  • 91. Data: 2008-03-17 16:44:10
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    kashmiri pisze:

    >> 3. Pasek NIGDY nie zawiera PINu.
    >
    > Pomyłka, miałem na myśli CVV2,

    Poza tym - CVV2 TEŻ na pasku nie ma.

  • 92. Data: 2008-03-17 17:55:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > A na czym, jeśli chodzi o filmy DVD?

    Tlocza, 1:1 z oryginalem. Obrazki tez trudno odroznic.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 93. Data: 2008-03-17 17:58:50
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    writes:

> [...]

    Wroc do lektury RFC traktujacych o MIME, dowiesz sie (byc moze) jakie
    powinno byc kodowanie w jakim przypadku, i w szczegolnosci kiedy
    nalezy stosowac US-ASCII.

    > Do zniszczenia zapisu nie potrzebujesz 50 Hz.

    Jesli masz silny magnes, rzeczywiscie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 94. Data: 2008-03-17 18:20:23
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    kashmiri wrote:

    > "Zasilane bezprzewodowo w energię elektryczną" - czy zdajesz sobie
    > sprawę, jakie bzdury piszesz??? Poszukaj na necie (albo wikipedii) hasła
    > "RFID", to zrozumiesz zasadę działania oznakowań radiowych.

    korzystac z google umiesz, wiec trollujesz czy nie rozumiesz
    zrodel ktore udaje Ci sie znalezc ?

    jak wg Ciebie zasila sie procesor w karcie bezstykowej ?

  • 95. Data: 2008-03-17 18:32:30
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:frj5hr$nji$5@kushnir.sileman...

    > A jak się nazywa grupa, na której piszesz?

    Chodzi o pl. od "polskojezyczna"? Kashmiri przeciez pisze po polsku, wiec o
    co chodzi?

    pozdr

  • 96. Data: 2008-03-17 20:21:57
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    kashmiri <k...@i...pl> napisał(a):

    > Pomyłka, miałem na myśli CVV2, którego znajomość umożliwia przeprowadzanie
    > transakcji MO/TO/IO. Od stycznia 2008 pasek kart w UK nie zawiera CVV2.

    pasek nigdy nie zawierał cvv2/cvc2, tylko cvv/cvc - to są dwie różne
    wartości. gdyby były takie same to poprzez phishing mozna by bylo wykonac
    sobie karte

  • 97. Data: 2008-03-17 20:25:23
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    kashmiri <k...@i...pl> napisał(a):

    > Pisza tam nie tylko o wadach czytnikow, ale też o zabezpieczeniach
    używanych
    > obecnie - zarowno w urzadzeniach, jak i na poziomie komunikacji miedzy
    karta
    > a czytnikiem. Np (na co nie wpadles) komunikacja miedzy karta a czytnikiem
    > moze byc szyfrowana (troche tak jak SSL w przegladarce), jezeli karta
    > obsluguje DDA (Dynamic Data Authentication).
    >
    > Pozdr.

    no właśnie, fajnie ze wspomniales o DNA - bo większość wydawanych kart
    chipowym oparta jest na statycznej autentykacji, a to juz (od niedawna) nie
    zabezpiecza przed podrobieniem chipa....

  • 98. Data: 2008-03-17 20:39:57
    Od: "Seba" <b...@g...pl>

    kashmiri <k...@i...pl> napisał(a):

    > Że w chwili nieuwagi klienta sprzedawca nie skopiuje karty (paska) -
    > najczęstsza sposób fraudów.

    nie jestes na bieżąco, najczęściej (ilościowo) karty padają po wire-tappingu
    i "data breach"

  • 99. Data: 2008-03-17 21:27:17
    Od: f...@s...poczta.onet.pl

    kashmiri <k...@i...pl> wrote:

    > Punkt 3 jak dla mnie niemożliwy. Chip => PIN.
    > Za to zdarzyło mi się: karta w slot + autoryzacja niewymagana (zakup na małą
    > kwotę).

    A dla mnie mozliwy, a nawet bardzo czesty. Zawsze jak na POSie wybieram "credit",
    to domaga sie podpisu. Nie ma znaczenia slot czy pasek. Nie zdazylo mi sie zeby
    chcialo PIN. Natomiast jak wybiore inne konta, to wtedy zawsze PIN. Takze z
    paskiem.

    A swoja droga to ciekawe dlaczego w Europie nikt nie obsluguje wiecej niz jednego
    rachunku do karty. Jak sie czyta w instrukcji, ze "gdybym jechal do Europy, to
    musze isc do banku, pobrac jedna karte do kazdego rachunku i wszystkie zabrac",
    to sie ta Europa zasciankowa robi!

    Wlasnie - wie ktos DLACZEGO?!

    Fr.

  • 100. Data: 2008-03-17 22:20:39
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ni wuja to nie wiesz, ile kamer z jakimi teleobiektywami nagrywa wstukiwanie przez
    Ciebie PIN-u.
    JaC

    -----