  • 1. Data: 2004-11-16 14:45:28
    Temat: Ciekawa lokata w BRE :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    W dniach 16-30 listopada 2004 r. BRE Bank przyjmuje wpłaty subskrypcyjne na
    roczną lokatę inwestycyjną w PLN, której ostateczne oprocentowanie zależeć
    będzie od spadku wartości indeksu WIG20, odwzorowującego notowania cen
    akcji 20 największych polskich spółek.
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,7409

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://www.PRnews.pl
    Najświeższe informacje na temat banków i ich oferty!

  • 2. Data: 2004-11-16 22:26:42
    Temat: Re: Ciekawa lokata w BRE :)
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > roczną lokatę inwestycyjną w PLN, której ostateczne oprocentowanie zależeć
    > będzie od spadku wartości indeksu WIG20, odwzorowującego notowania cen

    Rzeczywiscie ciekawa i to z dwoch powodow:

    1. zwykle taki produkt obstawia na WZROST kursu akcji (na Zachodzie sa
    popularne od dawna, u nas pamietam, ze robil cos takiego BZWBK, Kredyt Bank i
    ktos jeszcze - na indeksy zagraniczne). W sumie wlasciwie nie wiedziec czemu
    (moze taki oficjalny optymizm wypada zachowac?). Tu ktos "odwazyl sie" na odwrot

    2. zwykle tez sa one b. drogie (marza banku to przecietnie polowa wartosci
    oprocentowania, albo i wiecej). W tym wypadku, jak szybko przeliczylem, bedzie
    to rzedu 1%, czyli mniej niz na standardowych lokatach bank zarabia. Co prawda
    dokladna wartosc zalezy od przyjetych zalozen (zmiennosci indeku, stopy
    dywidendy), ale biorac wartosci rozsadne i zblizone do tych, po ktorych
    handlowane sa opcje na gieldzie, wychodzi wynik (marza) pomiedzy 0,6% a 1,2%.

    Moze sie skusze ;-)

  • 3. Data: 2004-11-16 22:40:36
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze sie skusze ;-)

    No ale - wartosc gwarantowana 1% (odejmujac inflacje, to...) + maks. 14%. A
    w sumie na rynku spokojunie dostaniesz lokate na 6-7%

  • 4. Data: 2004-11-16 23:01:36
    Od: e...@p...onet.pl

    > No ale - wartosc gwarantowana 1% (odejmujac inflacje, to...) + maks. 14%. A
    > w sumie na rynku spokojunie dostaniesz lokate na 6-7%

    Co wciaz oznacza, ze na tej lokacie mozna zarobic 2 razy wiecej niz na zwyklej -
    oczywiscie nie na pewno, ale z jakims prawdopodobienstwem (czyt. czysta
    spekulacja, odpowiednia dla kogos, kto w spadek gieldy wierzy).
    Taka opcja ma oczywiscie swoja wartosc i - z tego co na szybko policzylem -
    skalkulowana dosc uczciwie (co nie zawsze sie zdarza, bo banki wychodza ze
    slusznego zalozenia, ze i tak przecietny klient tego sobie raczej nie sprawdzi).

  • 5. Data: 2004-11-17 10:09:02
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > na zwyklej - oczywiscie nie na pewno, ale z jakims
    > prawdopodobienstwem (czyt. czysta spekulacja, odpowiednia dla kogos,

    ja sobie przyjąłem jakiś spodziewany WIG20 za rok i wyszło mi, ze ta lokata da
    niecałe 4% - moze byłem zbytnim optymistą i zwałka będzie większa
    *** blad ***
    PS - do poprzednich lokat tego typu jest sporo informacji a do tej regulaminu
    jakos nie moglem znalezc :(