  • 1. Data: 2009-03-16 10:14:47
    Temat: (Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule
    Od: o...@g...com

    Witam!

    Mam umowę kredytową z PKO BP zawartą w połowie 2007 r. zawierającą
    punkty sprzeczne z prawem tak jak i setki tysięcy ludzi mających u
    nich kredyt i UOKiK nic z tym nie robi. Otóż w umowie kredytu
    hipotecznego mam wpisane że spłata kredytu następuje przez potrącenia
    z mojego ROR prowadzonego przez PKO BP a jest to klauzula będąca w
    Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK poz.1145. PKO BP zmusza
    klientów do posiadania konta z dostępem elektronicznym za 7,40 zł /
    msc. To jest warunek kredytu hipotecznego, punkt umowy hipotecznej
    mówiący że muszę otworzyć Superkonto z bankowością elektroniczną a to
    również klauzula będąca w Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK poz.
    1143. Sprawdziłem z kolegą który wziął u nich kredyt na mieszkanie
    przede mną oraz z koleżanką która wzięła kredyt dlugo po mnie i maja
    takie same zapisy w umowie! Takie umowy mają prawdopodobnie setki
    tysiecy ludzi mających kredyt hipoteczny w PKO BP! Co więc z tego ze
    UOKiK kontroluje banki i wpisuje klauzule na liste zakazanych jak
    potem nie kontroluje tego że banki dalej je stosują! Przytoczone
    klauzule UOKiK wpisał w 2006 roku a PKO BP cały czas je stosuje!
    Dodatkowo nie karzą bankom powiadomic klientów o tym czy zmienic umów
    które mają zakazane klauzule. Efekt jest taki że setki tysięcy
    klientów mają u nich konta za 7,40 zł (a zapowiadaja podwyzki) tylko
    dlatego że maja kredyt hipoteczny w tym banku! To jest przynajmniej
    parę milionów dodatkowego dochodu dla PKO BP. Bo oczywiście nie
    zmieniają umów ani nie tworzą rachunków techniczych do spłat. Masz
    kredyt w PKO BP to musisz płacic haracz miesięczny za konto choćby nie
    wiem co bo nie ma innej możliwości spłat a umowa obliguje do konta
    ROR! Czy jest ktoś z czytelników tej grupy w podobnej sytuacji?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2009-03-16 10:21:11
    Temat: Re: (Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > wiem co bo nie ma innej możliwości spłat a umowa obliguje do konta
    > ROR! Czy jest ktoś z czytelników tej grupy w podobnej sytuacji?

    Napisz do banku, że w związku z tym, że jest to klauzula zabroniona to
    prosisz o zmianę rachunku, z którego pobierane są na raty na bezpłatny...

    Mam tak samo w DB, ale tam "obowiązkowe" konto do spłaty kredytu jest
    prowadzone bezpłatnie więc z bankiem nie walczę.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-03-16 10:37:31
    Od: o...@g...com

    On 16 Mar, 10:21, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > Napisz do banku, że w związku z tym, że jest to klauzula zabroniona to
    > prosisz o zmianę rachunku, z którego pobierane są na raty na bezpłatny...
> [...]

    No widzisz pisałem juz parę razy. Nawet wypełniłem 2 tygodnie temu
    przez system iPKO reklamacje i nie dostałem żadnej odpowiedzi!
    Zadzwoniłem na bankowość telefoniczną to sie dowiedziałem ze zamkneli
    moją reklamacje i wiecej informacji nie może mi podać. Taki to juz
    bank... Dlatego myślę że jak jest więcej ludzi w takiej sytuacji to
    wysłanie kilku maili do UOKiK, KNB czy prezesa PKO Jerzego Pruskiego
    moze coś pomoze ruszyć w tym temacie. Bo poziom obsługi klienta w tym
    banku jest poniżej wszelkich standardów:(

  • 4. Data: 2009-03-16 10:38:55
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > moze coś pomoze ruszyć w tym temacie. Bo poziom obsługi klienta w tym
    > banku jest poniżej wszelkich standardów:(

    napisz do arbitra bankowego, że bank nie dość, że stosuje niedozwolone
    klauzule to jeszcze olewa klienta i nie odp. na reklamacje!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-03-16 10:41:11
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <o...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > moze coś pomoze ruszyć w tym temacie. Bo poziom obsługi klienta w tym
    > banku jest poniżej wszelkich standardów:(

    Po co tam się pchałeś?

  • 6. Data: 2009-03-16 11:06:23
    Od: o...@g...com

    On 16 Mar, 10:41, "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik <o...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:7116757e-8585-4b0a-a2f1-4a2dd16159e3@
    v38g2000yqb.googlegroups.com...

    > Po co tam się pchałeś?

    Bynajmniej nie pchałem sie. Doradca kredytowy złożył w moim imieniu
    wnioski o kredyt do kilku banków i w czasie miesiąca bo tyle miałem
    czasu do podpisania umowy właściwej tylko PKO BP zdążył rozpatrzyc mój
    wniosek(!) Dodam że było to w szczycie boomu budowlanego i banki miały
    kolejki potencjalnych klientów...

  • 7. Data: 2009-03-16 11:10:19
    Od: Piotr Miller <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 16 Mar 2009 03:14:47 -0700, ojcowska napisał(a):

> [...]
    > Superkonto z bankowością elektroniczną a to również klauzula będąca w
    > Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK poz. 1143.

    [ciach]

    Mam u nich kredyt hipoteczny od jakichś 5 lat. Podczas podpisywania umowy
    proponowali mi założenie konta ale ja zapytałem czy to konieczne i czy
    nie da rady inaczej. No i dało radę ;-) Mam jakieś darmowe konto
    powiązane z kredytem, na które ja przelewam pieniądze i stamtąd są one
    pobierane do spłaty. Na 100% nic za nie nie płacę - także chyba jednak
    się da...

    --
    Pozdrawia Piotrek Miller

  • 8. Data: 2009-03-16 11:10:38
    Od: o...@g...com

    On 16 Mar, 10:38, RobertS <b...@x...pl> wrote:
    > napisz do arbitra bankowego, że bank nie dość, że stosuje niedozwolone
    > klauzule to jeszcze olewa klienta i nie odp. na reklamacje!

> [...]

    Spróbuję najpierw UOKiK - może coś z tym zrobia tym bardziej że nie
    tylko ja mam ten problem. Arbiter to koszt 50 zł a i tak nawet jak
    rozwiąże problem to tylko w moim przypadku. Nadal będą setki tysięcy
    innych klientow...

  • 9. Data: 2009-03-16 11:18:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > tylko ja mam ten problem. Arbiter to koszt 50 zł a i tak nawet jak
    > rozwiąże problem to tylko w moim przypadku. Nadal będą setki tysięcy

    kosztuje 20 zł, jeżeli roszczenie jest do 50 zł, a jak ww. uzna Twoją
    rację to bank kasę zwróci, poza tym jak wygrasz to będziesz mógł polecić
    to rozwiązanie tym "setkom tysięcy klientów"... ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-03-16 11:21:20
    Od: o...@g...com

    On 16 Mar, 11:10, Piotr Miller <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Mam u nich kredyt hipoteczny od jakichś 5 lat. Podczas podpisywania umowy
    > proponowali mi założenie konta ale ja zapytałem czy to konieczne i czy

    Widzisz ja gdy brałem kredyt to tez protestowałem że nie chcę płacić
    za to konto. Rozmawiałem nawet z dyrektorem oddziału PKO BP ale ten
    powiedział że konto jest niezbędne i jest to standardowa procedura
    więc uwierzyłem pracownikom banku - bądź co bądź instytucji zaufania
    publicznego (sic!).... Niestety nie wpadłem na pomysł czytania spisu
    klauzul zakazanych UOKiK. Znalazłem to na ich stronie dopiero w tym
    roku. Denerwuje mnie jednak że w taki sposób łamali i prawdopodobnie
    nadal łamią prawo gdyż ta klauzula jest zakazana od 2006 roku wiec w
    2007 roku wiedzieli dobrze że nie powinni jej stosować! Moi znajomi
    którzy maja kredyt w PKO BP tez maja identyczne zapisy!!! Dlatego
    uważam że UOKiK powinien coś z tym zrobić. Nie wystarczy bowiem jak
    widać wpisać klauzulę do tego spisu ale trzeba też kontrolować jak się
    do tego bank stosuje...