  • 21. Data: 2006-05-10 22:33:58
    Temat: Re: Gotówka z KK
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e3ti3k$2qbt$1@main.viknet.pl, *Leszek* wrote:

    > Nie uważacie, że wybieranie bezprowizyjne polegające na zwrocie
    > towaru w sklepie (który robi grzeczność pozwalając zwrócić towar),
    > obciążanie sklepu prowizją 3% (bo ktoś musi to zapłacić) jest po

    Z tego co sie doczytalem w przypadku zwrotu na karte (nie bylo
    wyszczegolniono czy ta sama) sklep nie jest obciazany prowizja w przypadku
    wiekszosci polskich aquirerow. (prowizja jest mu zwracana)
    Wiec jesli nie jestes czegos pewien to nie rzucaj oskarzen.

    --
    darnok

  • 22. Data: 2006-05-10 22:40:33
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 11-05-2006 o 00:33:58 darnok
    <d...@a...spam.ch> napisał:

> [...]
    > przypadku wiekszosci polskich aquirerow. (prowizja jest mu zwracana)
    > Wiec jesli nie jestes czegos pewien to nie rzucaj oskarzen.

    Musisz rozróżnić zwrot i anulowanie transakcji (zwał jak zwał).
    Jeśli wycofasz transakcję przed jej zatwierdzeniem czyt. wysyłką
    zestawienia, to prowizja nie jest pobierana.
    Jednak po zamknięciu transakcji nie zwraca się prowizji choćby z tego
    względu, że odprowadzony zostaje interchange, którego nikt ekłajerowi nie
    zwróci.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://www.opera.com/mail/

  • 23. Data: 2006-05-10 22:45:25
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:op.s9cw9vjelakizb@a, *jooseff* wrote:
    > Musisz rozróżnić zwrot i anulowanie transakcji (zwał jak zwał).
    > Jeśli wycofasz transakcję przed jej zatwierdzeniem czyt. wysyłką
    > zestawienia, to prowizja nie jest pobierana.

    ok, a ile trwa wysylka zestawienia?
    Chodzi o zatwierdzenie transakcji (czytaj pin zgodny albo podpis zgodny) czy
    duzo pozniej papierowo, elektronicznie na koneic miesiaca transakcje sa
    zatwierdzane?

    --
    darnok

  • 24. Data: 2006-05-10 22:56:40
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 11-05-2006 o 00:45:25 darnok
    <d...@a...spam.ch> napisał:

    > ok, a ile trwa wysylka zestawienia?
    > Chodzi o zatwierdzenie transakcji (czytaj pin zgodny albo podpis zgodny)
    > czy duzo pozniej papierowo, elektronicznie na koneic miesiaca transakcje
    > sa zatwierdzane?

    Z reguły wysyłka dobowa następuje po zamknięciu sklepu (w nocy). Wtedy są
    "zamykane" wszystkie transakcje, które są w POSIE. Z tego powodu powstają
    np. fajne sytuacje, gdy z jakiegoś powodu POS nie wyśle automatycznie
    zestawienia dobowego. Punkt nie kontroluje wpływów na konto i dopiero gdy
    przypadkiem po dłuższym czasie wylezie zestawienie masz obciążone Twoje
    konto kwotą transakcji.
    Darmowy kredycik ;)
    Przy transakcjach offlajnowych nie ma nawet blokady środków - a zdarzają
    się takie (np. Amex poniżej pewnej, wcale niemałej kwoty - stąd też tak
    szybka autoryzacja transakcji dokonywanych tą kartą)

  • 25. Data: 2006-05-11 05:40:05
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    prz3c1nak wrote:

    > Gdybyś wiedział jak to dokładnie było, to nie przyszłoby Ci do głowy
    > nikogo z Castoramy żałować. Nie życzę Ci nigdy by gdy ekipa, którą
    > wynająłeś za nie małe pieniądze czeka na materiał, a Tobie przywożą
    > nie to co zamawiałeś ... A gdy próbujesz wymienić, no to zgadnij
    > co??? W magazynie Castoramy nie mają! Wiesz - jakoś nie miałem wtedy
    > głowy by sprawdzać, czy to wina kasjerki, kierownika hipermarketu,
    > czy prezesa sieci ...

    Nie obrażaj się. Pisałeś jakbyś robił to regularnie. Sorki, jeśli źle
    zrozumiałem ale było to podane jako sposób na bezprowizyjną wypłatę -
    niezależnie od okoliczności kupna jakiegoś towaru.

    Czy mam rozumieć, że jeśli po godzinie od transakcji kartą KK zwrócisz
    towar, nie ma dziennego rozliczenia transakcji, to NIKT nie płaciu
    prowizji (ani sklep ani żaden inny pośrednik) i jest to po prostu luka w
    systemie?

    Leszek

  • 26. Data: 2006-05-11 05:56:47
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    prz3c1nak napisał(a):

    >W ogóle mnie nie pytali co chce, po prostu oddali gotówke. To były trzy
    >płatności w przeciągu miesięca, mniej wiecej od 300 do 1200 zł.

    W Szczecinie jest tak samo. Dla mnie nie jest to metoda na "wyplate
    gotowki", wszystko mi jedno w jaki sposob nastapi zwrot. Zawsze jednak
    dostawalem gotowke do reki a mile Panie pracuja dalej wiec nie sadze aby
    robily cos sprzecznego z regulaminem. Byc moze zwrot na karte tez firme
    kosztuje....
    darek

  • 27. Data: 2006-05-11 07:19:53
    Od: prz3c1nak <m...@w...pl>

> [...]
    > towar, nie ma dziennego rozliczenia transakcji, to NIKT nie płaciu
    > prowizji (ani sklep ani żaden inny pośrednik) i jest to po prostu luka w

    Szczerze mówiąc, nie wiem jak to jest od strony technicznej, ale u mnie
    trwało to dłużej niż godzine, wiec to raczej nie to. A kupowanie w
    Castoramie to jeden wielki skandal - przywożenie nie tego co sie
    zamówiło to u nich standard.

    Ale faktycznie, w pierwszym poście opisałem to tak, jakbym regularnie
    "pobierał" u nich gotówkę, więc zwracam honor.

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2006-05-15 14:22:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    "Oswiadczam ze karta mi zaginela" :)