  • 1. Data: 2008-08-30 15:15:51
    Temat: Konsolidacyjny pod hipotekę vs. hipoteczny
    Od: "KZ" <n...@a...e-mail.com.pl>

    Mam w tej chwili kredyt hipoteczny z ~80 tys złotych do spłacenia + kredyt
    na samochód ~40 tysięcy.
    Chciałbym ten pierwszy przenieść do innego banku (brany w 2001 roku, dość
    wysoko jak na dziś oprocentowany, w Euro) i przy okazji wrzucić w to
    samochód.

    Pytania mam następujące :

    - Czy opłaca się zamienić hipoteczny w Euro na jakąś inną walutę czy na
    złotówki ? Aktualny kurs jest ~40 groszy poniżej kursu po jakim był brany...
    - Na czym polega różnica pomiędzy hipotecznym a konsolidacyjnym - rozumiem
    że ten drugi ma wyższe oprocentowanie tylko że u mnie wartość nieruchomości
    to jakieś ~300 tysięcy złotych - jest szansa na wzięcie hipotecznego w takim
    przypadku ?
    - Który z banków byście polecili ? Czy korzystanie z serwisów typu Expander
    ma sens w takim przypadku ?

    --
    Pozdrowienia,
    KZ

  • 2. Data: 2008-08-30 17:44:20
    Temat: Re: Konsolidacyjny pod hipotekę vs. hipoteczny
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    KZ pisze:
> [...]
    > rozumiem że ten drugi ma wyższe oprocentowanie tylko że u mnie wartość
    > nieruchomości to jakieś ~300 tysięcy złotych - jest szansa na wzięcie
    konsolidacja hipoteczna jest droższą od hipotecznego z wyłącznie celem
    mieszkaniowym. Jeśli masz wystarczający zapas zdolności kredytowej to
    można spróbować wziąć kredyt refinansowy + dodatkowa gotówka np. na
    remont domu, a z niej spłacisz samochodowy....