eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki › E-banking nie wszystkim się opłaca
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2002-07-23 09:16:42
    Temat: E-banking nie wszystkim się opłaca
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Expander.

    P.S. A moze ma ktos dostep dio szerszych danych z i-metrii??? :)

    Po pierwsze: potencjał wzrostu banków stricte wirtualnych
    wyczerpuje się. Po drugie: klienci w większości postrzegają kanał
    elektroniczny jako uzupełnienie bankowości tradycyjnej, a nie samodzielną,
    kompletną usługę. To dwa główne wnioski płynące z badania przeprowadzonego
    przez I-Metrię na grupie 1500 Internautów spośród, których 500 posiada konto
    w e-banku.

    Sektor bankowości elektronicznej nie jest szczególnie atrakcyjny
    dla dużych i silnych banków operujących na rynku od wielu lat. Muszą one
    jednak uzupełnić swoją ofertę, by obronić się przed odpływem klientów. Banki
    te nie powinny się łudzić, że nakłady poniesione na rozwój bankowości
    internetowej zwrócą się w średnim okresie - uważają analitycy I-Metrii. Ich
    zdaniem znacznie więcej niż same banki zyskają na tym ich klienci oraz
    dostawcy rozwiązań informatycznych.

    Co jeszcze wynika z badania? Okazuje się, że klienci banków
    oferujących bankowość elektroniczną oczekują, że bank zachowa fizyczne
    oddziały. Zaskakująco duża część klientów (40 proc.) banków wirtualnych
    (mBanku i Inteligo) chciałaby, by ich bank posiadał "naziemne" placówki.
    Zdaniem analityków brak oddziałów fizycznych wirtualnych banków nie stanowi
    przeszkody dla klientów w założeniu konta jednak z czasem staje się źródłem
    dyskomfortu.

    56 proc. badanych, którzy nie są klientami bankowości
    elektronicznej, a korzystają jedynie z usług bankowości tradycyjnej,
    deklaruje zainteresowanie bankowością elektroniczną. Deklarują oni, że gdyby
    ich bank zaoferował im dostęp do konta przez Internet, skorzystaliby z
    takiej możliwości. 44 proc. Internautów nie jest zainteresowanych
    bankowością elektroniczną. Mimo to, z tej grupy 19 proc. badanych deklaruje,
    że gdyby bank, w którym posiadają obecnie konto zaoferował im możliwość
    dostępu przez Internet, rozważyliby taką propozycję.

    Internauci nie posiadający wirtualnego konta, ale zainteresowani
    skorzystaniem z tej formy usługi jako argument "za" wymieniają przede
    wszystkim: wygodę (87 proc. badanych), wyrażającą się w możliwości
    uniknięcia kolejek, szybkości dokonywania transakcji, łatwości obsługi czy
    możliwości skorzystania z szerokiej gamy usług w jednym miejscu. Pozostałe
    argumenty "za" to wyższe oprocentowanie, zerowe opłaty i prowizje czy
    promocje (13 proc. wskazań). Trzecim argumentem jest czynnik sklasyfikowany
    jako "moda" tj. postrzeganie usług internetowych jako ciekawych, modnych,
    nowoczesnych; warunkowany też pozytywnymi opiniami w mediach. To
    wystarczający powód dla 3 proc. badanych.

    Powody, dla których Internauci nie chcą założyć konta w
    Internecie to: brak potrzeby korzystania z tego typu usług (dla 62 proc.
    badanych), kwestie bezpieczeństwa (dla połowy), infrastruktura, tj. powolny
    i drogi dostęp do Internetu - dla 6 proc. oraz niewygoda (2 proc.).




    --

    ----
    Amra the Freelancer
    www.prnews.pl - swiat e-bankow


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1