  • 151. Data: 2021-05-06 17:02:26
    Temat: Re: Frankowicze
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 20:59:49 +0200, Wojciech Bancer wrote:
    > No postawiłem na najem.
    >
    > Jak chcesz, to możemy pomówić o sytuacji obecnej, czy też np. sytuacji
    > na rynku krypto. :)

    Ok, niech bedzie krypto, czy inne prawdziwe rynki.
    Gdzie widzisz banke i kiedy peknie ?

    > https://www.bankier.pl/waluty/kursy-walut/nbp/chf
    > I weź sobie zaznacz kurs od 2000 do 2007.
    >
    > I zobacz że np. pik dolny mamy w czerwcu 2001 roku na poziomie 2.22,
    > a potem nastąpiło odbicie. W 2004 roku było po 3 zł. Skąd wniosek,
    > że nie mogło do tych 3 zł (wzrost o prawie 50% względem) dojść
    > ponownie? Czy aż tak względem Szwajcarii wybiliśmy?

    No - w 2004 weszlismy do UE, a Szwajcaria nie :-)
    Przyznasz ze to mocno zmienia sytuacje.

    No ale mamy listopad 2007, frank rekordowo tani - 2.18, kupowac czy
    nie?
    A kredyt brac, czy nie? Jak podskoczy do 3 zl ... wzrost o 37%,
    damy rade, a rata i tak mniejsza niz dla PLN :-P

    Plus dwie inne moje wypowiedzi:
    -jak podskoczy do powiedzmy 5 zl ... to o ile podskocza srednie
    krajowe zarobki?
    -jak sie tak bedzie wznosil ... to do ilu podniesie sie Wibor?

    Ja tam pamietam lata 80-te, wiec z frankiem po 3000 zl sie licze :-)

    > Nie żeby coś, ale ta wojna miała nazwę "światowa".
    > To nie tylko tak, że Polska miała jedyne zniszczenia.

    Wojna sie nazywala swiatowa, ale ile razy bombardowano Nowy Jork?
    A Paryz, Bruksele, Amsterdam, Kopenhage czy Prage?

    A przeciez jest jeszcze Szwajcaria, Szwecja, Portugalia ... bo
    Hiszpania to wlasna wojenke miala.

    > No mieszkania kupują teraz przede wszystkim Ci, którzy chcą chronić
    > kapitał przed inflacją.

    Sprawdzic jak w Szwecji.
    Hint - podatek od darowizn i spadkow :-)

    J.

  • 152. Data: 2021-05-06 17:13:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 May 2021 20:41:55 +0200, Wojciech Bancer wrote:

    > Chciałbym by DUŻE FIRMY lepiej WERYFIKOWAŁY osoby które chcą od nich
    > usługi/kasę, a nie żeby szło w kierunku że "skoro jest RODO, to my
    > weryfikować specjalnie nie musimy".

    Nie musimy, czy "nie mozemy"?

    Rozumiem, ze taki przykladowy telefon od operatora masz na mysli, a
    nie np dostawce buleczek do Biedronki?

    > Chciałbym żeby dane z dowodu nie wystarczały dowolnej średnio
    > rozgarniętej grupie przestępczej do zagarnięcia mojego hajsu,

    W banku?
    No coz ... jak nie dowod, to co? Pin, odcisk palca ?

    > czy wzięcia na mnie umowy telekom z drogim telefonem.

    Rozumiem ... ale to co powinny jeszcze weryfikowac?

    A tu widzisz - pod pozorem RODO zabronili im dowodow kserowac ... czy
    moze dobrze, ze zabronili?

    > Ale jaką sytuację poprawia? Jak zadzwoni do Ciebie zią
    > z "fotowoltaiki", mimo że numeru nigdzie nie dawałeś.
    > Firmy marketingowe jak działały, tak działają.

    Bo RODO przeciez nie zabrania.
    A mialo zabraniac?

    Ale ... pare obowiazkow dodatkowych nalozylo, mozna niezle beknac.
    Tylko ilosc telefonow raczej nie spadnie :-)

    No i jeszcze jedna sprawa - czy nie mozna zadzwonic na losowe numery?
    Podpada pod RODO, czy nie podpada?

    > Raczej "nic się nie zmieniło" a mamy dodatkowe narzędzia do dojechania
    > firm.

    Ale narzekasz na to, ze nie "dojechano", czy na to, ze teraz mozna
    "dojechac" malo winna firme ?

    > To samo co wtedy - zażądać by moje dane nie były przetwarzane w celach
    > marketingowych.

    Taa ... a tu firma X kupuje baze danych od firmy Y.
    X zakazesz, a firma Z kupi baze.
    Albo i firma X kupi drugi raz za rok - i mamy problem prawny :-)

    J.

  • 153. Data: 2021-05-06 17:28:55
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-maja-2021 o 16:45, J.F pisze:
    > A nie mozna bylo kredytu frankowego na inne cele ?

    Nie byłby hipoteczny.

    Reszta w archiwum. Nowy tu jesteś? ;-)

  • 154. Data: 2021-05-06 17:34:16
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-maja-2021 o 16:45, J.F pisze:
    > Mowisz, ze nie moge pozyczyc 1000 $ od Ciebie, od banku ?

    Nie jestem koncesjonowanym bankiem pod nadzorem instytucjonalnym i
    prawnym...

    A gdybym był to nie WOLNO MI BYŁO nazywać tego kredytem hipotecznym a
    wartość kapitału do spłacenia uzależniać od jakiego WSKAŹNIKA.
    Oszukiwać chronionego przez przepisy konsumenta i wciskając mu
    instrument SPEKULACYJNY pod nazwą KREDYTU HIPOTECZNEGO

  • 155. Data: 2021-05-06 18:02:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Nie musimy, czy "nie mozemy"?

    Banki i telekomy mogą. Mają dodatkowe uprawnienia ustawowe.
    Tylko to oznacza mniej wygody dla klienta, a to się źle
    sprzedaje marketingowo i oznacza większe koszty.

    > Rozumiem, ze taki przykladowy telefon od operatora masz na mysli, a
    > nie np dostawce buleczek do Biedronki?

    Nie, mam na myśli np. akcje "zróbmy duplikat sim złodziejowi",
    ale oczywiście akcje

    > W banku?
    > No coz ... jak nie dowod, to co? Pin, odcisk palca ?

    Że w banku to jeszcze pół biedy.
    Można weryfikować dodatkowymi dokumentami, np. rachunkiem
    za prąd, czy za telefon "niestarszym niż". A jeśli to
    już jest klient banku, to dowolnym, pytaniem nt.
    posiadanego przez klienta produktu w banku. Obecnie
    żeby wziąć na kogoś kredyt, nawet nie musiszdowodu
    pokazywać i to dlatego wyciek danych jest takim
    problemem.

    > Rozumiem ... ale to co powinny jeszcze weryfikowac?

    A jaką masz wiedzę o tym co można dzisiaj?
    Bo mam wrażenie, że nieaktualną.

    > A tu widzisz - pod pozorem RODO zabronili im dowodow kserowac ...
    > czy moze dobrze, ze zabronili?

    Ksero dowodu im nie jest do niczego potrzebne.

    > Ale ... pare obowiazkow dodatkowych nalozylo, mozna niezle beknac.
    > Tylko ilosc telefonow raczej nie spadnie :-)

    No przecież piszę, że tak jest.

    > No i jeszcze jedna sprawa - czy nie mozna zadzwonic na losowe numery?
    > Podpada pod RODO, czy nie podpada?

    Można też uzyskać dane osób, które są współwłaścicielami miejsc
    garażowych. Bardzo dużo danych. Można też uzyskać dane członków zarządów
    spółek wpisanych do KRS.

    Generalnie ten fetysz na "ochronę" jest dla mnie mało zrozumiały, bo to
    jest próba leczenia objawów, a nie choroby. Chorobą są niedostateczne
    zabezpieczenia sprawiające, że te dane osobowe są użyteczne.

    > Ale narzekasz na to, ze nie "dojechano", czy na to, ze teraz mozna
    > "dojechac" malo winna firme ?

    Na to drugie. Narzekam na nadmierny poziom regulacji ułatwiający
    stosowanie polityki hakowej.

    > Taa ... a tu firma X kupuje baze danych od firmy Y.
    > X zakazesz, a firma Z kupi baze.
    > Albo i firma X kupi drugi raz za rok - i mamy problem prawny :-)

    I RODO coś tu zmienia? Tak z ciekawości?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 156. Data: 2021-05-06 18:12:10
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

> [...]
    > Oszukiwać chronionego przez przepisy konsumenta i wciskając mu
    > instrument SPEKULACYJNY pod nazwą KREDYTU HIPOTECZNEGO

    Pierdu, pierdu.
    Chodzi głównie o to, że banki pożyczają CUDZE pieniądze i to jest główna
    różnica.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 157. Data: 2021-05-06 18:19:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ok, niech bedzie krypto, czy inne prawdziwe rynki.
    > Gdzie widzisz banke

    Na krypto na przykład.

    > i kiedy peknie ?

    Prawdopodobieństwo rośnie z każdym miesiącem, ale myślę, że pod koniec tego
    roku lub na początku kolejnego (licząc w kwartałach). BTC albo się
    zbliży, albo przekroczy trochę 100k$.

    > No - w 2004 weszlismy do UE, a Szwajcaria nie :-)
    > Przyznasz ze to mocno zmienia sytuacje.

    I dlatego złotówka potaniała? Pod wpływem pozotywnych informacji o
    przyłączeniu do Unii? Na pewno chcesz tak argumentować? :)

> [...]

    > A kredyt brac, czy nie? Jak podskoczy do 3 zl ... wzrost o 37%,
    > damy rade, a rata i tak mniejsza niz dla PLN :-P

    Nie brać kredytu na rozgrzanym rynku nieruchomości. Patrz pod że ceny
    mieszkań rosły naprawdę zbyt szybko jak na realia.

    > Plus dwie inne moje wypowiedzi:
    > -jak podskoczy do powiedzmy 5 zl ... to o ile podskocza srednie
    > krajowe zarobki?

    Kurs waluty franka nie jest skorelowany z polską gospodarką,
    bardziej już z nastrojami światowymi.

    > -jak sie tak bedzie wznosil ... to do ilu podniesie sie Wibor?

    WIBOR jest już zależny od stanu gospodarki.
    A przynajmniej był w czasach normalnej ekonomii.

    > Wojna sie nazywala swiatowa, ale ile razy bombardowano Nowy Jork?
    > A Paryz, Bruksele, Amsterdam, Kopenhage czy Prage?

    To mówisz, że Plan Marshalla był niepotrzebny?

    > Sprawdzic jak w Szwecji.
    > Hint - podatek od darowizn i spadkow :-)

    Ale to chodzi o ochronę własnego majątku, a nie rodziców.
    Więc obecnie trend wzrostowy na mieszkaniach zawdzięczamy eksperymentowi
    banków centralnych z nieadekwatnie niskimi stopami procentowymi.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 158. Data: 2021-05-06 18:21:02
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-05-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A to nie musial byc forex. Zwyczajnie kupic, i poczekac az banka
    > peknie :-)

    Za niska stopa zwrotu jak dla mnie.

    > Nie bardzo. Twierdziles, ze wszyscy wiedzieli ze banka peknie, wiec
    > liczy sie do polowy 2008 :-)

    No zarabiałem od 2007, do 2014.

    > Chyba, ze wypatrzyles kolejna banke.
    > Ale "zarabialem" czy "probowalem zarobic" ? :-)

    Zarabiałem w funtach. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 159. Data: 2021-05-06 18:35:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 May 2021 18:21:02 +0200, Wojciech Bancer wrote:
    > [...]
    >
    > Za niska stopa zwrotu jak dla mnie.

    No jak - 60% w 7 miesiecy.

    Kurs 1.966 1.08.2008 i 3.3167 18.02.2009 :-)

    > No zarabiałem od 2007, do 2014.

    > Zarabiałem w funtach. :)

    Aaa - czyli praca za granica, a ja myslalem, ze zarobek z handelku
    walutami.

    J.

  • 160. Data: 2021-05-06 18:50:42
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-06-maja-2021 o 18:12, Kamil Jońca pisze:
    > Chodzi głównie o to, że banki pożyczają CUDZE pieniądze i to jest główna
    > różnica.

    A ma to coś do złamania polskiego prawa bankowego?