  • 1. Data: 2003-12-02 05:28:54
    Temat: PayPal. . . nadal najlepszy
    Od: " 0sa" <0...@g...pl>

    radbilcz <r...@s...onet.pl> napisał(a):

    > A ja proponuje zrobic ogolno narodowy protest (prosbe) mailowy do PayPala z
    > prosbo o unormowanie stosunkow z Polska (sojusznik, przyszla UE, przyjaciel
    > USA itp bzdety mozna dodac np ile traca na pomijaniu naszych
    > transakcji )czyli akceptacja kart .
    > Proponuje w umowiony dzien wyslac jednoczesnie od jednej osoby list z w/w
    > prosba.
    >
    > Pozdr.
    > Radek

    Typowo Polskie podejscie. . . :))) Pomimo ze Polska jest krajem malkontentow
    i narzekanie jest obowiazkiem narodowym to ja osobiscie proponuje cos
    zupelnie innego a mianowicie zalozenie konkurencyjnego systemu. Nikt nie
    chce?

    Co prawda prob bylo juz wiele. Szczegolnie pod koniec lat 90tych w latach
    szalu wszystkiego z dot.com powstaly dziesiatki konkurencyjnych uslug takich
    jak PayPal i pomimo wkladow milionow a czasami miliardow dolarow nikomu nie
    udalo sie stworzyc cos naprawde konkurencyjnego.

    Kilka lat temu wydawalo mi sie osobiscie ze serwis Citibanku c2it.com bedzie
    miec najwieksza sile przebicia z wielu wzgledow. Niestety Citibank tez
    dopiero niedawno przyznal sie ze nie potrafi konkurowac w tej dziedzinie i
    wlasnie zdecydowal sie na zamkniecie serwisu c2it.

    W ostatnich kilku latach wiekszosc konkurencji sie wykruszyla i w tej chwili
    w dodatku do PayPal pozostalo tylko kilka podobnych serwisow ktore w
    wiekszosci pozwalaja na natychmiastowe przeslanie pieniedzy ale nie sa
    popularne na aukcjach gdzie oczywiscie codziennie miliony transakcji jest
    dokonywane i gdzie nalezy byc aby cos znaczyc w tym segmencie.

    PayPal jednak nadal pozostaje najprostszym tego rodzaju serwisem i
    szczegolnie w swoim najprostszym wydaniu (Personal Account) jest raczej
    niemozliwy do pobicia z dwoch wzgledow: po pierwsze z uwagi na
    natychmiastowosc transakcji i po drugie z uwagi na trudna do pobicia darmowa
    cene.

    W USA prawie od pocztku istnienia kraju zawsze istnialy znacznie tansze
    mozliwosci przesylanie pieniedzy niz w reszcie swiata i praktycznie z punktu
    widzenia kupujacego praktycznie zawsze istnialy darmowe lub prawie darmowe
    mozliwosci zaplaty. PayPal jednak posunal sie dalej i unatychmiastowil
    tranzakcje.

    Prawie kazdy bank daje do dyspozycji co najmniej jeden lub wiecej tak
    zwanych "free" kont gdzie co najmniej wiekszosc tranzakcji jest zupelnie
    darmowa to jednak zawsze pozostaje ten element czasowy. Wezmy taki wire
    transfer -- wewnatrz kraju moga to byc minuty lub godziny ale jezeli
    wysylasz do innego kraju to zawsze wyraznie widnieje ostrzezenie ze transfer
    zalezy takze od banu docelowego wiec jedynie dostawa do banku docelowego
    moze byc gwarantowana powiedzmy tego samego dniz a to kiedy bank docelowy
    raczy sobie udostepnic pieniadze to moze czasami zabrac kilka dni. Nawet do
    cywilizowanego kraju wire transfer moze zabrac ponad dzien kiedy transfer
    poprzez PayPal jest natychmiastowy.

    PayPal bardzo prosto omija inherentne problemy bankowe i wyglada na to ze
    status quo bedzie kontynuowane i PayPal pozostanie bezkonkurencyjny,
    szczegolnie w gieldach gdzie pozostanie z 90% rynku w swoich rekach na
    najblizsza przyszlosc.

    0sa

  • 2. Data: 2003-12-02 08:53:32
    Temat: Re: PayPal. . . nadal najlepszy
    Od: "L1962" <L...@v...net>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote in message
> [...]

    > niemozliwy do pobicia z dwoch wzgledow: po pierwsze z uwagi na
    > natychmiastowosc transakcji i po drugie z uwagi na trudna do pobicia

    Nie wiem po co ten caly wielki post. Ludzie z Polski nie maja dostepu do Pay
    pal i dla nich jest i bedzie najgorszy dopoki nie beda mogli poznac jego
    zalet osobiscie. Dlatego uwazam, ze caly ten Twoj opis jest psu na bude
    potrzebny. Zeby nie bylo niejasnosci to ja tez korzystam tylko z Pay Pal i
    nie mam z nim problemow.

  • 3. Data: 2003-12-02 17:27:04
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote:

    > darmowa cene

    Ciekawa konstrukcja... Zwłaszcza na grupie dot. pieniędzy... ;))

    NP: My Dying Bride - "Trinity"

    --
    My eyes are shut I cannot see
    though clear is thy despair

  • 4. Data: 2003-12-02 17:30:05
    Od: Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl>

    " 0sa" <0...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jak PayPal i pomimo wkladow milionow a czasami miliardow dolarow nikomu nie
    > udalo sie stworzyc cos naprawde konkurencyjnego.

    [cut]

> [...]
    > status quo bedzie kontynuowane i PayPal pozostanie bezkonkurencyjny,
    > szczegolnie w gieldach gdzie pozostanie z 90% rynku w swoich rekach na

    Mam wrażenie że poza PayPale'em nie widzisz innej alternatywy... A może
    jesteś pracownikiem właścieciela PayPal? Bo tak ich zachwalasz...
    tymczasem ludzie mieszkający tutaj mogą go sobie o kant qhcl potłuc...

    NP: My Dying Bride - "Trinity"
    --
    Diabolic shapes float by
    Out from the dark

  • 5. Data: 2003-12-03 01:39:47
    Od: " 0sa" <0...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wiedźma Ple-Ple <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Mam wrażenie że poza PayPale'em nie widzisz innej alternatywy... A może
    > jesteś pracownikiem właścieciela PayPal? Bo tak ich zachwalasz...
    > tymczasem ludzie mieszkający tutaj mogą go sobie o kant qhcl potłuc...

    To zalezy z punktu widzenia. :) Dla przykladu ludzie mieszkajacy TUTAJ
    uzywaja PayPal raczej bezproblemowo.

    0sa

  • 6. Data: 2003-12-03 01:42:27
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    " 0sa" <0...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > To zalezy z punktu widzenia. :) Dla przykladu ludzie mieszkajacy TUTAJ
    > uzywaja PayPal raczej bezproblemowo.

    Dla ludzi piszących na tą grupę TUTAJ jest w Polsce i TAM nas nie
    interesuje.

  • 7. Data: 2003-12-03 04:35:49
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

    "poilkj" <...@...a.a.a.invalid> wrote in message

    > Dla ludzi piszących na tą grupę TUTAJ jest w Polsce i TAM nas nie
    > interesuje.

    Wyglada na to ze TUTAJ, gdziekolwiek to jest, sa ludzie ktorych temat
    interesuje. Jezeli ciebie nie interesuje to po co sie zmuszasz do czytania?
    --
    CC
    +1-707-885-4924

  • 8. Data: 2003-12-03 04:59:06
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Wyglada na to ze TUTAJ, gdziekolwiek to jest, sa ludzie ktorych temat
    > interesuje. Jezeli ciebie nie interesuje to po co sie zmuszasz do
    To miałeś podanych kilka przykładów jak przesłać pieniądze ze stanów będąc w
    stanach.
    Przeczytaj poprzednie posty znajdziesz parę adresów lub napisz do 0sy, on
    wie wszystko.
    bardziej interesujące jest jak przesłać pieniądze ze stanów nie będąc w
    stanach.

  • 9. Data: 2003-12-03 05:25:34
    Od: "CC" <e...@s...com.pl>

> [...]
    > wie wszystko.
    > bardziej interesujące jest jak przesłać pieniądze ze stanów nie będąc w

    Kazdy bank w tych przykladach ktore podal Osa (i przypuszczam ze znaczna
    wiekszosc innych) pozwoli tak samo dobrze przeslac pieniadze ze stanow bedac
    lub nie bedac w stanach.
    --
    CC
    +1-707-885-4924

  • 10. Data: 2003-12-03 05:30:40
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "CC" <e...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Kazdy bank w tych przykladach ktore podal Osa (i przypuszczam ze znaczna
    > wiekszosc innych) pozwoli tak samo dobrze przeslac pieniadze ze stanow

    tak, ale najpierw trzeba tam założyć konto, co już takie proste nie jest.