  • 231. Data: 2008-03-21 21:52:06
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:m3r6e4mr6e.fsf@maximus.localdomain...

    > Stary, zrozum jedna prosta rzecz. Owszem, istnieja takie rzeczy jak
    > RFID, ale te naklejki w sklepie (albo inne plastiki ze szpila) nie
    > maja z nimi wiele wspolnego.
    > --
    > Krzysztof Halasa

    http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID
    To co tam robi fotografia naklejki???

  • 232. Data: 2008-03-22 00:34:07
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    kashmiri <k...@i...pl> wrote:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RFID
    > To co tam robi fotografia naklejki???

    Ja chyba napisze w wiki, ze teraz dolary amerykanskie sa po 0.5zl
    i na DOWOD wloze zdjecie takiego dolara :))
    MOze wtedy wszyscy zacza je po tyle sprzedawac? Bo terz to chaos,
    kazdy bank negocjuje wlasna cene. A taki wpis w wiki moze to
    uporzadkowac, wiarygodna jest przeciez, nie?

    F.

  • 233. Data: 2008-03-22 17:40:07
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał(a):

    > Stad fizyczne zabezpieczenia kart, m.in. 4 cyfry numeru powinny byc
    > powtorzone na plastiku, a sprzedawca powinien sprawdzic czy wszystkie
    > numery sie zgadzaja. Teoria teoria, ale wystarczy ze raz na jakis czas
    > ktos sprawdzi i np. wezwie ochrone.

    wszystko super, tylko w przypadku masowego skimmingu/wire tappingu
    przestepcy realizują karty w "swoich" sklepach (sprzedawcy dobrze wiedzą,
    skąd pochodzi karta, szczególnie że często jest to "biały plastik" lub wręcz
    tekturka z paskiem magnetycznym) i mają głęboko w d.. fizyczne zabezieczenia
    karty

  • 234. Data: 2008-03-22 19:08:54
    Od: aceJacek <a...@w...olewaczers.eu.org.invalid>

    Dnia Sat, 22 Mar 2008 00:34:07 +0000 (UTC), franekkimono@xxxxxx napisiał:

    > Ja chyba napisze w wiki, ze teraz dolary amerykanskie sa po 0.5zl
    > i na DOWOD wloze zdjecie takiego dolara :))

    Nie kwękaj, tylko popraw wpis na wiki. Zajmie to mniej czasu, niż pisanie
    postu tutaj na grupę.

    wesołych, aceJacek

    --
    http://olewaczers.eu.org
    ...a na zewnątrz jest 2.9 st.C

  • 235. Data: 2008-03-22 22:06:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Seba" <b...@g...pl> writes:

    > wszystko super, tylko w przypadku masowego skimmingu/wire tappingu
    > przestepcy realizują karty w "swoich" sklepach

    Ale jest pewna roznica miedzy 'w "swoich' i 'w swoich'?

> [...]
    > tekturka z paskiem magnetycznym) i mają głęboko w d.. fizyczne zabezieczenia

    To tak moze dzialac na mala skale, przy malej ilosci fraudow w
    porownaniu do normalnych transakcji (i wtedy sprzedawca = kasjer
    (jeden z), a nie wlasciciel). I wciaz szansa na odsiadke jest spora,
    tyle ze juz nie stuprocentowa i nie od razu po rozpoczeciu
    "dzialalnosci".
    --
    Krzysztof Halasa