  • 1. Data: 2012-12-20 21:21:56
    Temat: Bezpieczna inwestycja?
    Od: "E.Z." <E.Z.@..com>

    Jak najlepiej zainwestować obecnie kilkadziesiąt tysięcy zł
    na okres około pół roku bez ryzyka lub z bardzo niewielkim
    ryzykiem?
    Będę wdzięczny za podpowiedź kogoś obeznanego.
    Oczywiście inwestycja będzie wyłącznie moją decyzją.

    Pozdrawiam
    E.Z.

  • 2. Data: 2012-12-20 21:56:26
    Temat: Re: Bezpieczna inwestycja?
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-20 21:21, E.Z. pisze:
    > Jak najlepiej zainwestować obecnie kilkadziesiąt tysięcy zł
    > na okres około pół roku bez ryzyka lub z bardzo niewielkim
    > ryzykiem?
    Bez - nie da się.
    Odpowiedź jest "liniowa". :) Na lewym skraju jest "kupić fizyczne
    złoto". Stracisz. Ale będzie bardzo bezpiecznie, o ile Cię nie okradną.
    Nawet na 10 lat.
    Potem są różne rzeczy mniej bezpieczne. Na pół roku, przy kwotach
    (powiedzmy) rzędu 100 - n x 100kPLN najwłaściwsze wydają się lokaty
    bankowe. Zarobisz trochę powyżej inflacji. Radziłbym to trochę
    rozśrodkować, bo 1)-dywersyfikacja, 2)-limity.
    Trzymaj się z dala od funduszy inwestycyjnych, polisolokat itp. Ani nie
    zarobisz, ani bezpieczne. Za to dasz zarobić wyrwigroszom.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 3. Data: 2012-12-20 22:06:20
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 21:56:26 UTC+1 użytkownik Maruda napisał:
    > Trzymaj się z dala od funduszy inwestycyjnych, polisolokat itp. Ani nie
    > zarobisz, ani bezpieczne. Za to dasz zarobić wyrwigroszom.

    No co Ty powiesz? Co masz do funduszy np. rynku pieniężnego?

  • 4. Data: 2012-12-20 22:08:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Hołda <p...@g...com> writes:

    > No co Ty powiesz? Co masz do funduszy np. rynku pieniężnego?

    Np. to (nie chce mi się szukać źródeł)
    http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/22/ryzykown
    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla
    d/

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 5. Data: 2012-12-20 22:09:07
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-12-20 22:06, Piotr Hołda pisze:

    > No co Ty powiesz? Co masz do funduszy np. rynku pieniężnego?

    Obejrzyj co zrobił obligacyjny SEB-2 w październiku 2008.

    (jakieś -20% w ciągu chyba tygodnia)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda

  • 6. Data: 2012-12-20 22:10:17
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Piotr Hołda" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > zarobisz, ani bezpieczne. Za to dasz zarobić wyrwigroszom.

    No co Ty powiesz? Co masz do funduszy np. rynku pieniężnego?

    No tylko to że jak masz wsadzac kase do funduszy pienieznych to lepiej
    wsadzic samemu na lokaty bez zadnej prowizji, lub samemu kupic obligacje bez
    prowizji funduszy.

  • 7. Data: 2012-12-20 22:10:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Hołda <p...@g...com> writes:

> [...]

    Np. to (nie chce mi się szukać źródeł)
    http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/22/ryzykown
    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla

    Tak, wiem rynku pieniężnego <> pieniężne.
    KJ

  • 8. Data: 2012-12-20 23:03:42
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 22:10:24 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

> [...]
    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla
    d/

    > Tak, wiem rynku pieniężnego <> pieniężne.

    No właśnie. Przytaczając takie przykłady mylisz pojęcia.
    1546 Art. 178.

    Nie twierdzę, że ryzyka nie ma. Ryzyko jest zawsze. W przypadku lokat bankowych też.
    BFG gwarantuje do 100 tys Euro? A gdzie są te pieniądze? Jak padnie np. PKO BP to ile
    tys lat zajmie spłacanie depozytów?

  • 9. Data: 2012-12-20 23:17:50
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Hołda <p...@g...com> writes:

    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla
    d/

    > No właśnie. Przytaczając takie przykłady mylisz pojęcia.
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2004146
    1546 Art. 178.

    Ile masz funduszy rynku pieniężnego w pl?
    (Serio pytam)
    I jaki % społeczeństwa to rozróżnia?

    I wreszcie jaki jet sens inwestować w te fundusze?
    KJ

    Why is it called a funny bone when it hurts so much?

  • 10. Data: 2012-12-21 01:42:36
    Od: Piotr Hołda <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 23:17:50 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    e-fundusze-pieniezne-czyli-jak-nazwa-wprowadza-w-bla
    d/

    > Ile masz funduszy rynku pieniężnego w pl?

    Nie wiem. Ja się zadowalam mniej bezpiecznymi :)

    > (Serio pytam)
    >
    > I jaki % społeczeństwa to rozróżnia?

    Nie wiem. Nie mój problem.

    > I wreszcie jaki jet sens inwestować w te fundusze?

    Powód pierwszy: Mam opracowany automatyczny system inwestycyjny, który zakłada szybką
    realizację zleceń nabycia i zbycia jednostek agresywnego funduszu (max 1-2 dni).
    Najlepszą metodą uzyskania takiej szybkości jest konwersja w ramach tego samego
    towarzystwa do jakiegoś "bezpiecznego" funduszu. Jak napisałem wyżej, ja się
    zadowalam funduszem skarbowym lub w ostateczności nawet obligacyjnym. Jeżeli ten mi
    zacznie szaleć to z niego wyskoczę. Mam to ryzyko wliczone w całą zabawę. Zabawiam
    się tak od wielu lat i wyniki mam niezłe.

    Powód drugi: Ustawowo środki klientów są na oddzielnym koncie i nawet upadłość
    towarzystwa nie powinna ich ruszyć. Nie jestem specjalistą od prawa bankowego ale
    historia upadłości, które już nastąpiły wskazuje, że w przypadku baków tak nie jest.