  • 1. Data: 2007-02-04 11:30:40
    Temat: inwestycja niedlugoterminowa w SFI
    Od: Sierp <s...@n...net>

    Witam,

    aktualnie nadwyzke finansowa trzymam w lokacie na 3% w BPH
    (lokata 10-o dniowa automatycznie przedluzana).
    Zastanawiam sie, czy warto jest wlozyc te pieniadze w jakis SFI.
    Warunkiem musi byc fakt, ze jak zechce wyjac te pieniadze,
    to nie strace, inwestycja niewiadomojakterminowa :) Po prostu
    zamist na lokacie moge umiescic je w SFI i miec mozliwosc
    ich wyjecia w kazdej chwili.
    Kwota do zainwestowania to 10-20tys (na poczatek 10),
    no i teraz sie zastanawiam - warto? W BPH mam gwarantowane 3%
    (pomniejszony o podatek), z tego co widze, w DWS Polska FIO Płynna
    Lokata (fundusz rynku pienieznego) zysk to ok. 4%
    http://www.mbank.com.pl/inwestycje/fundusze/fi.html?
    DWSP
    przy czym przyznam, trudno mi koszty zysk, czytajac prospekt.
    Na stronie jest napisane 1%, ale co oznacza 1%? Krotko mowiac,
    jaki jest realny zysk z takiego TFI i czy w moim przypadku
    warto sobie nim zaprzatac glowe?

    Sierp

  • 2. Data: 2007-02-04 11:45:48
    Temat: Re: inwestycja niedlugoterminowa w SFI
    Od: "zycie_po_zyciu" <z...@g...pl>

> [...]
    > Na stronie jest napisane 1%, ale co oznacza 1%? Krotko mowiac,
    > jaki jest realny zysk z takiego TFI i czy w moim przypadku

    Mi się wydaję, że warto.
    A 1% to w tym przypadku opłata za zarządzanie, a czym ona jest przeczytasz
    tu:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    37,1#595

  • 3. Data: 2007-02-04 11:51:43
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Feb 2007 12:30:40 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wklepał(-a):

> [...]
    >Na stronie jest napisane 1%, ale co oznacza 1%? Krotko mowiac,
    >jaki jest realny zysk z takiego TFI i czy w moim przypadku

    To oznacza, że gdyby pracownicy TFI pracowali za darmo i fundusz nie miałby
    żadnych kosztów, to zysk byłby 4 + 1 = 5%. Notowania uwzględniają już koszty
    zarządzania, więc nie musisz tego odliczać. Natomiast w funduszach rynku
    pieniężnego oczywiście wysokość kosztów jest ważna, gdyż wynoszą one zwykle ok.
    kilkanaście procent twojego zysku z inwestycji. Przy funduszach akcyjnych
    stosunek kosztów funduszu do zysków jest zwykle niższy.

  • 4. Data: 2007-02-04 11:52:38
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    jezeli chcesz miec 100% pewnosci, ze nie stracisz to TYLKO FRP

    oplata za zarzadzenie sie nie przejmuj, jest ona wliczona w wycene jednostki

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-02-04 11:57:13
    Od: Sierp <s...@n...net>

    RobertS napisał(a):
    > jezeli chcesz miec 100% pewnosci, ze nie stracisz to TYLKO FRP
    >
    > oplata za zarzadzenie sie nie przejmuj, jest ona wliczona w wycene
    > jednostki

    ok, czyli rozumiem, ze warto...
    bo z tego co ogladalem, to nawet podczas bessy na rynku, FRP wlasciwie
    nie tracily (fundusze obligacji juz mialy zawirowania)

    rozumiem, ze inne koszta (podatki etc) nie sa wyzsze w przypadku
    FRP od lokat bankowych?

    Sierp

  • 6. Data: 2007-02-04 12:01:54
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 04 Feb 2007 12:57:13 +0100, Sierp <s...@n...net>
    wklepał(-a):

> [...]
    >nie tracily (fundusze obligacji juz mialy zawirowania)
    >
    >rozumiem, ze inne koszta (podatki etc) nie sa wyzsze w przypadku

    Podatek jest ten sam dla lokat jak i dla funduszy, niezależnie od typu.

  • 7. Data: 2007-02-04 12:30:26
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > ok, czyli rozumiem, ze warto...
    warto bardziej niz lokata bankowa, no chyba ze masz zamiar zalozyc
    lokate 7-dniowa...

    > bo z tego co ogladalem, to nawet podczas bessy na rynku, FRP wlasciwie
    > nie tracily (fundusze obligacji juz mialy zawirowania)
    FRP nie mają związku z giełdą, obligacji również nie - one sa powiazane
    ze stopami procentowymi, stopy spadaja FO rosnie i odwrotnie

    > rozumiem, ze inne koszta (podatki etc) nie sa wyzsze w przypadku
    > FRP od lokat bankowych?

    takie same, zaplacisz 19% podatku od zysku, platnikiem bedzie TFI