  • 121. Data: 2002-07-08 13:44:39
    Temat: Re: OT Czy odejście Belki oznacza krach walutowo-giełdowy?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "z0rr0"
    > [...]
    > Kawa Super kosztowała 40zł/100 g. (....)
    > Czyli kawa teraz ponad 20-krotnie tańsza niż kiedyś.

    i mnie biednego studenta stac bylo na poczatku lat 7x na codzienna kawe w
    kawiarni
    - porownujac z dzisiejszymi czasami moglbym pic 40 kaw dziennie przez caly
    miesiac co daje ok 800 kaw. Żeby twoja teza mogla byc prawdziwa to dzis kawa w
    kawiarni musialaby kosztowac 1 lub 2 zlote (nie wiem ile kosztuje bo juz nie
    chodze do kawiarni).

    > A jaka była kiedyś jakość kawy? Cytuję (j.w):
    > "Kawa - bardzo deficytowy towar w trudnych czasach. [...] Czasami w kawie
    > trafiały się kamienie"
    >
    > Może i piłeś tanią kawę. Ale czy to była na pewno kawa? Bo jeśli kawa i tania
    > to na pewno nie w PRL.

    pilem jedyną marke jaka występowała czyli "Extra Select" w ziarnach świeżo
    paloną - w Supersamie przy placu Unii byla palona i na miejscu lub w barku obok
    mielona.

    gdyby oprocz ziarem byly kamienie to chyba by sie nie zmielila - zadnej cykorii
    tez tam nie bylo z oczywistych wzgledow.

    > Dlaczego w Polsce kawę parzono w szklankach? Profesor Janusz Czapiński
    > twierdzi, że w szklance łatwiej jest ocenić, jak wysoko sięgają fusy, a przez
    > to jak szczodry jest ten, kto nas kawą częstuje.

    wtedy w Polsce expressy do kawy w kazdym barku kawowym staly i mozna bylo sobie
    wypic kawe z taka iloscia wody z jaka chciales.
    A w szklance to sie parzy kawe w domu z lenistwa
    *** blad ***

  • 122. Data: 2002-07-09 12:34:32
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    08 Jul 2002 13:23:50 +0200, w <m...@d...pm.waw.pl>,
    Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> napisał(-a):

    > Nie, na szczescie. Ale jakies tam rolnictwo itp. niestety tak.

    No, akurat rolnictwo to w porównaniu z Zachodem wcale nie jest
    subsydiowane.

  • 123. Data: 2002-07-10 14:12:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    > No, akurat rolnictwo to w porównaniu z Zachodem wcale nie jest
    > subsydiowane.

    W "porownaniu" to pewnie nie, ale tez nie pisalem o zadnym porownaniu.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 124. Data: 2002-07-10 14:20:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> writes:

    > Ale pensje "wtedy" tez nie podlegały zasadom gospodarki rynkowej.

    To oczywiscie prawda, ale to takze nie ma znaczenia dla tych osob.

    Dla pracownikow liczy sie glownie wysokosc pensji oraz ceny towarow,
    a stosunek tych wartosci byl wtedy duzo bardziej niekorzystny niz teraz.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator