  • 11. Data: 2007-02-05 16:23:41
    Temat: Re: Dla kogo oszczednosci po smierci?
    Od: "Axim" <v...@b...gazeta.pl>

    "pieknylolo83" <p...@t...pl> wrote in message
    news:1170671325.783577.165040@v33g2000cwv.googlegrou
    ps.com...
    On 5 Lut, 00:35, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > "Axim" <v...@b...gazeta.pl> wrote in message

    > Nie podpowiadaj rozwiązań najgłupszych z możliwych.

    Pewnie ze glupie do tego i na takich cwaniaczków jest bat. Mozna sobie
    narobic duuuzo problemów. po co sciagac na siebie kolopoty skoro mozna
    zalatwic sprawe calkowicie legalnie, wystarczy odbrobina checi i
    jakies 2 godziny wolnego czasu a moze nawet mniej.

    To nie jest zadne cwaniactwo...Jezeli bedzie wspolwlasnosc konta
    wspolwlasciciel idzie i pobiera co jest na koncie i moze je zamknac. Bank
    nic nie wie o smierci jednego z wpolposiadaczy i ma to glebko w nosie. Nie
    bedzie tez zadnych problemow jesli nie ma innych spadkobiercow. Nie bedzie
    zadnej rozprawy w sadzie itd. Bo i po co jak nie ma sporu?

  • 12. Data: 2007-02-07 09:35:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 05 Feb 2007 02:26:16 -0800, pieknylolo83 napisał(a):

    > Jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych sie dziedziczy,
    > wiec w Twoim przypadku odziedzicza to rodzice.
    > Mimo wszystko trzeba zlozyc w sadzie wniosek o stwierdzenie nabycia
    > spadku ( ja w Krakowie taką procedure przeprowadzilem w 3 m-ce-był
    > testament i zero kłótni rodzinnych) :). No i oczywizda rodzice musza
    > pamietac o zlozeniu zeznania podatkowego, co prawda teraz beda
    > zwolnieni, ale formalnosci musi stac sie zadosc.

    To nie do końca praewwda, że nie ma podatku. Jest tylko zwolnienie z
    podatku spadkowego. Natomiast nadal pozostał podatek dochodowy od
    dochodów kapitałowych, czyli 19% belkowego. I nadal w ustawie nic się nie
    zmieniło i koszt nabycia dla spadkobierców wynosi 0 zł. A potem od zysku
    czyli od (cena_sprzedaży - 0 zł) płaci się 19% belkowego. Nadal obowiązuje
    taki rozbój w biały dzień i w ten sposób nadal dużo bardziej "opłacalne"
    jest dziedziczenie pieniędzy a nie akcji lub jednostek FI.

  • 13. Data: 2007-02-07 12:01:51
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Generalnie to zrób w banku zapis na wypadek śmierci.
    Zapisobiorcy bedą mogli podjąć kwoty do wysokości ustawowej jeszcze przed
    stwierdzeniem przez sąd nabycia spadku i jego
    podziałem, a nie chciałbyś chyba, żeby oszczędzali na kwiatach na Twoim pogrzebie?
    JaC

    > Teraz w przypadku mojej (odpukac) smierci, kto staje sie wlascicielem tych
    pieniedzy, zarowno z funduszy jak i RORa?

    It has removed 3034 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 14. Data: 2007-02-07 12:06:28
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Współwłąścicielem to uczynimy raczej osobę bardzo bliską - a co się stanie, jeśli
    razem zginiemy (np. w wypadku) ?
    Banki nie bardzo chcą przyjmować zapis na wypadek śmierci dla konta wspólnego,
    chociaż IMHO w ustawie prawo bankowe nie
    ma takiego ograniczenia.
    Ktoś wie, jak to drugie przeskoczyć - może po prostu wypełnioną i podpisaną
    dyspozycję wysłać na adres centrali, skoro
    panienka z okienka nie chce przyjąć ?
    JaC

  • 15. Data: 2007-02-07 15:14:35
    Od: "JSZ30" <a...@a...pl>

> [...]
    > bedzie tez zadnych problemow jesli nie ma innych spadkobiercow. Nie bedzie
    > zadnej rozprawy w sadzie itd. Bo i po co jak nie ma sporu?

    Odnośnie tego rozwizania: czy wspolwlasnosc konta mozna ustanowic w dowolnej
    chwili, a nie tylko w momencie jego zakladania? Czy rodzi to jakies skutki
    podatkowe? Dla przykladu: na koncie jest 20 tys. zl - w chwili ustanowienia
    wspolwlasnosci na moja rzecz w pewnym sensie wzbogacam sie o te kwote. Co wy
    na to?

  • 16. Data: 2007-02-07 16:45:24
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Raczej nie, podejrzewam, że bank będzie chciał podpisać nową umowę o prowadzenie
    rachunku i z nowym numerem.
    Ktoś się spotkał z odmiennym przypadkiem ?
    JaC

  • 17. Data: 2007-02-08 01:10:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "JSZ30" <a...@a...pl> writes:

    > Odnonie tego rozwizania: czy wspolwlasnosc konta mozna ustanowic w dowolnej
    > chwili, a nie tylko w momencie jego zakladania?

    Oczywiscie.

    > Czy rodzi to jakies skutki
    > podatkowe?

    Samo to - nie.

    > Dla przykladu: na koncie jest 20 tys. zl - w chwili ustanowienia
    > wspolwlasnosci na moja rzecz w pewnym sensie wzbogacam sie o te kwote.

    Ale nie jest to dochod.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 18. Data: 2007-02-09 10:14:39
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 7 lut o godzinie 17:45, na pl.biznes.banki, 666 napisał(a):

    > Raczej nie, podejrzewam, że bank będzie chciał podpisać nową umowę o prowadzenie
    rachunku i z nowym numerem.
    > Ktoś się spotkał z odmiennym przypadkiem ?

    Ja to przerabiałem prawie rok temu z BZ WBK.
    Po prostu został sporządzony aneks do *istniejącej umowy* w którym
    ustanowiono współwłaściciela rachunku.
    "Panienka" z banku proponowała mi na początku, kiedy przedstawiłem jej co
    chcę zrobić, bym ustanowił żonę pełnomocnikiem. Odmówiłem i zapytałem ją
    czy wie ze pełnomocnictwo wygasa z *chwilą śmierci* posiadacza.
    Nie odpowiedziała słowem i zaraz zaczęła stukać z klawiaturkę tworząc aneks
    w którym ustanowiłem współwłaściciela do rachunku ;)

    --
    Herbi
    09-02-2007 11:14:37

  • 19. Data: 2007-04-13 20:59:35
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    pieknylolo83 napisał(a):
> [...]
    > pamietac o zlozeniu zeznania podatkowego, co prawda teraz beda
    > zwolnieni, ale formalnosci musi stac sie zadosc.

    ... bo o to zeznanie zapytają w 80% banków i będą nim warunkować wypłatę.
    Jest to bezprawne, ale mundre prezesy chcąc być bardziej papieskie niż
    sam B16 potrafią takie coś wpisac nawet w regulamin.