  • 1. Data: 2007-09-11 16:13:28
    Temat: KK w banku Milenium - pytanie o przekroczenie limitu kredytowego
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Szybkie pytanie mam: chodzi o KK banku Millenium (Visa, okres
    rozliczeniowy do końca każdego miesiąca, limit: 5 kzl):

    - miesiąc sierpień - wykorzystano limit około 4500 zl, nic nie zostało
    jeszcze spłacone (termin jest do 25 dnia września)
    - miesiac wrzesień - wykorzystano 800 zl

    Czy zatem zostal przekroczony dostepny limit kredytowy na karcie (4500 +
    800 > 5000) i bank moze naliczyc oplate za przekroczenie limitu?

    --
    michal

  • 2. Data: 2007-09-11 16:21:48
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy zatem zostal przekroczony dostepny limit kredytowy na karcie (4500 +
    > 800 > 5000) i bank moze naliczyc oplate za przekroczenie limitu?

    Tak.

    marekz

  • 3. Data: 2007-09-11 17:10:56
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie MarekZ w liscie z dnia 2007-09-11 18:21 napisala
    nastepujace slowa:

    > Tak.

    Wszystkie banki tak robią? W mbanku (tak mi się wydaje i mogę się mylić)
    pełny limit dostępny jest "co okres rozliczeniowy"...

    --
    michal

  • 4. Data: 2007-09-11 17:37:55
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Tue, 11 Sep 2007 19:10:56 +0200
    Michał <m...@g...pl> wrote:

    > Wszystkie banki tak robią? W mbanku (tak mi się wydaje i mogę się
    > mylić) pełny limit dostępny jest "co okres rozliczeniowy"...

    Raczej się mylisz. Limit masz ustalony na 5k zł jeżeli wykorzystałeś
    4,5k to zostało ci 500zł dopóki nie spłacisz tych 4,5 i tak masz w
    każdym banku. Przy przekroczeniu tego limitu płacisz zgodnie z TOiP.

    Xenocide

  • 5. Data: 2007-09-11 17:43:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net> writes:

    > Raczej się mylisz. Limit masz ustalony na 5k zł jeżeli wykorzystałeś
    > 4,5k to zostało ci 500zł dopóki nie spłacisz tych 4,5 i tak masz w
    > każdym banku.

    A bo pokutuje jakies takie myslenie, ze limit na KK jest "miesieczny".
    Nic bardziej blednego - to jest limit calkowitego zadluzenia "na dzis".

    Za to splacajac przed terminem (tu juz nie wiem, czy w kazdym banku)
    mozna w jednym miesiacu zrobic znacznie wieksze zakupy niz ten limit.

    MJ

  • 6. Data: 2007-09-11 17:58:33
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie Michal Jankowski w liscie z dnia 2007-09-11 19:43

    OK. Dziekuje za wyjasnienia.

    --
    michal

  • 7. Data: 2007-09-11 18:03:20
    Od: "Bartosz 'xbartx, Nowakowski" <b...@h...net>

    On Tue, 11 Sep 2007 19:58:33 +0200
    Michał <m...@g...pl> wrote:

    > OK. Dziekuje za wyjasnienia.

    Jest coś takiego w Citi, nie wiem jak w innych bankach, że można
    zadzwonić do banku i podnieść sobie limit na jakiś okres o ile pamiętam
    w Citi można max podnieść o 25% limitu.

    Xenocide

  • 8. Data: 2007-09-11 18:13:23
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał <m...@g...pl> writes:

    > Czy zatem zostal przekroczony dostepny limit kredytowy na karcie (4500
    > + 800 > 5000) i bank moze naliczyc oplate za przekroczenie limitu?

    Jasne. Pocieszac sie mozna tym, ze moze bank podniesie limit.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-09-11 20:15:43
    Od: "Prof_Ex" <p...@g...pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> napisał(a):

    [...]
    > A bo pokutuje jakies takie myslenie, ze limit na KK jest "miesieczny".
    > Nic bardziej blednego - to jest limit calkowitego zadluzenia "na dzis".

    Limit miesieczny wydatkow to typowa cecha kart obciazeniowych (charge).
    Trzeba jednak go splacic jednorazowo - raz w miesiacu...

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 10. Data: 2007-09-12 07:26:47
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Jest coś takiego w Citi, nie wiem jak w innych bankach, że można
    > zadzwonić do banku i podnieść sobie limit na jakiś okres o ile pamiętam
    > w Citi można max podnieść o 25% limitu.

    Tak, max. 25% i nie częściej niż co 6 miesięcy. Na jak długo nie wiem,
    korzystałem z tego 2x. Raz poprosiłem o 2 tygodnie a drugi raz o trzy
    tygodnie i nie było problemu.

    pozdr.