  • 31. Data: 2010-11-24 11:36:20
    Temat: Re: Karta kredytowa wypukła a płaska
    Od: Zyga <z...@w...pl>

    > Od jakiegos czasu czesto tak jest.

    a wiesz coś więcej? to podziel się proszę tą wiedzą. Od czego to zależy
    (terminal? karta?) i jakie informacje otrzymują?

    pzdr
    Zyga

  • 32. Data: 2010-11-24 18:23:52
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Michał Witkowski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > Tak samo jak w Polsce. Z tym, że wystarczy, że na pytanie debit or credit,
    > odpowiesz credit i za taką ta karta będzie tam brana.

    Wlasnie nie tak samo, bo u nas typowe karty debit sa w dalszym ciagu
    plaskie. Pytanie credit/debit dotyczy glownie tego, czy chcesz sie
    podpisac, czy wolisz wklepac PIN (przynajmniej jesli chodzi o polskie
    karty). Wbrew pozorom, to ze transakcja przechodzi jako "credit", nie
    oznacza, ze takiego samego zdania bedzie wypozyczalnia :-)
    (aczkolwiek jest duza szansa, ze wypukla karta "debit" bedzie dobra).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2010-11-24 18:24:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > a jak powiesz debit to dostaniesz wała. Odmowa transakcji.

    Z ta konkretna karta? Ogolnie to raczej nie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 34. Data: 2010-11-24 18:30:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Zyga <z...@w...pl> writes:

    > a wiesz coś więcej? to podziel się proszę tą wiedzą. Od czego to
    > zależy (terminal? karta?) i jakie informacje otrzymują?

    Zalezy od terminala i ustawien, i zapewne dla czesci kart nie ma takich
    informacji. Sprzedawca moze dostac nazwe wydawcy, sposob rozliczania,
    kolor, plaskosc/wypuklosc, info o EMV.

    Np. bank XXX, platinum VISA classic debit, jest EMV.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 35. Data: 2010-11-24 19:59:49
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/24/2010 12:24 PM, Krzysztof Halasa wrote:

    > Z ta konkretna karta? Ogolnie to raczej nie.

    z różnymi testowałem. większość właśnie protestowała przeciwko
    degradacji jej do karty debetowej.

  • 36. Data: 2010-11-25 20:15:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl> writes:

    > z różnymi testowałem. większość właśnie protestowała przeciwko
    > degradacji jej do karty debetowej.

    Ale z roznymi np. polskimi? Czy z takimi (debit) z USA?
    --
    Krzysztof Halasa