  • 1. Data: 2003-05-12 17:09:16
    Temat: Konto w banku w USA
    Od: "MauaM" <m...@d...pl>

    Witajcie
    Czy ktos moze mi wyjasnic, czy obywatel polski moze zalozyc konto w banku w
    USA, najlepiej jakies obslugiwane przez internet?
    Dziekuje z gory
    Masia

  • 2. Data: 2003-05-12 19:41:02
    Temat: Re: Konto w banku w USA
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "MauaM" <m...@d...pl> wrote in message
    > Witajcie
    > Czy ktos moze mi wyjasnic, czy obywatel polski moze zalozyc konto w banku
    > USA, najlepiej jakies obslugiwane przez internet?

    jeśli masz SSN to w każdym

  • 3. Data: 2003-05-12 20:13:07
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <b9otck$ch6$1@absinth.dialog.net.pl>, s...@g...pl
    says...

    > "MauaM" <m...@d...pl> wrote in message
    >
    > jeśli masz SSN to w każdym

    Hmmm... niezupeplenie. W wiekszosci przypadkow da sie otwozyc konto w
    banku amerykanskim przez internet TYLKO I WYLACZNIE jesli ma sie SSN.
    Jesli sie go nie ma (a wiekszosc Polakow go nie ma) do sie otworzyc
    rachunek jesli wypelni sie odpowiedni formularz stwierdzajacy, ze nie
    jest sie rezydentem w Stanach i ze przychody z tytuly ewentualnych
    odsetek podlegaja umowie o unikaniu podwojnego opodatkowania. O ile sie
    nie myle to jest to W-8BEN. NIestety w takim wypadku trzeba pojawic sie
    osobiscie w banku, nie wiem czy da sie korespondencyjnie.

    AP

  • 4. Data: 2003-05-12 21:10:43
    Od: k...@p...onet.pl

    Mozna zalozyc konto w banku USA nie bedac rezydentem i mieskzajac po za
    granicami USA:

    1 punkt FAQ z banku Chase ( http://www.chase.com )

    Can I open an account if I am a non-resident and live outside of the United
    States?
    Yes, you can if the laws of your locality permit it. You can be a U.S. citizen
    or a citizen of another country. Go to Account Opening for easy step-by-step
    instructions.

    link do tego:

    http://www.chase.com/cm/cs?
    pagename=Chase/Href&urlname=chase/pf/banking/intbank
    /acctopening/faqs#n1

  • 5. Data: 2003-05-13 07:58:33
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik p...@g...pl napisał:

    > jeśli masz SSN to w każdym

    Niekoniecznie. Znalazlem kiedys bank internetowy w USA, ktory pozwalal
    na zakladanie rachunkow bez SSN. Byl o tyle ciekawy, ze nie pobieral
    kasy za prowadzenie rachunku, gdy wplacilo sie przynajmniej 1000$. Przy
    nizszym saldzie (nawet 0$) zalozenie(prowadzenie?) rachunku kosztowalo
    cos ze 180$.

    Bank znalazelm w katalogu yahoo! chodzac po kategoriach. Zdaje sie ze
    byla kategoria bankowa zwiazana z internetem. Jak znajde chwile to
    poszperam.

    Bartol

  • 6. Data: 2003-05-14 06:27:20
    Od: "MauaM" <m...@d...pl>

    Użytkownik "Bartol Partol" napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Bank znalazelm w katalogu yahoo! chodzac po kategoriach. Zdaje sie ze
    > byla kategoria bankowa zwiazana z internetem. Jak znajde chwile to

    Dziekuje wszystkim za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    masia