  • 1. Data: 2010-04-08 20:06:02
    Temat: Egzekucja komornicza z rachunku
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Witam.
    Zetknąłem się z dziwnym przypadkiem w luksie :D
    Moja przyjaciółka ma rachunek w lukasie od 2006r. W maju 2008 podpisała
    "pożyczkę w rachunku" - czyli kredyt odnawialny. Na określonych warunkach
    oczywiście. Został uruchomiony. Umowa zawarta została na rok czasu, do
    kwietnia 2009r. Z możliwością automatycznego przedłużenia.
    Jednak od lipca 2008r, laska z tego rachunku nie korzystała, nei logowała
    się, nie wykonywała transakcji - nic, zero ruchów. Jakby zapomniała o
    rachunku. Ale bank naliczał (zgodnie z TOiP) prowizję za prowadzenie
    rachunki i używanie tokena. Narastało zadłużenie.
    Sprawa się rypła, kiedy laska zadzwoniła do skarbówki zapytać kiedy jej
    zwrócą nadpłacony podatek. Skarbówka odpowiedziała że zwrot został wykonany
    przelewem na rachunek bankowy podany w NIP-3 :)
    Wówczas laska przypomniała sobie o tm rachunku w lukasie ... w rupieciach
    odnalazła token i zalogowała się .... Szok przeżyła :)))
    Było tam ~500zł na minusie, pomimo że zwrot ze skarbówki był na poziomie
    400zł.
    Ale najlepsze było to że rachunek JEST od września 2008r. zajęty przez ..
    komornika. Choć laska nie dostała żadnego tytułu egzekucyjnego o zajęciu
    rachunku!!!!
    Za to w styczniu 2009 komornik zajął wynagrodzenie za pracę - i w tym samym
    dniu w którym dostała to zajęcie - spłacił swój dług. Komornik przysłał
    zakończenie egzekucji.

    Ale dzisiaj po wizycie w lukasie - myślałem że zjem pracownicę oraz później
    dyrektorkę placówki.
    Całą rozmowę rejestrowałem w smartfonie :)
    Najpierw dowiedziałem się (byłem z laską jako "pełnomocniki") że umowa
    pożyczki w rachunku nie została przedłużona na kolejny okres. Było to dla
    mnie oczywiste ponieważ laska nie wywiązała się z comiesięcznych wpływów na
    określonym poziomie.
    Kolejną dla mnie sprawą było dowiedzenie się "co to za komornik zajął
    rachunek". Uzyskałem odpowiedź że taki i taki komornik na taka i taką kwotę
    - pasowała idealnie z ta która laska spłaciła z zajęcia z wynagrodzenia w
    styczniu 2009r. - i która to egzekucja została zakończona, na co posiada
    laska odpowiednie postanowienie wystawione przez komornika.
    Więc pytam dalej, czy jeżeli laska w tej chwili spłaci te ~500zł to wówczas
    może zamknąć rachunek.
    I tu pojawił się zonk. bankierka mówi mi że "nie można zamknąć zajętego
    rachunku".
    Grzecznie poprosiłem o podanie podstawy prawnej, lub aktu gdzie jest taki
    przepis. Nie podała mi, jąkał a się i ogólnie była zakłopotana jak drążyłem
    temat. ostatecznie położyłem jej pod nos pismo z wypowiedzeniem w oparciu o
    art 73 pkt 1 regulaminu kont osób fizycznych w lukasie. Z okresem
    wypowiedzenia.
    Odmówiła potwierdzenia mi przyjęcia tego oświadczenia woli. Tłumaczę głupie
    bankierce że nie ma prawa odmówić przyjęcia mojego (no dokładnie to mojej
    laski) pisma.
    Sama wówczas poprosił dyrektorkę placówki.
    Tu się zaczęła jazda..... tłumaczę od początku co i jak.
    Ona jak mantrę powtarza mi że przepisy nie zezwalają jej na zamknięcie
    rachunku z egzekucją komorniczą.
    Błagałem ją,żeby tylko pokazał mi palcem taki akt który to potwierdzi. Nie
    potrafiła wskazać. Poprosiłem ją by skonsultowała to ze swoimi prawnikami
    :)))
    W końcu pokazuje jej postanowienie komornika o zakończeniu egzekucji i
    mówię że to nie jest wina banku tylko ewidentnie komornik nie wysłał do
    banku zdjęcia egzekucji z rachunku.
    Ale w związku z tym, ja składam wypowiedzenie pisemne rachunku - proszę o
    potwierdzenie że to złożyłem. i będę sobie czekał na stanowisko banku w
    którym odmówią zamknięcia rachunku - będą musieli podać podstawę prawną.
    Dyrektorka odmówiła przyjęcia tego ośiwadczeni woli.
    Wówczas wskazałem jej na leżącego smartfona i powiedziałem tylko że ja całą
    dyskusje rejestruję :))))
    Indyczyła się że nie mam prawa że ona nie wyraża zgody - powiedziałem jej
    że ja nagrywam SWOJĄ rozmowę a nie cudzą (podsłuch) i ona jest w pracy :)))
    Mogę sobie rejestrować ile będę chciał :)))
    Spisałem sobie z plakietek dane dyrektorki i pracownicy banku które
    odmówiły przyjęcia wypowiedzenia umowy o prowadzenie rachunku.
    Jeszcze mi zaczęła wyjeżdżać z tekstami że tkaie mają "procedury
    wewnętrzne" - powiedziałem jej że ich wewnętrzne procedury jako klientowi
    latają przy ch...u. Dla mnie istotne są zapisy umowy o prowadzenie
    rachunku, regulamin prowadzenia rachunku, TOiP, PB i pokrene prawa.
    Że wewnętrznymi procedurami mogą sobie ustalać czy pani krysia ciągnie
    druta panu heńkowi o 11 czy o 12 ;)

    Co takim łajzom zrobić?

    Sprawę z komornikiem pójdzie na warsztat jutro dopiero ;)

    Nie mniej, stanowisko banku (tych dwóch "specjalistek") jest szokujące. Nie
    przyjmie oświadczeni woli i co im zrobisz? ;)

    Aha - rachunek zmienił status z "zablokowanego" na "aktywny" - czyli zaczną
    naliczać opłaty zgodne z TOiP - na co mam nagranie że wówczas bank je
    "odliczy".

    Co za kretynów zatrudniają w lukasie :/

    --
    Robert

  • 2. Data: 2010-04-08 21:40:32
    Temat: Re: Egzekucja komornicza z rachunku
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-04-08 22:06, Robert pisze:

> [...]
    > może zamknąć rachunek.
    > I tu pojawił się zonk. bankierka mówi mi że "nie można zamknąć zajętego

    He he he ... przechodziłem to w BZ WBK.

    > Grzecznie poprosiłem o podanie podstawy prawnej, lub aktu gdzie jest taki
    > przepis.

    Regulamin rachunku. Ja do BZ udałem się tylko po to by zamknąć
    konto - komornikowi zapomło się wysłać info do banku, że umarza
    egzekucję ... kosztowało mnie to 200 PLN na skargi na czynności
    komornicze ... komornik ładnie motał, tłumaczył się przed sądem
    ... sąd "po znajomości" nie uwzględniał mojej skargi, ale
    komornik, wysłał pismo "ponownie informuję" ... że zajęcie jest
    już do zdjęcia ...

    > Błagałem ją,żeby tylko pokazał mi palcem taki akt który to potwierdzi. Nie
    > potrafiła wskazać. Poprosiłem ją by skonsultowała to ze swoimi prawnikami
    > :)))

    Nieznajomość procedur wewnętrznych i regulaminów rachunków ...
    tylko tyle ... ja ostatnio zamykałem konto które było "in plus"
    ... posiadając pełnomocnictwo notarialne ... w lukasie spędziłem
    ponad 3 godziny by zamknąć rachunek, bo pełn.not. było niczym
    UFO dla pracowników tego banku.

    > Co za kretynów zatrudniają w lukasie :/

    W każdym banku ... standard ;/

    Z 2 strony - jeśli jesteś pracownikiem banku i myślisz - to tną
    cie po premii ... standard ... nie wychylaj się.

    6008

  • 3. Data: 2010-04-08 21:53:34
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    Robert wrote:

    > Odmówiła potwierdzenia mi przyjęcia tego oświadczenia woli.

    Wyślij poleconym, chyba że bardzo chcesz się sądzić.
    BTW. przypuszczam że nie możesz się nigdzie poskarżyć, ale możesz
    oświadczenie woli uważać za złożone skutecznie.

    --
    Pzdr.
    Mega

  • 4. Data: 2010-04-09 05:02:29
    Od: Robert <"spam_usuń_to"@wp.pl>

    Dnia 8 kwi o godzinie 23:53, na pl.biznes.banki, MHC Mega napisał(a):

    > Wyślij poleconym, chyba że bardzo chcesz się sądzić.

    Opisać zachowanie pracowników placówki z dyrektorka palcówki na czele w tym
    wypowiedzeniu?
    Zażądać potwierdzenie zamknięcia rachunku?
    Poprosić o podanie rachunku technicznego do ewentualnych wpłat groszowych
    różnic (na chwilę obecna jest parę złotych na plusie) - oraz nr rachunku na
    który lukas ma przelać po zamknięciu to co jest na plusie?

    > BTW. przypuszczam że nie możesz się nigdzie poskarżyć,

    Poważnie? Nie ma czegoś takiego jak UKE dla dostawcy internetu, URE - dla
    dostawców energii elektrycznej, cieplnej, gazu....

    > ale możesz oświadczenie woli uważać za złożone skutecznie.

    Sam komfort psychiczny to ja już mam. Generalnie to dwóm pracownicom banku
    zostało skutecznie przedstawione oświadczenie woli o zamknięciu rachunku -
    obie czytały to wypowiedzenie po kilka razy..... zapomniałem im dac
    przykład z analogiczną sytuacją ze "zwolnieniem się z pracy" - kiedy to
    pracodawca nie chciałby potwierdzić przyjęcia wypowiedzenia pisemnego. Ale
    został on słownie poinformowany. Przypuszczam że i tak by te laski tego nie
    zrozumiały "oficjalnie" ;)

    Moje "uważanie że dopełniłem formalności" i tak nie będzie dla mnie pełne,
    bo nie będę miał "bumaszki" że rachunek zamknięty - potem lukas mnie wstawi
    do jakiegoś BIKu :[

    Jeżeli wyślę poleconym z "PZO" wypowiedzenie - bank będzie musiał się
    ustosunkować do tego oświadczenia woli?
    Co dalej jeżeli odpiszą "nie zamkniemy bo nie możemy" - ale bez podania
    podstawy prawnej (bo takiej nie znam, nikt jeszcze nie podał takiej
    podstawy)?

    --
    Robert

  • 5. Data: 2010-04-09 16:46:39
    Od: "MHC Mega" <m...@p...wp.pl>

    Robert wrote:

    > Zażądać potwierdzenie zamknięcia rachunku?

    Tak, może nawet na adres centrali - tak by mieć pewność że sprawie
    nadany zostanie tok.

    > Poważnie? Nie ma czegoś takiego jak UKE dla dostawcy internetu, URE -
    > dla dostawców energii elektrycznej, cieplnej, gazu....

    Konsumencki arbiter bankowy przy ZBP.

    > Sam komfort psychiczny to ja już mam. Generalnie to dwóm pracownicom
    > banku zostało skutecznie przedstawione

    Dwa razy zamykałem konto w banku i zawsze były z tym jazdy. Zakładam że
    celem jest pozbycie się problemu nie zemsta na złym banku. Jak chcesz
    się sadzić to nie mam pojęcia jak.

    --
    Pzdr.
    Mega