  • 1. Data: 2008-10-29 07:30:01
    Temat: Kiedy naliczaja odsetki na eMax+
    Od: "Włodziu" <w...@w...pl>

    Mam taki problem z działaniami antybelkowymi ;))

    Chcę ostatniego dnia miesiąca (aby nie blokować sobie możliwości przelewu na
    kolejny - cały miesiąc) wypłacić kwotę z eMax+ tak aby 1 listopada po
    dodaniu odsetek było dokładnie 500 zł !!

    teraz informacje:

    01.10. stan konta wynosi 509,85 zł

    Chciałbym uzyskać coś takiego.

    30 dni 5,75% dla 509,85 daje 2,40957 zł odsetek
    ^^^^^^^^
    1 dzień 5,75% dla 497,51 daje 0,07837 zł odsetek
    ^^^^^^^^
    Czyli razem 2,48794 zł = 2,49

    I teraz mam pytanie kiedy wypłacić te 12,34 zł? Dzisiaj czy jutro??

    W ubiegłym miesiącu w historii eMax+ miałem, że data operacji 01-10-2008 a
    data księgowania 30-09-2008!!Więc juz zgłupiałem i czegoś tutaj nie
    rozumiem.

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję

  • 2. Data: 2008-10-29 07:55:10
    Temat: Re: Kiedy naliczaja odsetki na eMax+
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 29 Oct 2008 08:30:01 +0100, Włodziu napisał(a):

> [...]
    > ^^^^^^^^
    > Czyli razem 2,48794 zł = 2,49
    >
    > I teraz mam pytanie kiedy wypłacić te 12,34 zł? Dzisiaj czy jutro??

    Jeśli to ma być dokładnie 12,34 zł i 1 dzień, to 31-ego czyli pojutrze.
    Jeśli jednak wypłacisz ją 30-ego, to też odsetki wyjdą takie same (2,49).
    Masz więc wybór.

    > W ubiegłym miesiącu w historii eMax+ miałem, że data operacji 01-10-2008 a
    > data księgowania 30-09-2008!!Więc juz zgłupiałem i czegoś tutaj nie
    > rozumiem.

    W mBanku decyduje data operacji.
    Problemy powstają tylko wtedy gdy ostatni dzień miesiąca wypada w święto
    lub w sobotę. Wtedy mBank nalicza odsetki (i podatki) w ostatnim dniu
    roboczym. Zakłada przy tym,że do końca miesiąca nic na koncie się nie
    zmieni. Jeśli się zmieni, to w następnym miesiącu następuje korekta
    odsetek (ale nie belkowego....).Podobnie dzieje się jeśli np. jakaś wypłata
    z bankomatu dokonana pod koniec miesiąca nie zostanie zaksięgowana przed
    naliczeniem odsetek.