  • 11. Data: 2010-11-22 21:37:28
    Temat: Re: Karta kredytowa wypukła a płaska
    Od: "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Przeciez w USA nie ma wcale implikacji wypukla -> kredytowa. W Europie,
    > troche bardziej, chociaz tez tylko troche. Moze to raczej kwestia braku
    > napisu "debit"?

    To może inaczej. Mając kartę wypukłą, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci
    problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu.
    Mając płaską, mimo tego, że jest to kredytówka, trzeba się liczyć z tym, że
    zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczną
    się problemy.

  • 12. Data: 2010-11-22 22:11:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/22/2010 3:26 PM, Krzysztof Halasa wrote:

    > Wiekszosc tych z USA, tak? :-)

    też

    > Aczkolwiek tam takze nalezaloby zrobic jakas statystyke. Moze zlote,
    > albo raczej platynowe?

    a na to nie patrzylem, ale raczej nie.

  • 13. Data: 2010-11-22 22:11:58
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    > większość wystawców kart kredytowych w ramach pakietu dorzuca
    > ubezpieczenie wynajętego samochodu.
    > dlatego jak płacisz kartą kredytową to w razie czego ma kto zapłacić.

    akurat - jaki polski bank daje takie ubezpieczenie ?

  • 14. Data: 2010-11-22 22:39:19
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    On 22 Lis, 16:37, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Czyli podsumowując: masz kartę i nie wiesz czy jest ona kredytowa czy
    > debetowa oraz oczekujesz odpowiedzi od znawców.

    Super, pewnie wywnioskowałeś to z tej części mojej wypowiedzi "Mam kk
    eurobanku" ?

    pzdr
    Zyga

  • 15. Data: 2010-11-22 22:41:58
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    On 22 Lis, 17:16, "zaemka" <N...@w...pl> wrote:

    > to jest nieco inaczej z tą opłatą za wynajem auta - jak masz debetówkę z
    > odpowiednim limitem to blokują ci kilka tys. euro w razie gdybyś nie oddał
    > auta (np jak ci ukradną te autko), więc lepiej zapłacić te ubezpieczenie i
    > spać spokojnie

    Przecież to zależy od wypożyczalni. W tej z której korzystałem
    (goldcar) jest tak jak napisałem. I to od niecałego roku jest tak, bo
    rok temu jeszcze dało się debetówką bez tego ubezpieczenia.

    pzdr
    Zyga

  • 16. Data: 2010-11-22 22:43:55
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    On 22 Lis, 20:21, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

    > Trzeba było zapłacić wypukłą debetówką. :-)

    niestety poza kk EB miałem tylko visy electron mBanku, EB, inteligo.
    Wszystkie płaskie.

    pzdr
    Zyga

  • 17. Data: 2010-11-22 22:54:09
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    On 22 Lis, 22:37, "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

> [...]
    > zostanie potraktowana jak debetowa w w/w miejscach, a co za tym idzie zaczną

    A ja myślałem że oni przeciągając kartę przez terminal dostają jakąś
    informację o tym co to za karta. Z tego co piszecie wynika że
    rozróżnienie karty debetowej od kredytowej to albo napis "debit" albo
    wypukłość (która zresztą tejże kredytowości oznaczać nie musi).
    Strasznie to toporne się okazuje.

    Rok temu miałem problem z kk bo była niespersonalizowana. Teraz bo
    płaska. Chcąc uniknąć kolejnych wpadek, na co jeszcze zwracać uwagę
    wybierając kk? Myślę o polbanku z racji na dobre kursy rozliczeniowe
    (tak tu czytałem).

    pzdr
    Zyga

  • 18. Data: 2010-11-22 23:12:16
    Od: "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zyga <z...@w...pl> napisał(a):

    > A ja my=B6la=B3em =BFe oni przeci=B1gaj=B1c kart=EA przez terminal dostaj=
    > =B1 jak=B1=B6
    > informacj=EA o tym co to za karta. Z tego co piszecie wynika =BFe
    > rozr=F3=BFnienie karty debetowej od kredytowej to albo napis "debit" albo
    > wypuk=B3o=B6=E6 (kt=F3ra zreszt=B1 tej=BFe kredytowo=B6ci oznacza=E6 nie mu=
    > si).
    > Strasznie to toporne si=EA okazuje.
    >
    > pzdr
    > Zyga

    Nie dostają takich informacji. Dość często płacąc w USA, po przeciągnięciu
    karty, na ekranie terminala (w większości terminale były samoobsługowe)
    trzeba było samemu wybrać rodzaj karty (debit or credit).
    Co dziwne po wybraniu debit (zgodnie z prawdą) transakcja nie była
    akceptowana, dopiero po wybraniu credit autoryzacja dochodziła do skutku.

  • 19. Data: 2010-11-23 01:28:41
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/22/2010 4:11 PM, zaemka wrote:

    > akurat - jaki polski bank daje takie ubezpieczenie ?

    chyba zaden.
    na polsce świat się nie kończy i nie Polska ustanawia standardy.

  • 20. Data: 2010-11-23 08:49:41
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Michał Witkowski wrote:

    > To może inaczej. Mając kartę wypukłą, nawet jak jest debetowa, nikt nie robi Ci
    > problemów przy wypożyczaniu samochodu, czy zapłacie za nocleg w motelu.

    Hm, a co posiadanie takiej lub innej karty przez kogoś
    (wypożyczalnię, albo raczej - jej pracownika) ma do moich/Twoich
    problemów z wypożyczeniem samochodu lub zapłatą za hotel ? ;-)

    witrak()