  • 1. Data: 2004-02-18 10:02:25
    Temat: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    Witam,
    Opowiem co mnie spotkało:
    Otrzymałem zwykłym listem karte kredytową limit 3500 zł wraz z pismem jaki
    to ze mnie dobry klient i abym przyszedł do oddziału... A ja zamiast iść do
    oddziału poszedłem do sklepu i na w.w. kartę zrobiłem zakup na 20 zł. Potem
    w innym sklepie większy zakup i... skończyło się na telefonie do centrum
    obsługi kart. Już myślałem że nożyczki pójda w ruch ale nie. Pani kasjerka
    grzecznie poinformowała mnie że karta nie jest aktywowana i oddając mi ją
    poradziła aktywować ;-).
    Na moim rachunku znajduje się zaksięgowana kwota i teraz jeszcze kara.
    Następnego dnia poszedłem do banku i moja opowieść + kwitki wywołała popłoch
    ;-). Karte oddałem bo jej nie chcę.

    I moje pytanie:
    1. Nie mam umowy z bankiem na tą kartę jak/czy da się na banku wymusić aby
    przeprosili mnie za zaistniałą sytuację, zapomnieli o tych 20 zł + kara i
    może jakiś firmowy długopis dali? (Karta przyszła zwykłą pocztą i można z
    niej aż do skutku robić zakupy byle nie przekroczyć jakiejś magicznej
    sklepowej jednorazoowej kwoty, pewne możnaby przekroczyć nawet limit...).

    2. Czy mam poprosić o anulowanie kary, zpłacić 20 zł, i cieszyć się że nie
    pójdę do więzienia?
    3. Inne rozwiązanie? /Prawnik/

    Pozdrawiam
    JM

  • 2. Data: 2004-02-18 10:30:07
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Jacek Marek" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Opowiem co mnie spotkało:
    > Otrzymałem zwykłym listem karte kredytową limit 3500 zł wraz z pismem jaki

    Co to za bank?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-02-18 10:40:28
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:
    > Użytkownik "Jacek Marek" <n...@i...pl> napisał w
    > wiadomości news:c0vd86$1r3$1@diplo.bci.pl...
    >
    > Co to za bank?
    Khem, khem, wiem że to nie ładnie odpowiadać pytaniem na pytanie ale na
    razie jakie to ma znaczenie że BPH?

    JM.

  • 4. Data: 2004-02-18 10:41:11
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

> [...]

    > 2. Czy mam poprosić o anulowanie kary, zpłacić 20 zł, i cieszyć się że nie

    1. Zostales poproszony o zgloszenei sie do banku - nie zrobiles tego
    2. Zrobiles zakupy
    3. Masz pretensje o kare i chcesz aby Ci anulowali kwote zakupu.
    4. Z choinki sie urwales? Zaplacic kare i zadluzenie - IMHO nalezy ponosic
    do konca odpowiedzialnosc za swoje poczynania.

    --
    JaKi

  • 5. Data: 2004-02-18 10:49:34
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > 4. Z choinki sie urwales? Zaplacic kare i zadluzenie - IMHO nalezy ponosic
    > do konca odpowiedzialnosc za swoje poczynania.

    Karta przychodzi zwykłym listem. Ktoś sobie wyciąga ze skrzynki i szaleje z
    zakupami... I co? W sumie - najpierw powinna chyba zostać podpisana umowa a
    potem karta aktywowana... Równie dobrze bank może stwierdzić że wysyał nie
    zamówiona kartę - a że nie dotarła i ktoś ją używał...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 6. Data: 2004-02-18 10:55:49
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

> [...]
    > potem karta aktywowana... Równie dobrze bank może stwierdzić że wysyał nie
    > zamówiona kartę - a że nie dotarła i ktoś ją używał...

    Czy w tym wypadku wyjal ja ktos obcy? Nie. Wyjela ja osoba do ktorej byla
    wyslana. I teraz domaga sie zwrotu kary i pieniedzy. Ale czogo tu wymagac -
    to tylko Polska.

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2004-02-18 11:00:05
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    JaKi wrote:
    [ciach bo to wiem]

    > 1. Zostales poproszony o zgloszenei sie do banku - nie zrobiles tego
    No i?
    > 2. Zrobiles zakupy
    Ja to wiem, bank już wie że to ja, bo nie ukrywam się z tym.
    > 3. Masz pretensje o kare i chcesz aby Ci anulowali kwote zakupu.
    O fakt możliwości dokkonyywania zakupu, płaską nieaktyywowaną kartą.
    > 4. Z choinki sie urwales? Zaplacic kare i zadluzenie - IMHO nalezy
    > ponosic do konca odpowiedzialnosc za swoje poczynania.
    A na jakiej podstawie? Jakaś umowa między mną a bankiem? Ja nic nie
    podpisalem.
    Rozumiem jak przyjdzie do Ciebie informacja że masz coś zapłacić to płacisz
    nie zastanawiając się na jakiej podstawie. To podaj adres zaraz wyśle
    ponaglenie do zapłaty. ;-)))))

    JM

  • 8. Data: 2004-02-18 11:00:27
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Khem, khem, wiem że to nie ładnie odpowiadać pytaniem na pytanie ale na
    > razie jakie to ma znaczenie że BPH?

    Kolosalne. Ta grupa jest jednym z najbardziej kształtujących opinię forów
    dyskusyjnych w internecie i dlatego trzeba na niej ujawniać wszelkie
    niedociągnięcia banków, które ponoć są instytucjami zaufania publicznego,
    aby opinia mogła się lepiej kształtować.

    Dzięki grupie wiem, że nigdy (no - nigdy, to nie, ale prawie nigdy ;]) do
    Bepehu nie pójdę i do paru innych banków też nie.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2004-02-18 11:12:04
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    > A na jakiej podstawie? Jakaś umowa między mną a bankiem? Ja nic nie
    > podpisalem.

    Na podstawie ze swiadomie uzyles karty.

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2004-02-18 11:15:12
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Marek" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A na jakiej podstawie? Jakaś umowa między mną a bankiem? Ja nic nie
    > podpisalem.

    A tak na marginesie - przypomina mi to tlumaczenie malolata zlapanego w
    cudzym samochodzie - "panie - stal to sie przejechalem - o co ma pan
    pretensje - a to ze nie ma polowy przodu - no przeciez za to nie
    odpowiadam - nie moj samochod"

    --
    JaKi