  • 11. Data: 2006-11-13 08:09:46
    Temat: Re: Kontrola przelewu od jakiej kwoty ?
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 16:44:01 +0100, Artur 'Zmechu' Prokopiuk napisał(a):
    > W poprzednim odcinku serialu pl.biznes.banki, "*piotr'ek*"
    > Dla US to będzie jak darowizna. A myślę że jak się BARDZO uprzeć, to można
    > to traktować jako dwie darowizny, brat2-brat1 a potem brat1-brat2.

    Dokładnie - US z każdej pierdoły będzie próbował zrobić dochód podlegający
    opodatkowaniu... Najlepsze cyrki są przy spółce cywilnej - trzeba płacić
    złodziejom podatek za używanie własnych rzeczy...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 12. Data: 2006-11-13 09:00:44
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 12 Nov 2006 12:20:53 +0100, *piotr'ek* napisał(a):

    > A kto mówi, że to darowizna. Brat przelewa kasę z USA, przyjeżdża do PL i
    > odbiera ją od swego brata.

    Więc nie jest to darowizna, tylko depozyt nieprawidłowy. Obowiązuje od
    tego podatek PCC. Nie pamiętam stawki: 1% albo 2%. I żadne nowe ustawy
    tego nie zmieniają.

  • 13. Data: 2006-11-13 09:24:16
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    jureq wrote:
    [...]

    > Więc nie jest to darowizna, tylko depozyt nieprawidłowy. Obowiązuje od
    > tego podatek PCC. Nie pamiętam stawki: 1% albo 2%. I żadne nowe ustawy
    > tego nie zmieniają.
    Hm.
    =======================
    Depozyt nieprawidłowy - mówimy o nim, gdy z przepisów albo z umowy lub
    okoliczności wynika, że przechowawca może rozporządzać oddanymi na
    przechowanie pieniędzmi lub rzeczami oznaczonymi tylko co do gatunku.
    =======================

    Jak się definiuje "może rozporządzać" ?
    Czy jeśli w umowie będzie 'przelewam na Twoje konto XXXXX, i te
    pieniądze mają tam zostać, do dnia yyy po czym masz mi je wypłacić w
    gotówce' to znaczy że posiadacz konta "może rozporządzać" czy nie ?
    KJ

  • 14. Data: 2006-11-13 10:16:54
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):

    > A kto mówi, że to darowizna. Brat przelewa kasę z USA, przyjeżdża do PL
    > i odbiera ją od swego brata.

    a "brat" zapewne nie zapłacił podatków od dochodów w stanach

    Pozdrawiam
    Marek

  • 15. Data: 2006-11-15 16:48:01
    Od: <r...@n...pl>

    jest cos co sie nazywa procedura zapobiegania praniu brudnych pieniedzy i
    jest tak, ze obowiazuje ona w kazdym banku kazdego pracownika; poza tym
    kontrola przelewow obowiazuje w kazdym przypadku powyzej 15keur i ma jej
    dokonac kazda osoba, ktora podejrzewa, ze srodki pochodza ze zrodel
    "conajmniej dziwnych" poslugujac sie kolokwializmem.
    nie zakladaj zadnych dzieciesiu kont nie rob z siebie wariata.
    niech brat dokona ci przelewu i nic sie nie stanie... co ci zrobia? postawia
    cie przed komisja sledcza i bedziesz sie tlumaczyc skad brat przelal ci
    kase? przeciez kazdy ma prawo wyrac kase na loterii :)))