  • 1. Data: 2009-05-26 16:59:17
    Temat: Czy w PKO BP SA jest tak pewnie?
    Od: m...@i...pl

    Ostatnio kilku kolegow zachwala bezpieczenstwo i stabilnosc PKO BP...
    A co na to eksperci?

    Moody's rozważa obniżenie ratingu 8 polskich banków
    lko, Reuters 2009-05-26, ostatnia aktualizacja 2009-05-26 18:33:44.0

    Agencja ratingowa Moody's umieściła osiem polskich banków na
    liście obserwacyjnej z możliwością obniżki ratingu, poinformowała we
    wtorek agencja.

    Spośród spółek giełdowych, możliwość obniżenia ratingu analizowana
    jest wobec BRE Banku SA, PKO BP SA, Pekao SA, Banku Zachodniego WBK
    SA.

    Moody's obniżył też perspektywę ratingu długoterminowego ING Banku
    Śląskiego SA do "negatywnej" ze "stabilnej", poinformowała agencja.

    Agencja ratingowa Moody's Investor Services umieściła na liście
    obserwacyjnej z możliwością obniżki także kilka czeskich i dziewięć
    słowackich banków, podała we wtorek agencja. Wśród banków, których
    dotyczy ta decyzja, znajdują się Ceska Sporitlena i Komercni Banka.

    lko, Reuters

  • 2. Data: 2009-05-26 17:07:40
    Temat: Re: Czy w PKO BP SA jest tak pewnie?
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    m...@i...pl wrote:
    > Ostatnio kilku kolegow zachwala bezpieczenstwo i stabilnosc PKO BP...
    > A co na to eksperci?

    eksperci to do ostatniej chwili dawali A (lub nawet A+) dla Lehman
    Brothers ;)

    W przypadku paniki PKO BP jako jedyny bedzie zyskiwal - wystarczy ze
    zaoferuje 0%, a i tak ludzie beda do PKO BP wplacac depozyty (patrz co
    sie dzialo pol roku temu).

    Gorzej ma ING - obecnie chyba najbardziej niedokapitalizowany bank w PL,
    a przeciez centrala tez kasy nie ma. Ew jeszcze mowi sie o klopotach BRE
    (gwaltowny spadek depozytow).

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-05-26 17:30:10
    Od: "george" <g...@v...pl>

    <m...@i...pl> wrote in message
    d.googlegroups.com...
    Ostatnio kilku kolegow zachwala bezpieczenstwo i stabilnosc PKO BP...
    A co na to eksperci?

    A moodys uwzględnia PO-PISową stabilność polityczną tego banku na tle innych
    "polskich" instytucji będących na liście obserwacyjnej ?

    george

  • 4. Data: 2009-05-26 17:57:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Maverick" <m...@p...fm> wrote in message

    > eksperci to do ostatniej chwili dawali A (lub nawet A+) dla Lehman
    > Brothers ;)

    No, wiec mieli na czym sie uczyc ;). Nawet rating AAA nie oznacze, ze
    banktuctwo nie jest mozliwe, oznacza tylko, ze jest malo prawdopodobne.

    > W przypadku paniki PKO BP jako jedyny bedzie zyskiwal - wystarczy ze
    > zaoferuje 0%, a i tak ludzie beda do PKO BP wplacac depozyty (patrz co sie
    > dzialo pol roku temu).

    Jesli ktorykolwiek duzy bank bedzie mial problemy to ja na pewno nie wplace
    kasy do PKO BP. PKO BP musi w takim wypadku pokryc znaczna czesc depozytow
    gwarantowanych. Trzeba takze zwrocic uwage, ze jest cos na rzeczy, bo dosc
    dynamicznie zmieniaja TOiP. Nie sa w stanie tez tal latwo jak inne banki
    ciac kosztow... ogromna liczna placowek = duze koszty najmu, koniecznosc
    utrzymania duzej liczby pracownikow...

    > Gorzej ma ING - obecnie chyba najbardziej niedokapitalizowany bank w PL, a
    > przeciez centrala tez kasy nie ma. Ew jeszcze mowi sie o klopotach BRE
    > (gwaltowny spadek depozytow).

    Tu to pisze sie o wszystkich... oprocz PKO BP, co jak widac moze byc
    bledem...

    MK

  • 5. Data: 2009-05-26 18:05:03
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Tue, 26 May 2009 19:57:44 +0200
    "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > tez tal latwo jak inne banki ciac kosztow... ogromna liczna placowek
    > = duze koszty najmu, koniecznosc utrzymania duzej liczby

    I pewnie się jeszcze jakieś związki zawodowe by znalazły i wcześniejsze
    emerytury, pomosty i okolice ;)

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-05-26 18:25:12
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    m...@i...pl pisze:
    > Agencja ratingowa Moody&apos;s umieściła osiem polskich banków na
    > liście obserwacyjnej z możliwością obniżki ratingu, poinformowała we
    > wtorek agencja.

    Ktoś jeszcze zwraca jakąkolwiek uwagę na ratingi takich "ekspertów" ? ;)

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-05-26 18:28:23
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
> [...]
    > latwo jak inne banki ciac kosztow... ogromna liczna placowek = duze
    > koszty najmu, koniecznosc utrzymania duzej liczby pracownikow...

    PKO BP ma jednak jednego fajnego akcjonariusza, który w zasadzie upaść
    nie może (państwo Polskie), a jeśli ten akcjonariusz upadnie to w
    zasadzie już wszystko jedno w jakim banku będziemy trzymać pieniądze bo
    przestaną one być cokolwiek warte. Dodatkowo upadnie wszystko co
    państwowe, a więc jednocześnie wszystko co prywatne. Tak więc o takie
    PKO BO jestem raczej spokojny. W podbramkowej sytuacji to właśnie tam
    powinno się chować pieniądze.

    > Tu to pisze sie o wszystkich... oprocz PKO BP, co jak widac moze byc
    > bledem...

    IMO PKO BP to najpewniejszy bank.

    --
    Mithos

  • 8. Data: 2009-05-26 20:32:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > IMO PKO BP to najpewniejszy bank.

    bo tak łojciec dyrektor z ambony mowil

  • 9. Data: 2009-05-27 06:39:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 26 May 2009 20:28:23 +0200, Mithos napisał(a):

    > Dodatkowo upadnie wszystko co
    > państwowe, a więc jednocześnie wszystko co prywatne.

    Ciekawa implikacja. Pod koniec 20. i na początku 21. wieku zdarzały się
    takie rzeczy, jednak ich wpływ na majątek prywatny był nieco bardziej
    złożony.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 10. Data: 2009-05-27 12:13:29
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 22:32, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > bo tak łojciec dyrektor z ambony mowil

    Wiciu, nie wiem, co bierzesz, ale bierz połowę..;-)