  • 1. Data: 2010-05-24 19:35:13
    Temat: CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
    Od: s...@o...pl

    kupilem na 12 rat pralke. Z 8 ratą spoźniłem się 3 tygodnie, uregulowalem i
    placilem dalej zgodnie z harmonogramem. Po calkowitym spłaceniu rat trafil mi
    sie laptop, chce brac na raty - odmowa, ide do banku po pozyczke gotówkową -
    odmowa, co sie dzieje pytam, figuruje Pan w BIK KLD i nie dostanie pan nic na
    raty w ciagu najbliższych 5 lat - dziekuje pie....nemu cetelemowi, bo tylko w
    nim sie zadluzylem, pierwszy i zarazem ostatni raz.
    Wnioski wysuncie sobie sami.

  • 2. Data: 2010-05-24 19:42:31
    Temat: Re: CETELEM czyli jak trafic na liste dłużników
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2010-05-24 21:35, s...@o...pl wrote:
    > kupilem na 12 rat pralke. Z 8 ratą spoźniłem się 3 tygodnie, uregulowalem i

    > ciach!

    > Wnioski wysuncie sobie sami.

    Zaciagasz kredyt i nie splacasz go terminowo - bank ostrzegl innych ze
    jestes ryzykownym klientem - slusznie.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2010-05-24 19:42:42
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 24.05.2010 21:35, s...@o...pl wrote:
> [...]
    > raty w ciagu najbliższych 5 lat - dziekuje pie....nemu cetelemowi, bo tylko w
    > nim sie zadluzylem, pierwszy i zarazem ostatni raz.

    Nie spozniac sie ze splata rat ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2010-05-24 19:43:22
    Od: s...@o...pl

    > Zaciagasz kredyt i nie splacasz go terminowo - bank ostrzegl innych ze
    > jestes ryzykownym klientem - slusznie.
    >
    > --
    taaa, a co powiesz na to, skladam po kilku dniach przez neta zakup na raty na
    tego samego laptopa i o matko ten sam bank udziela mi kredytu zaufania i
    umozliwia mi kupno na raty, wiec gdzie tu logika ?
    Natomiast jak pofatyguje sie do sklepu typu ero agd to oczywiscie odmowa, to
    jakis chory kraj.

  • 5. Data: 2010-05-24 20:13:01
    Od: s...@o...pl

    > darnok <d...@a...spam.ch> dared to write:

    > A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być
    wpisane do BIK-u?

    nie 30 a 60 ale jak widac maja to w du...e

  • 6. Data: 2010-05-24 20:14:13
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

> [...]
    > jestes ryzykownym klientem - slusznie.

    A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być wpisane do

    k.

  • 7. Data: 2010-05-24 20:21:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "kashmiri" <n...@n...com> writes:

    > darnok <d...@a...spam.ch> dared to write:

    > A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być wpisane
    do BIK-u?

    Pomieszanie z poplątaniem.
    1. Do biku może byc wpisane wszystko
    2. W BIK rzeczywiście pierwszy przedział to 0-30 dni (czyli +- spóźnenie
    <=30 dni jest jakby brakiem opóźnienia[1])
    3. Nie jeden BIK na świecie. Istnieje również MIG BR, czy BI*G*i (Biura
    informacji gospodarczej)
    4. Pytanie co to "BIK KLD" może chodziło o BIG KRD? (Tylko, że jakby po
    3 tygodniach nie pasuje. Mam wrażenie, że Twórca wątku nie napisał
    wszystkiego)

    KJ
    [1] - ale mam wrażenie, że wczytując się w raport można stwierdzić, że
    pewne rzeczy były z opóźnieniem wpłacone.

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 8. Data: 2010-05-24 20:22:07
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) writes:

    [chciałem supersedes, ale nie wszystkie serwery akceptują]

    > 1. Do biku może byc wpisane wszystko

    Winno być:
    1. Do BIKu może być wpisany dowolny kredyt.
    KJ

    EMACS = Eight Megabytes And Constantly Swapping

  • 9. Data: 2010-05-24 20:25:54
    Od: krzysztofsf <k...@o...pl>

    s...@o...pl pisze:

    > wpisane do BIK-u?
    > nie 30 a 60 ale jak widac maja to w du...e

    Prawo bankowe jest tak skonstruowane, ze nie ma w nim zawartych zadnych
    konsekwencji za nierzetelne i nieaktualizowane wpisy do BIK.
    Brak nawet regulacji wymuszajacych naprawe takich wpisow.
    Banki sa bezkarne i korzystaja z tego.

  • 10. Data: 2010-05-24 20:26:12
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości grup

    > A nie jest przypadkiem tak, że dopiero spóźnienie o ponad 30 dni może być
    > wpisane do BIK-u?

    Do BIK może być wpisane opóźnienie nawet o 1 dzień.

    Te 30 dni dotyczy statusu płatności, który wtedy zmienia się z "0" na chyba
    "1"