  • 1. Data: 2003-12-11 10:18:15
    Temat: Inteligo i brytyjski Amazon
    Od: "Maciej K. Nowak" <m...@n...invalid>

    Witam,

    Hmm, jak wygląda sprawa z kupowaniem tam za pomocą Inteligo?
    Znaczy się, pogooglałem w archiwum i znalazłem opinie, że
    wszystko powinno być OK, ale czy ktoś miał może kłopoty z kupieniem
    tam czegokolwiek?
    Sprawa wygląda mniej więcej tak: zamówiłem tam sobie kilka
    książek, na niewielką kwotę, wszystkie miały "usually dispatched
    within 24 hours", wszystko pięknie - w ciągu najbliższej doby
    status zamówienia zmienił się na "Dispatching soon", na koncie
    bank zablokował odpowiednią kwotę i - no właśnie, od tamtej
    pory minął tydzień, blokada zniknęła (pieniędzy nie ściągnięto),
    a status zamówienia to w dalszym ciągu "Dispatching soon".
    Nie ma co ukrywać, trochę się tym zaniepokoiłem, wcześniej
    w Amazonie nic nie kupowałem i nie bardzo wiem jak to wygląda
    w przypadku płacenia Inteligo. Nie bardzo wiem, czego się spodziewać:
    Amazon skasuje mi zamówienie? Ściągnie kasę po 7 dniach (opis
    w koncie inteligo zaznacza, że istnieje taka możliwość)? Czeka
    mnie seria bolesnych zastrzyków?
    Ja jestem niespotykanie spokojny człowiek, wolałbym uniknąć
    komplikacji, słania maili, gróźb, próśb i innych męczących
    czynności. No, ale gdy życie zmusi...
    Swoją drogą może coś pokręciłem? Jak z podawaniem polskich
    znaków w ichnich formularzach? Czy w przypadku wysyłki
    do Polski adres wysyłki i rachunku musi być ten sam?
    (Amazon nie protestował, gdy podałem różne)
    Cholera, a te książki miały być świątecznym prezentem :-(

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 2. Data: 2003-12-11 11:59:05
    Temat: Re: Inteligo i brytyjski Amazon
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > within 24 hours", wszystko pięknie - w ciągu najbliższej doby
    > status zamówienia zmienił się na "Dispatching soon", na koncie

    Znaczy się amazon udanie zautoryzował transakcję, nie ma tu problemu
    związanego z typem karty.

    > no właśnie, od tamtej pory minął tydzień, blokada zniknęła
    > (pieniędzy nie ściągnięto),

    W inteligo blokady pod nie rozliczone transakcje karciane znikają po
    tygodniu. Nie zmienia to faktu że jeśli amazon przyśle rozliczenie, to
    kwotę ściągną - więc lepiej trzymaj odpowiednią kwotę na rachunku by
    się nie zrobił nielegalny debet.

    > a status zamówienia to w dalszym ciągu "Dispatching soon".

    Czyli amazon szuka, szuka tych książek i coś nie może ich znaleźć albo
    ma jakiś inny problem (ale jednak najprawdopodobniej czegoś z
    zamówienia jednak nie mieli na stanie i czekają)

    Musisz wyjaśniać sprawę z amazonem.

  • 3. Data: 2003-12-11 12:24:10
    Od: "Maciej K. Nowak" <m...@n...invalid>

    "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> wrote in message

> [...]
    > tygodniu. Nie zmienia to faktu że jeśli amazon przyśle rozliczenie, to
    > kwotę ściągną - więc lepiej trzymaj odpowiednią kwotę na rachunku by

    Z tym problemu raczej nie będzie - mam nadzieję. Zawsze trzymam
    na rachunku kwotę dostatecznie wysoką, by w razie czego móc
    się z takich transakcji rozliczyć.

    > Musisz wyjaśniać sprawę z amazonem.

    Ok. Dzięki stokrotne, dobry człowieku ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej

  • 4. Data: 2003-12-11 13:50:54
    Od: "G." <mckenna@kill spammer.gazeta.pl>

    W artykule <V...@g...com> z dnia czw 11. grudnia 2003
    13:24 Maciej K. Nowak m...@n...invalid napisał:

    > Ok. Dzięki stokrotne, dobry człowieku ;)

    Jeżeli zamawiałeś niedawno, to oni mają teraz szał świątecznych zakupów tak
    że to "dispatching soon" może chwilę potrwać. Zalecam spokój - sam tam
    kupuję od lat i jeszcze nie było problemów (no chyba że czegoś na "special
    order" nie mogli znaleźć).

    --
    G.404.
    "My only regret in life is that I am not someone else"

  • 5. Data: 2003-12-11 15:04:09
    Od: Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Maciej K. Nowak napisał:

    Na wiekszosc pytan Ci odpowiedziano, ja dodam drobiazg

    > Swoją drogą może coś pokręciłem? Jak z podawaniem polskich
    > znaków w ichnich formularzach? Czy w przypadku wysyłki
    > do Polski adres wysyłki i rachunku musi być ten sam?
    > (Amazon nie protestował, gdy podałem różne)

    Kupujac w amerykanskim amazonie podalem nie swoje adresy zarowno
    shipping jak i billing. Placilem swoja karta Inteligo. Poszlo bez bolu.
    Co ciekawe zamowilem ksiazke z Polski w poniedzialek wieczorem, w srode
    rano (amerykanskie, czyli nasze wczesne popoludnie) ksiazka byla na
    miejscu. Wybralem najtansza przesylke. ;-)

    Bartol

  • 6. Data: 2003-12-11 15:21:31
    Od: "Robert" <u...@o...pl>

    bra0tm$44f$...@i...gazeta.pl,
    Ubogacona Anulacja <bartolpartol@gazeta.>:
> [...]
    > w srode rano (amerykanskie, czyli nasze wczesne popoludnie) ksiazka
    > byla na miejscu. Wybralem najtansza przesylke. ;-)

    Tak, ale w brytyjskim jest inaczej: przesylka jest drozsza, wolniejsza i
    ceny wyzsze.

    Co do amazon.com, to ich przesylki "podstawowe" rewelacyjnie przyspieszyly
    kilka miesiecy temu.

    Natomiast nie przechodzi mi zadna polska karta w kanadyjskim amazon.ca - czy
    komus sie udalo?

    --
    Robert