  • 1. Data: 2006-03-09 16:31:55
    Temat: Jakie karty sa w mBanku ?
    Od: "Fantom" <s...@S...poczta.onet.pl>

    Witam
    Czy mozna dostac inna karte niz Visa Buisness Electron do konta mBiznes
    konto ? Wolalbym zwykla kredytowa niz taka platna debetowke

    Fantom

  • 2. Data: 2006-03-09 16:35:48
    Temat: Re: Jakie karty sa w mBanku ?
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Fantom napisał(a):
    > Witam
    > Czy mozna dostac inna karte niz Visa Buisness Electron do konta mBiznes
    > konto ? Wolalbym zwykla kredytowa niz taka platna debetowke
    >
    > Fantom

    to nawet nie jest debetówka, właśnie się dowiedziałem, że nie mogę nią
    zrobić debetu, "ona się tylko tak nazywa"

  • 3. Data: 2006-03-09 17:23:01
    Od: "Joan" <s...@v...pl>

    > to nawet nie jest debetówka, właśnie się dowiedziałem, że nie mogę nią
    > zrobić debetu, "ona się tylko tak nazywa"

    Karta debetowa pozwala na korzystanie ze srodkow na rachunku do wysokosci
    salda. Karta kredytowa pozwala na platnosci nawet przy zerowym lub ujemnym
    saldzie, do wysokosci dopuszczalnego limitu, a splata kredytu jest
    odroczona. To, co powszechnie sie nazywa debetem jest w rzeczywistosci
    pozyczka. Zamieszanie w slownictwie jest faktycznie, ale karta debetowa to
    co innego niz kredytowa.

    joan

  • 4. Data: 2006-03-09 21:35:34
    Od: mateusz_id <m...@o...pl>

    Joan napisał(a):
> [...]

    Nazwa "debetowa" pochodzi od angielskiego "debit" czyli "obciążać".
    Karta obciąża konto kwotą transakcji.

  • 5. Data: 2006-03-10 08:33:29
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Thu, 9 Mar 2006 17:23:01 -0000, Joan napisał(a):

    > Karta debetowa pozwala na korzystanie ze srodkow na rachunku do wysokosci
    > salda.

    Serio? A ja w MBanku mam ujemne saldo, a ze ściany pieniążki wychodzą przy
    użyciu debetówki MB.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 6. Data: 2006-03-10 08:45:34
    Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>

    Michał Dąbrowski wrote on 2006-03-10 09:33:

    > Serio? A ja w MBanku mam ujemne saldo, a ze ściany pieniążki wychodzą przy
    > użyciu debetówki MB.
    Jak masz ujemne "saldo" czyli środki własne to masz kredyt w koncie lub
    debet. A wtedy środki dostępne (saldo na rachunku) jest dodatnie!!! I
    masz z czego brać. Jak wykorzystasz na maksa kredyt to nic więcej nie
    wypłacisz.

    A więc serio.

    Michał M

  • 7. Data: 2006-03-10 11:04:50
    Od: Michał Dąbrowski <d...@S...pl>

    Dnia Fri, 10 Mar 2006 09:45:34 +0100, MrMrooz napisał(a):

> [...]
    > debet. A wtedy środki dostępne (saldo na rachunku) jest dodatnie!!! I
    > masz z czego brać. Jak wykorzystasz na maksa kredyt to nic więcej nie

    Dokładnie. Należy odróżniać SALDO od ŚRODKÓW DOSTĘPNYCH. I nie ma "salda" i
    salda. Jest saldo i środki dostępne.

    --
    Michał Dąbrowski
    d...@S...pl

  • 8. Data: 2006-03-10 11:10:24
    Od: Jaroslaw Nirski <p...@w...pl>

    sg wrote:

    > to nawet nie jest debetówka, właśnie się dowiedziałem, że nie mogę nią
    > zrobić debetu, "ona się tylko tak nazywa"

    Jest tu jakieś pomieszanie pojęć. "Debet" i "kredyt" są ścisłymi terminami,
    używanymi od wieków, ale mają one sens z punktu widzenia banku. To, co dla
    banku jest debetem, dla klienta banku jest kredytem, i na odwrót. W
    szczególności "debet" na rachunku bankowym, zmniejsza aktywa (należności) -
    lub powiększa pasywa (zobowiązania) - klienta banku, jednak nazwa "debet"
    odnosi się w rzeczywistości do powiększonych aktywów (lub pomniejszonych
    pasywów) banku.

    Myślę, że rozróżnienie nazw "karta kredytowa" i "debetowa" przyczyniło się
    do zagubienia prawdziwego sensu tych słów. Użycie zarówno jednej, jak i
    drugiej, powoduje kredyt z punktu widzenia klienta i debet z punktu
    widzenia banku.

    To tyle odnośnie nazw kart płatniczych. Krótkie objaśnienie różnicy jest na
    stronie http://en.wikipedia.org/wiki/Debit

    Jarek

  • 9. Data: 2006-03-10 11:36:09
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    >to nawet nie jest debetówka, właśnie się >dowiedziałem, że nie mogę nią
    >zrobić debetu, "ona się tylko tak nazywa"

    Ta, co Ty powiesz? - moze to nawet nie jest karta, bo nie jest z papieru
    tylko plastiku :)
    Moze poczytaj co oznacza karta debetowa.
    Debet (saldo debetowe - czasem dopuszczalne, czasem nie) to mozna sobie
    zrobic na koncie. Czy karta, czy przelewem, czy wyplata gotowkowa, czy
    poprzez prowizje to juz nie ma nci do rzeczy.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 10. Data: 2006-03-10 12:24:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mateusz_id <m...@o...pl> writes:

    > Nazwa "debetowa" pochodzi od angielskiego "debit" czyli "obciążać".

    Wlasnie. Po prostu ktos, kto ten termin "przetlumaczyl", pomylil
    najwyrazniej "debit" z "debt".
    --
    Krzysztof Halasa