  • 1. Data: 2002-08-25 11:08:36
    Temat: Czy Karta MBANKU działa w USA
    Od: "Rafał" <r...@p...fm>

    Bardzo proszę o podpowiadź jaką kartę założyć w jakim banku żeby dizłała w
    Stanach.
    W chwili obecnej mam konto w MBANKU ale wydaje
    mi się że ich elektron nie pociągnie w Stanach.
    Więc gdzie wyrobić kartę (po umiarkowanej cenie )żebym mógł szaleć swobodnie
    w Stanach i nie paść na twarz po powrocie ze względu na złodziejski
    przelicznika.

    poradźcie coś

    proszę o info na PRIV
    r...@p...fm

  • 2. Data: 2002-08-25 11:18:42
    Temat: Re: Czy Karta MBANKU działa w USA
    Od: v...@p...onet.pl

    mialem teraz ze soba karte mbanku w stanach, ale nie korzystalem z niej.. w
    kazdym razie loga visy electreon widzialem sporadycznie, a transakcji
    bezgotowkowej raczej nie przeprowadzisz (kolega z plaska citi probowal w kilku
    miejscach i nie dal rady, w koncu poddal sie i wyplacal w bankomatach).
    ja natomiast korzystalem z wypuklej visy classic pekao sa, i nie bylo z nia
    najmniejszych problemow, poza tym byla to visa dolarowa, wiec ile wplacilem w
    polsce, tyle dokladnie mialem tam

    raczej bym na elektron nie liczyl i wyrobil sobie wypukla karte..

    a, i bankomaty w usa pobieraja dodatkowa prowizje (surcharge) 1-2 USD,
    niezalezna od prowizji, ktora placisz normalnie.

  • 3. Data: 2002-08-25 12:20:45
    Od: Krasnal <r...@u...com>

> [...]
    nia
    > najmniejszych problemow, poza tym byla to visa dolarowa, wiec ile
    Karty debetowe nadaja sie w US tylko do bankomatow. Na zadnej byle jakiej
    karcie z PKO lub innego badziewiarskiego banku bym nie polegal. Ja
    korzystalem ze zlotej American Express, ani razu nie mialem zadnych
    klopotow. Polecam :-)
    http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8015,00.asp#gold
    http://www.fortisbank.pl/services/amex/AmExGoldCardP
    L.html
    http://www.lgpetro.com.pl/karty_bankowe/karta_americ
    an.html

    Pozdr.

  • 4. Data: 2002-08-25 12:58:21
    Od: v...@p...onet.pl

    > Karty debetowe nadaja sie w US tylko do bankomatow.

    fakt :) choc zawsze pytaja "ATM, debit or credit?" to nigdzie ta debetowa nie
    chciala przejsc, i to jako zadna z trzech.

    > Na zadnej byle jakiej
    > karcie z PKO lub innego badziewiarskiego banku bym nie polegal.
    bank badziewiarski, ale na karty uzywam od trzech lat i nigdy nie mialem z nia
    zadnego problemu. a jak to mawial antoni piechniczek "jak sie nie ma co sie
    lubi, to sie lubi co sie ma" :)
    > Ja
    > korzystalem ze zlotej American Express, ani razu nie mialem zadnych
    > klopotow. Polecam :-)

    brzmi interesujaco, ale nie mam jeszcze dochodow 50 000 USD na rok, poza tym
    wole placic 10 USD rocznie niz 200$ + 80$ wpisowego :)

  • 5. Data: 2002-08-25 13:29:02
    Od: Krasnal <r...@u...com>

    > brzmi interesujaco, ale nie mam jeszcze dochodow 50 000 USD na rok, poza
    tym
    > wole placic 10 USD rocznie niz 200$ + 80$ wpisowego :)
    Nie musisz brac przeciez Golda mozesz wziac Personal Card. Wymagania
    mniejsze i tansza.
    http://www.fortisbank.pl/services/amex/AmExPersonalC
    ardPL.html Ja mam karte
    dodatkowa do karty Taty. Wolalbym wlasna, ale jeszcze nie pracuje. Z kartami
    AE jest fajnie bo nie maja okreslonego limitu wydatkow i maja duzo uslug
    dodatkowych. Jestes rowniez traktowany o wiele lepiej niz wlsciciel karty
    VISA. Nawet platynowej.
    Przeczytaj http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,8034,00.asp
    i na pewno bedziesz chcial miec AE :-).

    Pozdr.

  • 6. Data: 2002-08-25 14:14:44
    Od: v...@p...onet.pl

    > Nie musisz brac przeciez Golda mozesz wziac Personal Card.

    ale w personal z kolei nie oferuja nic jesli opozni sie lub zaginie bagaz i
    innych takich podroznych gadzetow

    a ja, ze mam swieze i przykre doswiadczenia - tydzien temu wrocilem sam, kilka
    dni pozniej przyszedl bagaz, ale pusty - bede szukal czegos co bedzie
    obejmowalo bagaz.. no ale nie za 280$ :)

  • 7. Data: 2002-08-25 15:21:02
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Jestes rowniez traktowany o wiele lepiej niz wlsciciel karty
    > VISA. Nawet platynowej.

    ROTFL :-)
    Dawno sie tak nie usmialem :-)))))

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 8. Data: 2002-08-25 15:23:58
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

    > Karty debetowe nadaja sie w US tylko do bankomatow.

    Bzdury pleciesz, _amerykanskie_karty_debetowe_ w wiekszosci tak
    jednak w wypadku karty polskiej wystarczy powiedziec czy wybrac
    przy dystrybutorze credit i dziala bez najmniejszego problemu.

    > Na zadnej byle jakiej
    > karcie z PKO lub innego badziewiarskiego banku bym nie polegal.

    Kazda wypukla karta dziala bez problemow, z plaskimi nie wszedzie
    sie uda bo zelazka sa w stanach bardziej popularne niz w PL
    no i na kwicie hotelowym trzeba odbic nr karty we wiekszosci
    przypadkow.

    > Ja
    > korzystalem ze zlotej American Express, ani razu nie mialem zadnych
    > klopotow. Polecam :-)

    A ja z kilku innych (wszystkie oczywiscie badziewnych polskich bankow)
    i takze nie mialem problemow [najgorzej dzialal Fortis, na szczescie
    nie moj :-))]

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 9. Data: 2002-08-25 15:38:56
    Od: v...@p...onet.pl

    > Bzdury pleciesz, _amerykanskie_karty_debetowe_ w wiekszosci tak
    > jednak w wypadku karty polskiej wystarczy powiedziec czy wybrac
    > przy dystrybutorze credit i dziala bez najmniejszego problemu.

    tez na to wpadlem, bo zasada jest taka, ze jak wybierasz ATM lub debit to
    trzeba wpisywac PIN itp, a jak credit to dostajesz do podpisu. ale to maestro z
    citi nie chcialo w ogole przejsc jako credit, a bylo logo maestro.

    no chyba, ze to nie byla zadna z trzech rodzajow kart :)
    jedyne co koledze zostalo na pocieszenie, to fakt, ze w usa mial wyplaty z
    bankomatow citi za darmo

  • 10. Data: 2002-08-25 15:43:30
    Od: "Wilczek" <w...@a...net.pl>

> [...]
    > citi nie chcialo w ogole przejsc jako credit, a bylo logo maestro.

    Tak - ale wynika to z tego, ze transakcje Maestro musza byc "podpisywane"
    pinem - dla VE nie ma tego wymogu stad VE przejdzie _prawie_wszedzie_
    tam gdzie jest POS a Maestro nie. Swoja droga na stacji benzynowej
    probowaliscie? W wiekszosci wypadkow pinu nie trzeba podawac takze dla
    kart elektronicznych wiec mysle ze by sie udalo - automaty na stajach
    to karte Makro albo Selgrosu tez by pewnie lyknely ;-)

    > no chyba, ze to nie byla zadna z trzech rodzajow kart :)
    > jedyne co koledze zostalo na pocieszenie, to fakt, ze w usa mial wyplaty z
    > bankomatow citi za darmo

    To samo dla kart DB24 i bankomatow Bank of America.

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl