  • 1. Data: 2002-07-16 19:27:07
    Temat: Czeki podróżne czy gotówka, a może karta????
    Od: "zooropa" <a...@p...onet.pl>

    Wybieram się do Londynu i rozważam zakup czeków podróżnych. Czy ktoś z nich
    korzystał i ma jakieś doświadczenie. Mam zamiar coś zakupić z rtv ale nie
    wiem czy są one powszechnie akceptowane. Gotówka czy czeki, a może karta???
    Za czeki prowizja jakieś 0,75% zaś za wypłaty z bankomatu 2%.

  • 2. Data: 2002-07-16 19:39:34
    Temat: Re: Czeki podróżne czy gotówka, a może karta????
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zooropa" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    karta???
    > Za czeki prowizja jakieś 0,75% zaś za wypłaty z bankomatu 2%.

    A moze lepiej:

    - bezprowizyjna VE z Fortisa
    - Maestro z Citka (4 zl od wyplaty)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-07-17 10:29:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "zooropa" <a...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > wiem czy są one powszechnie akceptowane. Gotówka czy czeki, a może karta???

    No wlasnie, nie mozesz karta zaplacic?

    Inna sprawa, ze kupowanie czegokolwiek z RTV w Londynie niekoniecznie
    musi byc sensowne. Na Heathrow, moze...

    > Za czeki prowizja jakieś 0,75% zaś za wypłaty z bankomatu 2%.

    Sa karty bez procentow, tylko trzeba kurs sprawdzic czy nie zbojecki.
    Czeki powinno dac sie kupic za 0,5% chyba? Skup bez prowizji w biurze
    wystawcy. Ale czeki podrozne w tej chwili wydaja mi sie "nieco"
    przestarzale.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2002-07-17 15:51:51
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

> [...]
    >Czeki powinno dac sie kupic za 0,5% chyba? Skup bez prowizji w biurze
    >wystawcy. Ale czeki podrozne w tej chwili wydaja mi sie "nieco"

    niby przestarzale, ale chyba jest to metoda, by bezpiecznie posiadac przy
    sobie np. kilkaset dolarow do okazywania celnikom na granicach?

    Bo kartami to sobie moge machac, nawet 5 roznych nie jest dowodem dla celnika,
    ktory chce zobaczyc "przynajmniej $100 gotowki". Jesli chodzi o
    bezpieczenstwo, to do realizacji czeku podroznego potrzebny jest paszport,
    aczkolwiek...

    btw - kursy kupna/sprzedazy waluty do przeliczania wartosci czekow sa rozne,
    tak? Jesli przyjde np. z USD i bede kupowal czeki, to do tego mam doliczana
    jeszcze prowizje przy sprzedazy, jak rozumiem?

    --
    <xml-sig>
    <header> Adam

  • 5. Data: 2002-07-17 23:22:47
    Od: Pawel Nogas <p...@U...edu.pl>

    "Jarosław Popiel" wrote:

    > Użytkownik "zooropa" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Akurat oba banki maja zbojecki kurs EUR/PLN i USD/PLD.
    P.

  • 6. Data: 2002-07-18 12:00:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    m...@i...pl (Adam_mb) writes:

    > niby przestarzale, ale chyba jest to metoda, by bezpiecznie posiadac przy
    > sobie np. kilkaset dolarow do okazywania celnikom na granicach?

    Tyle ze to samo mozna zrobic z normalnymi banknotami. No chyba ze ktos
    boi sie posiadac w portfelu kilka takich banknotow.

    > Bo kartami to sobie moge machac, nawet 5 roznych nie jest dowodem dla
    > celnika,
    > ktory chce zobaczyc "przynajmniej $100 gotowki".

    Celnik to w ogole tym sie raczej nie interesuje, natomiast szczerze mowiac
    _nigdy_ nie zdazylo mi sie, by jakis immigration officer pytal mnie
    o ilosc posiadanych pieniedzy czy cos w tym stylu.

    > btw - kursy kupna/sprzedazy waluty do przeliczania wartosci czekow sa rozne,
    > tak? Jesli przyjde np. z USD i bede kupowal czeki, to do tego mam doliczana
    > jeszcze prowizje przy sprzedazy, jak rozumiem?

    Oczywiscie. Nawet nie wiem, czy w Polsce sprzedadza Ci czeki, jesli bedziesz
    chcial zaplacic dolarami (ale moze sprzedadza).
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator