  • 1. Data: 2013-10-26 07:03:23
    Temat: Info z BIK za darmo?
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

    Jak można uzyskać informację z BIK za darmo?
    Podobno jest to możliwe co 6 miesięcy, ale jak
    to zrobić?
    Na stronie kierują mnie od razu do pakietu za 49 zł
    lub 99 zł.

    Zygmunt

  • 2. Data: 2013-10-26 07:42:31
    Temat: Re: Info z BIK za darmo?
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Zygmunt" <a...@A...com> writes:

    > Jak można uzyskać informację z BIK za darmo?
    > Podobno jest to możliwe co 6 miesięcy, ale jak
    > to zrobić?
    > Na stronie kierują mnie od razu do pakietu za 49 zł
    > lub 99 zł.

    "Dla Konsumentów" -> "Cennik Pakietów" -> "informacja ustawowa" -> "pakiet
    minimalny" -> "Jak zamówić?"

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    In olden times sacrifices were made at the altar -- a practice which is

  • 3. Data: 2013-10-26 08:23:01
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

    > "Dla Konsumentów" -> "Cennik Pakietów" -> "informacja ustawowa" -> "pakiet
    > minimalny" -> "Jak zamówić?"

    Mam wątpliwości czy Pakiet Minimalny, a jeśli nie ten, to który,
    pozwoli mi sprawdzić czy ktoś nie zaciągnął kredytu zarówno
    na mój stary dowód osobisty jak i nowy, niedawno zmieniony.

    Zygmunt

  • 4. Data: 2013-10-26 08:29:53
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Zygmunt" <a...@A...com> writes:

    > Mam wątpliwości czy Pakiet Minimalny, a jeśli nie ten, to który,
    > pozwoli mi sprawdzić czy ktoś nie zaciągnął kredytu zarówno
    > na mój stary dowód osobisty jak i nowy, niedawno zmieniony.

    Tam jest mylący opis, mówiący coś o tym, że pakiet pozwala Ci pobrać
    info o tym czy wogóle możesz się sprawdzić w BIK (czy jakoś tak). Ale
    spokojnie dzięki niemu możesz pobrać "informację ustawową".
    Czy to wystarcz, żeby sprawdzić czy ktoś nie wziął kredytu na Twój
    dowód? Nie wiem. Pytanie tylko, czy faktycznie masz podstawy by się tego
    obawiać.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Arguments are extremely vulgar, for everyone in good society holds exactly

  • 5. Data: 2013-10-26 19:46:31
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Oct 2013 08:29:53 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

> [...]
    > spokojnie dzięki niemu możesz pobrać "informację ustawową".
    > Czy to wystarcz, żeby sprawdzić czy ktoś nie wziął kredytu na Twój

    Nie "na dowód", tylko co najwyżej "na dane". Dowód się i tak zmienia co 10
    lat, a czasem częściej.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2013-10-28 13:47:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.10.2013 07:03, Zygmunt pisze:
    > Jak można uzyskać informację z BIK za darmo?
    > Podobno jest to możliwe co 6 miesięcy, ale jak
    > to zrobić?

    Generalnie trzeba się osobiście pofatygować.

    Inaczej zawsze trochę zapłacisz.

    Inna opcja - idź do Alior Bank i spróbuj zobaczyć, na jaki kredyt masz
    zdolność. Oni mają dostęp do BIK on-line.

  • 7. Data: 2013-10-28 13:56:39
    Od: Cybo <k...@g...com>

    Można to zrobić jak najbardziej za darmo (zobowiązuje do tego stosowna ustawa) i
    dosyć sprawnie, chociaż BIK robi wszystko, byś nie znalazł tej informacji na ich
    stronie! Wspomniany pakiet minimalny załatwia temat.

    BTW: warto wiedzieć, co BIK na Ciebie ma, bo różne klocki już się zdarzały - tu masz
    ciekawą historię z BIK w roli głównej: http://goo.gl/0x8LIV

    Pozdro
    Cybo

  • 8. Data: 2013-10-28 14:07:02
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

    > Można to zrobić jak najbardziej za darmo
    > (zobowiązuje do tego stosowna ustawa) i
    > dosyć sprawnie, chociaż BIK robi wszystko,
    > byś nie znalazł tej informacji na ich stronie!
    > Wspomniany pakiet minimalny załatwia temat.
    Mam nadzieję, chociaż jeszcze nie wiem jak to zrobić.
    Nie mam zamiaru brać kredytu, natomiast chodzi mi
    o możliwość sprawdzenia czy ktoś nie wziął kredytu
    na moje dane lub mój dowód. Jeszcze nie wiem co
    jest tak naprawdę sprawdzane, a jest to o tyle ważne,
    że niedawno zmieniłem dowód osobisty i interesuje
    mnie czy nie został wzięty kredyt zarówno na stary
    jak i na nowy dowód.

    Zygmunt

  • 9. Data: 2013-10-28 14:14:45
    Od: luc <b...@g...de>

    W dniu poniedziałek, 28 października 2013 14:07:02 UTC+1 użytkownik Zygmunt napisał:

> [...]
    >
    > że niedawno zmieniłem dowód osobisty i interesuje
    >
    > mnie czy nie został wzięty kredyt zarówno na stary

    Pobierz sobie pdf z informacją ustawową - tam do każdego zobowiązania kredytowego
    masz m.in. taką pozycję, jak "Seria i numer głównego dokumentu
    tozsamosci" - tu stwierdzisz, na który dowód był brany dany kredyt...

    pzdrwm
    luc

  • 10. Data: 2013-10-28 14:27:41
    Od: "Zygmunt" <a...@A...com>

> [...]
    > taką pozycję, jak "Seria i numer głównego dokumentu
    > tozsamosci" - tu stwierdzisz, na który dowód był brany
    To będzie możliwe PO wykryciu, że ktoś wziął na mnie
    kredyt. WPIERW jednak BIK musi to wykryć, czyli porównać
    moje dane z danymi kredytobiorcy.
    Pytanie: co sprawdza - mnie jako imię, nazwisko, pesel
    czy mnie jako legitymującym się dowodem osobistym seria, nr.
    W drugim przypadku może być kłopot, bo jak znam życie
    formularze nie przewidują dwóch numerów dowodu osobistego
    (starego i nowego).

    Zygmunt