczciwą' konkurencją - nareszcie masz szanse sprzedawania szerokiemu
    gronu konsumentów Twoich dopieszczonych od kołyski produktów - a tu nagle
    robi się raban, przychodzi rząd i mówi - z Twoich podatków będziemy
    finansowali i wspomagali Twoich nieudolnych konkurentów - wkurzasz się czy
    nie :> ?

    Dlaczego nie pozwolić, abyś to Ty właśnie zatrudnił bezrobotnych z tej dużej
    zbankrutowanej fabryki?
    Rozumiesz?
    --

    P a l m @