  • 1. Data: 2014-11-11 12:31:48
    Temat: Karty prepaid
    Od: marek <mularek@o2_wytnij.pl>

    Pytanko o karty prepaid:
    Czy to się opłaca?
    Czy posiada funkcjonalność KK? (np.: w podróżach zagranicznych)
    Kto ma dobre oferty?

    --
    marek

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://usenet.sinaapp.com/

  • 2. Data: 2014-11-11 14:49:21
    Temat: Re: Karty prepaid
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-11-11 o 12:31, marek pisze:
    > Pytanko o karty prepaid:
    > Czy to się opłaca?

    Zamrażanie środków oczywiście słabo się opłaca, korzyści
    uwidaczniają się kiedy potrzebna jest do płacenia niewielkich
    kwot w warunkach wysokiego ryzyka utraty karty.

    > Czy posiada funkcjonalność KK? (np.: w podróżach zagranicznych)

    Nie, do niektórych czynności karta musi być kredytowa, np. często
    przy wypożyczaniu samochodu.

  • 3. Data: 2014-11-11 16:28:53
    Od: zarząd komplementariusza <z...@p...pl>

    w normalnych warunkach prepaid się nie opłaca
    bo jest dużo droższy od normalnego
    konta osobistego wraz z kartą debetową.

    prepaid może kusić osoby zadłużone po uszy i
    uciekające przed komornikiem, ale
    1) większość kart sprzedawanych jako prepaidy
    to raczej pseudoprepaidy (np. millenium i ing)
    bo bank zna dane użytkownika karty
    2) typowe prepaidy mają bardzo uciążliwe limity
    np. 500zł dziennie oraz 10.000 rocznie, (dłużnik
    zarabiający najniższą pensję potrzebuje 15.000zł
    rocznie)
    3) typowe prepaidy mają absurdalnie wysoką opłatę
    za wypłatę gotówki w bankomacie (5zł od wypłaty,
    a bank złośliwie nakładają limity 500zł nie można
    więc wypłacić jednorazowo całej wypłaty, trzeba
    zapłacić 3x5zł)

  • 4. Data: 2014-11-11 17:54:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marek" <mularek@o2_wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > Pytanko o karty prepaid:
    > Czy to się opłaca?
    > Czy posiada funkcjonalność KK? (np.: w podróżach zagranicznych)
    > Kto ma dobre oferty?
    Moim zdaniem prepaid opłaca się po prostu jako karta awaryjna. Jedziesz za
    granicę i w razie awarii karty zasadniczej możesz sobie na prepaida przelać
    przez net środki i się poratować. Wówczas cena tej usługi ma drugorzędne
    znaczenie. Prepaid może być niezłym pomysłem jako jakaś wspólna karta dla
    kilku osób. Raz daję ją synowi, raz córce - na wycieczkę. Wpłacam kwotę
    "kieszonkowego". No i prepaidów używają oszuści w internecie. Moim zdaniem
    zresztą z tego właśnie powodu powinna istnieć metoda sprawdzenia, czy
    rachunek bankowy nie jest prepaidowy.

  • 5. Data: 2014-11-11 21:35:21
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > za wypłatę gotówki w bankomacie (5zł od wypłaty,
    > a bank złośliwie nakładają limity 500zł nie można
    > więc wypłacić jednorazowo całej wypłaty, trzeba

    ale to i tak taniej niż zapłacić koszt przelewu dla komornika lub
    podobnego (30 zł za przelew)

    poza tym od płatności bezgotówkowych prowizja nie jest naliczana więc
    można się z kimś dogadać = zapłacę za twoje zakupy a ty dasz mi gotówkę

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-11-17 16:52:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 11 Nov 2014 07:28:53 -0800 (PST), zarząd komplementariusza
    <z...@p...pl> wrote:

    >prepaid może kusić osoby zadłużone po uszy i
    >uciekające przed komornikiem, ale
    >1) większość kart sprzedawanych jako prepaidy
    >to raczej pseudoprepaidy (np. millenium i ing)
    >bo bank zna dane użytkownika karty
    Bzwbk rejestruje kartę (kupowana w oddziale) ale komornikowi nic do
    tego. Zreszta zarejestrowac mozna na inna osobe ktorej komornika rece
    nie dosiegna.

> [...]
    >za wypłatę gotówki w bankomacie (5zł od wypłaty,
    >a bank złośliwie nakładają limity 500zł nie można
    >więc wypłacić jednorazowo całej wypłaty, trzeba
    Cóż, jak kogoś komornik chce ogołocić to 15 zł będzie dla niego
    akceptowalnym kosztem posiadania "reszty" wypłaty.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2014-11-17 17:17:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości
    On Tue, 11 Nov 2014 07:28:53 -0800 (PST), zarząd komplementariusza
    >Cóż, jak kogoś komornik chce ogołocić to 15 zł będzie dla niego
    >akceptowalnym kosztem posiadania "reszty" wypłaty.

    Ale zadluzenie niesplacane z reguly rosnie, wiec to nie jest koszt
    zastepczy tylko dodatkowy.

    J.

  • 8. Data: 2014-11-19 21:19:32
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 17 Nov 2014 17:17:53 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "WAM" napisał w wiadomości
    >On Tue, 11 Nov 2014 07:28:53 -0800 (PST), zarząd komplementariusza
    >
    >Ale zadluzenie niesplacane z reguly rosnie, wiec to nie jest koszt
    >zastepczy tylko dodatkowy.
    Oczywiscie ale dzieki temu ma z czego przezyc. A zadluzenia rosnacego
    i tak nie splaci.

    WAM