  • 1. Data: 2003-10-08 17:16:18
    Temat: Jak sprawdzić?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    Witam,

    sprawa jest następująca - wysyłając przelew podajemy właściciela oraz numer
    konta...

    Oczywiście banki ignorują to co jest wpisane jako odbiorca - można podac
    dowolne imie i nazwisko, a przelew trafi na podany numerek konta... Czy tak
    powinno być? Patrząc na ostatnie przekęty - gdzie ktoś zmienił numer konta
    firmy - czy nie jest to ułatwienie dla złodziei? Bo w sumie - wystarczy
    podać inny numer konta - a przelew na nie trafi...

    Czy istnieje jakaś możliwość zweryfikowania tego w banku?

    Pozdr.,

  • 2. Data: 2003-10-09 17:56:59
    Temat: Re: Jak sprawdzić?
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > podać inny numer konta - a przelew na nie trafi...
    >
    > Czy istnieje jakaś możliwość zweryfikowania tego w banku?

    Zapewniam Cie, ze jak przelejesz znaczna kwote na rachunek korporacyjny i
    sie odbiorca nei zgodzi z wlascicielem, to Ci tego nie zaksieguja - ciagle
    mialem ten problem w fortisie

    Wojtek

  • 3. Data: 2003-10-09 18:31:08
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Zapewniam Cie, ze jak przelejesz znaczna kwote na rachunek korporacyjny i
    > sie odbiorca nei zgodzi z wlascicielem, to Ci tego nie zaksieguja - ciagle
    > mialem ten problem w fortisie

    Nawet nie duże... nawet kilkanaście złotych wysłane np. z pko do fortisa w
    przypadku gdy sie nie zgadza nazwa odbiorcy jest cofane...

    Raczej chodzi mi ogolnie o sytuacje: np. wysylam do pana X przelew na konto
    ktorego wlascicielem jest Y. I pieniazki laduja na koncie - pomimo ze dane
    wlasciciela sa zupelnie inne..W zwiazku z tym - po co w trzeba podawac
    nazwisko (lub nazwe), adres odbiorcy, itp? Skoro liczy sie tylko numer
    konta? Na pewno nie w celu jakisj reklamacji - bank zrealizuje przelew i go
    nie obchodzi - ze reszta danych zupelnie sie nie zgadza...

    Pozdr.,
    Piotr

  • 4. Data: 2003-10-09 18:43:33
    Od: "andrzej pośpiech" <c...@g...pl>

    Piotr <p...@c...cz> napisał(a):

> [...]
    > konta? Na pewno nie w celu jakisj reklamacji - bank zrealizuje przelew i go
    > nie obchodzi - ze reszta danych zupelnie sie nie zgadza...

    nazwa i nr rach.odbiorcy musi byc zgodny/zgodna z jego prawdziwym nr rach. i
    nazwa!
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-10-09 20:27:13
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > nazwa i nr rach.odbiorcy musi byc zgodny/zgodna z jego prawdziwym nr rach.
    > nazwa!

    Hmm... teoretycznie tak powinno byc, a w praktyce - mozna podac dowolna
    nazwe odbiorcy, a przelew i tak zostanie zarealizowany na podany numer
    konta...

    Pozdr.,
    Piotr