  • 1. Data: 2003-11-17 23:59:48
    Temat: Historia ROR, jak dlugo?
    Od: SunWoj <sunwoj@WYMAZ_TO.gazeta.pl>

    Ile czasu bank musi trzymac historie operacji z ROR? Jest to jakos
    konkretnie okreslone? Czy kazdy bank ma swoje terminy?
    Chodzi mi o to ze jesli robie przelewik co miesiac do np.
    firmy ubezpieczeniowej, i zdazy sie tak ze bede chcial skorzystac z
    tego ubezpieczenia i firma ta stwierdzi, ze nie ma zaksiegowanych
    wplat sprzed 4 lat i prosi mnie o dostarczenie dowodow tych wplat...
    wiec ja sie odwoluje do historii konta.

    Tak sobie o tym pomyslalem i zobaczylem czarna wizje tego co mogloby
    byc...?
    Tego typu przykladow /roznych oplat oplacanych przelewem z wlasnego
    ROR/ moznaby podac mnostwo...

    Prosze was o inf. bo jestem jakos niespokojny z tego powodu :)

    Pozdrawiam.
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-11-18 03:58:49
    Temat: Re: Historia ROR, jak dlugo?
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Ile czasu bank musi trzymac historie operacji z ROR? Jest to jakos
    > konkretnie okreslone? Czy kazdy bank ma swoje terminy?

    Jakieś zasady są ale nie mam wcale pewności czy fakt, że bank musi
    ileśtam lat trzymać te dane oznacza od razu, że musi też być gotów
    wydać Ci potwierdzenie transakcji po takim czasie.

> [...]
    > tego ubezpieczenia i firma ta stwierdzi, ze nie ma zaksiegowanych
    > wplat sprzed 4 lat i prosi mnie o dostarczenie dowodow tych wplat...

    Hmm, na zasygnalizowanie braku wpłaty firma ma o ile pamiętam jakiś
    istotnie krótszy termin. O ile nie jest ZUSem.

    > Prosze was o inf. bo jestem jakos niespokojny z tego powodu :)

    Na wszelki wypadek zbieraj wyciągi.

  • 3. Data: 2003-11-18 06:36:42
    Temat: Odp: Historia ROR, jak dlugo?
    Od: "Tomek Dygala" <t...@p...pl>

    Uzytkownik "SunWoj" <sunwoj@WYMAZ_TO.gazeta.pl> napisal w wiadomosci
    > Ile czasu bank musi trzymac historie operacji z ROR?

    klania sie ustawa o rachunkowosci.

    min. to bedzie 5 lat od poczatku roku nastepnego po wykonaniu
    operacji.
    ale moze to byc dluzej.
    w ustawie wszystko jest napisane.

    pzdr.
    Tomek D

  • 4. Data: 2003-11-18 07:31:33
    Od: "krzysiek" <o...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:87vfpie39i.fsf@pitagoras.odkryta.local...

    > Jakieś zasady są ale nie mam wcale pewności czy fakt, że bank musi
    > ileśtam lat trzymać te dane oznacza od razu, że musi też być gotów
    > wydać Ci potwierdzenie transakcji po takim czasie.
    Praktyka z LUKASa - operacje na koncie sa archiwizowane co roku ( odrębna
    kartoteka dla każdego roku).
    Podejrzewam, że nawet 1000 operacji (dla RORu to kolosalna ilość) to nie
    więcej niż powiedzmy 1 MB (a zapewne duuużo mniej, podejrzewam że tak z 10
    razy mniej)... koszt przestrzeni dyskowej dla 1 MB..., niech macierz dyskowa
    80GB kosztuje nawet 3000 zeta, 80 000 kartotek za 3000 zeta, jakieś 6 groszy
    koszty nośnika dla rocznej kartoteki....
    Podejrzewam, że LUKAS nie bedzie kasował.

    Dostęp jest praktycznie od ręki, dowolne potwierdzenie dowolnej operacji
    (acz nie zupełnie za darmo, kiedyś to było 1 zł) jest do uzyskania w ciągu
    kilku minut w dowolnym oddziale ( oraz do zamówienia przez lukaslinkę).

    Zatem istnieją banki, które mają taką zaletę, że są gotowe wydać
    potwierdzenie operacji po dowolnym czasie.

  • 6. Data: 2003-11-21 20:17:45
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Uzytkownik "Tomek Dygala" <t...@p...pl>
    > min. to bedzie 5 lat od poczatku roku nastepnego po wykonaniu
    > operacji.
    > ale moze to byc dluzej.
    > w ustawie wszystko jest napisane.

    Widze, ze juz z Wroclawia :-)
    Zastanawiam sie, jak sie ma obowiazek archiwizowania dokumentów do
    przedawnienia roszczen. Mozliwa jest sytuacja, w ktorej bank nie ma juz
    zadnych dokumentów/danych dotyczacych operacji, a roszczenie klienta jeszcze
    sie nie przedawnilo.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 5. Data: 2003-11-21 20:17:45
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>