  • 1. Data: 2005-04-25 13:42:41
    Temat: Czyżby nie było?: Societe generale przejmuje Eurobank
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,2673447.html

    Societe Generale SA, trzeci największy bank we Francji, przejmie
    wrocławski Eurobank, aby zwiększyć swoje usługi na tym rynku dla
    indywidualnych klientów - poinformował bank w poniedziałek w komunikacie

    - Eurobank zatrudnia 1,1 tys. osób i posiada ponad 110 oddziałów w
    największych miastach Polski. Obsługuje 240 tys. klientów - powiedziała
    rzeczniczka prasowa Societe Generale Stephanie Carson-Parker. Nie podała
    jednak żadnych warunków finansowych tej transakcji.

    Societe Generale jest już obecny w Czechach, Rumunii i Rosji. W ubiegłym
    roku nabył też w Norwegii oddziały Elconis i niemiecki Hanseatic Bank
    GmbH & Co.

    Eurobank założył w 2003 roku Mariusz Łukasiewicz - twórca sukcesu Lukas
    Banku i Lukas SA, które sprzedał francuskiemu Credit Agricole, jednej z
    największych międzynarodowych instytucji finansowych.

    Eurobank powstał z połączenia dwóch niewielkich przeżywających kłopoty
    finansowe lokalnych banków - warszawskiego Banku Społem i Banku
    Wschodniego z Białegostoku. Łukasiewicz przejął kontrolę nad Bankami
    Społem i Wschodnim, scalił je i wyłożył na nowy projekt 170 mln zł z
    własnej kieszeni. Większość placówek banku to niewielkie terminale
    wyposażone w komputery, sejf i bankomat. Trafiły do dużych centrów
    handlowych (i tak jak one są czynne także w soboty i niedziele).
    Kluczowymi produktami Eurobanku są karty kredytowe i kredyty konsumpcyjne.

    Eurobank był drugim po Banku Współpracy Europejskiej polskim bankiem
    kontrolowanym przez osobę prywatną. Większościowe udziały w BWE ma
    Aleksander Gudzowaty wraz z rodziną.

  • 2. Data: 2005-04-25 13:43:27
    Od: Paweł Korobczak <P...@p...onet.pl>

    Sorry, coś mi się przeglądarka newsów skiepściła :-(

  • 3. Data: 2005-04-25 16:41:22
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@[wytnij] poczta.onet.pl>

> [...]
    > Wschodniego z Białegostoku. Łukasiewicz przejął kontrolę nad Bankami
    > Społem i Wschodnim, scalił je i wyłożył na nowy projekt 170 mln zł z

    Dla jasności dodam, że poprzednik, czyli Lukas Bank powstał z Banku
    Świętokrzyskiego w Kielcach.