  • 51. Data: 2003-12-04 14:52:44
    Temat: Re: Jak wyslac kase do Polski tak aby zarobic $100*
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Robert" <u...@o...pl> wrote in message
    news:bqmj9q$aof$1@topaz.icpnet.pl...
    > bqlsa5$ib6$...@i...gazeta.pl,

    > Dziekuje za takie podsumowanie - z kolei Ty nagle wiesz, jak to zrobic?
    > To badz dobra duszyczka i oswiec mnie prosze. Zalozenia znasz, bo
    > wielokrotnie sam powtarzales.

    Nie to było przedmiotem dyskusji, dlatego uciąłem temat.
    Jeśli masz problem z założeniem konta mając SSN to zwróć się do 0sy lub CC.
    Oni są expertami w tej dziedzinie.

  • 52. Data: 2003-12-04 15:14:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> writes:

    > Nie amerykańskie certyfikaty nie są ważne. Ok, możesz to załatwić w
    > ambasadzie.

    Bez problemu nawet.

    > Już widzę jak cała polska stoi w kolejce przed amerykańską amabasadą.

    Juz widze jak cala Polska (bo to chyba o nia chodzi) potrzebuje takiego
    dokumentu (tak jak konta w banku, paszportu itd).

    Troche realizmu, jasne jest ze gdybanie w Usenecie jesli ktos niczego
    nie potrzebuje i nie ma zamiaru nawet ruszyc palcem w bucie jest
    najlatwiejsze.

    Ale takie rzeczy, jesli ktos ich istotnie potrzebuje, sa jednak do
    zalatwienia - zreszta duzo bardziej skomplikowane rzeczy sie robi, jesli
    ma to czemus sensownemu sluzyc.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 53. Data: 2003-12-04 16:03:40
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Ale takie rzeczy, jesli ktos ich istotnie potrzebuje, sa jednak do
    > zalatwienia - zreszta duzo bardziej skomplikowane rzeczy sie robi, jesli

    Całkowicie się z tobą zgadzam.
    Ale to chyba nie jest normalne, że żeby jakoś tam móc korzystać z PayPal
    trzeba było chodzić do ambasady.
    Wyrwałeś post z całego kontekstu.

  • 54. Data: 2003-12-05 14:40:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> writes:

    > Całkowicie się z tobą zgadzam.
    > Ale to chyba nie jest normalne, że żeby jakoś tam móc korzystać z PayPal
    > trzeba było chodzić do ambasady.

    To inna sprawa. PayPal nie dziala w Polsce. Dlaczego nie dziala? Nie wiem,
    to firma nastawiona na zysk i moze go tu nie widza. Ich decyzja, byc moze
    ja zmienia.
    Mysle ze to jest glowny problem, bo raczej nikt nie uwaza tez za problem
    koniecznosci spelnienia jakichs tam warunkow przez obcokrajowca, ktory
    chce sobie "zdalnie" otworzyc konto w Polsce, by wykonywac darmowe
    przelewy m-n.

    Inna sprawa jest pytanie, czy żądanie (np. od mieszkanca USA) numeru SSN
    czy innego takiego jest w ogole legalne. Nie jest to, wbrew pozorom, takie
    oczywiste, podobnie zreszta jak jest wiele innych nieoczywistych rzeczy,
    skutkujacych od jakiegos czasu np. rozmaitymi "identity thefts" itp.

    > Wyrwałeś post z całego kontekstu.

    W Usenecie nie da sie praktycznie tego zrobic :-)
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 55. Data: 2003-12-07 17:58:55
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Fri, 05 Dec 2003 15:40:38 +0100, na pl.biznes.banki, Krzysztof Halasa
    napisał(a):

    > To inna sprawa. PayPal nie dziala w Polsce. Dlaczego nie dziala? Nie wiem,
    > to firma nastawiona na zysk i moze go tu nie widza. Ich decyzja, byc moze
    > ja zmienia.

    Ponieważ dwukrotnie w przeciągu kilku dni zawiadomiłem PayPala o
    istnieniu ich "fake site"-ów zbierających dane osobowe i numery kart
    kredytowych ich klientów, więc skorzystałem z okazji i wytknąłem im brak
    możliwości zakładania na PayPal-u kont przez mieszkańców naszej części
    kontynentu.
    Oto najważniejszy fragment odpowiedzi jaką dostałem:

    "Unfortunately, we are not yet providing services in the country in
    which you reside. Establishing our service in each new country involves
    complex changes due to different regulations in each country. We are
    working hard and look forward to expanding our services to additional
    countries in the future."

    W dalszej części maila gość podesłał mi jeszcze taki link:
    https://www.paypal.com/intlavail
    Sądzę, że wywierając na nich delikatny nacisk można by przyspieszyć
    załapanie się chociaż do grupy państw z jednym krzyżykiem na w/w
    stronie.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 56. Data: 2003-12-12 02:53:28
    Od: "Peter B" <p...@g...pl>

    > http://www.charteronebank.com/pf/checking_best.asp

    Osa swietny link ... tego akurat ja szukalem - czy mogl bys podac wiecej
    takich przykladow - albo taki ktory uwazasz za taki z najlepsza oferta ?

    Druga sprawa to prowizje po strone Polskiej - gdzie podobno ladnie sciagaja
    gdy cos przychodzi z zagranicy... czy ktos moze to zwerifikowac lub podac
    nazwe Polskiego banku ktory nie kradnie od swoich klientow?

    Duze dzieki!

  • 57. Data: 2003-12-12 03:53:47
    Od: "1qa2ws" <b...@a...invalid>

> [...]
    > gdy cos przychodzi z zagranicy... czy ktos moze to zwerifikowac lub podac
    > nazwe Polskiego banku ktory nie kradnie od swoich klientow?
    To fakt, ze niektore banki biora. Ja swego czasu dostawalem kase ze
    Szwajcarii. PKO BP zabieralo, mBank - nie :) Ale nie wiem jak to jest teraz
    i czy dla USA tez tak dziala.

    Pozdrowka

    1qa2ws

  • 58. Data: 2003-12-12 10:58:14
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    >czy ktos moze to zwerifikowac lub podac
    > nazwe Polskiego banku ktory nie kradnie od swoich klientow?

    mbank nie bierze nic za przyjęcie przelewu zza granicy.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn