  • 1. Data: 2003-02-16 21:22:29
    Temat: Karty kredytowe za granica...
    Od: "MCPC" <m...@w...pl>

    ...czy ktos sie orientuje jakiego typu karte kredytowa warto posiadac
    podrozujac po Europie? Z tego co sie wlasnie dowiedzialem w moim banku na
    pewno nie Vise (przeliczaja najpierw kazda transakcja na USD - i to po nie
    wiadomo jakim kursie! A dopiero pozniej z USD na PLN - a wiec podwojna
    strata!). Jak to jest z kartami systemu EC? I w ktorym banku taka karta
    kosztuje najtaniej oraz jakies konto do niej (ROR).

    Pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2003-02-17 16:17:10
    Temat: Re: Karty kredytowe za granica...
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    MCPC wrote:
    > kartami systemu EC? I w ktorym banku taka karta kosztuje najtaniej
    > oraz jakies konto do niej (ROR).

    Jesli po Europie, to warto miec istotnie EC.
    Takie karty wydaje np. PKO BP, Citibank, BPHPBK, (ING wydawane
    pilotazowo). W pierwszych dwoch mozna miec karte bez konta bodaj.

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 4. Data: 2003-02-17 16:22:00
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał

    > Jesli po Europie, to warto miec istotnie EC.

    Ale juz VC z korzystnym kursem walut to nie ? ;P Albo VC przeliczanej przez EURO
    ? ;P
    A tak gwoli scislosci, to w Polsce ŻADEN bank nie wydaje EC !!! MC owszem, ale
    EC nie ;))

  • 3. Data: 2003-02-17 16:22:00
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

  • 5. Data: 2003-02-17 16:39:11
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Witek wrote:
    > Ale juz VC z korzystnym kursem walut to nie ? ;P Albo VC
    > przeliczanej przez EURO ? ;P

    A ktore to karty kredytowe przeliczane sa przez Euro?
    No i ze wszystkich bankow wydajacych KK - raczej nie pokusilbym sie o
    stwierdzenie, ze maja lepsze przeliczniki od EC/MC (;)

    > A tak gwoli scislosci, to w Polsce ŻADEN bank nie wydaje EC !!! MC
    > owszem, ale EC nie ;))

    Niedawno obie organizacje polaczyly sie i teraz stanowia jedno, wiec
    nie ma o co kruszyc kopii

    Poza tym karte ze znaczkiem EC - dostaniesz np. w Pekao SA (chpociaz
    dalej to sa EC/MC) ;)

  • 6. Data: 2003-02-17 17:02:11
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > A ktore to karty kredytowe przeliczane sa przez Euro?

    Jesli myslisz o KK to chociazby MC BPH/PBK :-)
    A jesli myslisz o visie KK to jak na razie chyba zadna..

    M.

  • 7. Data: 2003-02-17 17:28:50
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Maciej Bebenek wrote:
    > Jesli myslisz o KK to chociazby MC BPH/PBK :-)
    > A jesli myslisz o visie KK to jak na razie chyba zadna..

    Chodzi oczywiscie o Visa Credit ;) takowej nie znam.
    Aczkolwiek cholera wie przez co licza MC Citibanku ;)

  • 8. Data: 2003-02-17 17:43:39
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> napisał

    > A ktore to karty kredytowe przeliczane sa przez Euro?

    VC/VG kk pkobp ;PPP
    A takze VWBD, ale oni nie maja KK.

    > No i ze wszystkich bankow wydajacych KK - raczej nie pokusilbym sie o
    > stwierdzenie, ze maja lepsze przeliczniki od EC/MC (;)

    To prawda, wiekszosc KK MC wypada korzystniej niz niz VC.

    > Niedawno obie organizacje polaczyly sie i teraz stanowia jedno, wiec
    > nie ma o co kruszyc kopii

    Napisales EC, a takich kart banki polskie nie wydaja ;P Obecnie chyba tylko w
    Niemczech mozna spotkac EC. To jest cos innego od EC/MC.

    > Poza tym karte ze znaczkiem EC - dostaniesz np. w Pekao SA (chpociaz
    > dalej to sa EC/MC) ;)

    Widocznie maja stare zapasy :D Nowe karty nie maja juz loga EC.

  • 9. Data: 2003-02-17 18:43:49
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > VC/VG kk pkobp ;PPP

    Ze strony:
    "Transakcje dokonane w walucie obcej są przeliczane przez Visa
    International lub MasterCard Europe na euro według kursu Visa lub
    MasterCard, a następnie przez PKO Bank Polski na złote według kursu
    sprzedaży dla dewiz z tabeli kursowej PKO Banku Polskiego z dnia
    zaewidencjonowania transakcji na rachunku."

    Nie wiem skad masz informacje- ale z tego wynika mi, ze niekoniecznie

    Co do VWBanku:
    "Transakcje dokonane za granicą realizowane są w walucie lokalnej i
    przeliczane przez VISA International na euro, a następnie na złote
    polskie po kursie sprzedaży dewiz obowiązującym w Banku w dniu
    rozliczenia transakcji." - istotnie - ciekawe tylko czy VISA nie
    pobiera sobie w tym wypadku jakis dodaktowych kosztow..

    > A takze VWBD, ale oni nie maja KK.

    > To prawda, wiekszosc KK MC wypada korzystniej niz niz VC.

    Ja bym pokusil sie o hipoteze, ze nie wiekszosc, a wszystkie -
    trzebaby kiedys sprawdzic..

    > Napisales EC, a takich kart banki polskie nie wydaja ;P Obecnie
    > chyba tylko w Niemczech mozna spotkac EC. To jest cos innego od
    > EC/MC.

    Przepisalem z pytania. Nie zauwazylem...
    Jako, ze itak zawsze pisalo sie EC/MC wiec dla mnie taka roznica to
    nie byla. Ale jestli chesz - przyznaje racje - istotnie zle napisalem
    ;) (przepisalem)

  • 10. Data: 2003-02-17 18:58:04
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > zaewidencjonowania transakcji na rachunku."
    > Nie wiem skad masz informacje- ale z tego wynika mi, ze niekoniecznie

    Przeczytaj jeszcze raz ;)) Obie karty sa przeliczane na EURO -> PLN.

    Sprawdz tez regulamin kart ;P

    § 25.
    Wszystkie transakcje dokonane w walucie obcej oraz opłaty obciążające rachunek,
    o których mowa w § 36, wyrażone w walucie obcej, przeliczane są przez VISA
    International lub MasterCard International na euro (!!!!!!!!!!!) według kursu
    VISA lub MasterCard i zasad stosowanych przez te organizacje, a następnie przez
    PKO BP SA na złote według kursu sprzedaży dla dewiz z tabeli kursowej PKO BP SA
    z dnia zaewidencjonowania transakcji.

    Ps. Ciekaw jestem jakie beda kursy ;-))