  • 1. Data: 2009-05-14 16:41:49
    Temat: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    A u nas bankowcy wiecznie nienażarci. I bezczelni.
    http://emerytury.wp.pl/kat,58474,title,Pensja-lub-em
    erytura-tylko-na-konto,wid,11120416,wiadomosc.htmlwi
    atrak

  • 2. Data: 2009-05-14 16:46:03
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Poprawiony link.

  • 3. Data: 2009-05-14 16:46:16
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Maj, 18:41, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:
    > A u nas bankowcy wiecznie nienażarci. I bezczelni.
    >  http://emerytury.wp.pl/kat,58474,title,Pensja-lub-e
    merytura-tylko-na-...

    Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
    stulecia na miarę OFE...

  • 4. Data: 2009-05-14 17:01:21
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "szczurwa"
    b.googlegroups.com

    > Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
    > stulecia na miarę OFE...

    Najpierw OFE, teraz to... mi to pachnie pospolitym, jawnym i "zgodnym" z
    prawem zamachem na naszą wolność, która przecież jest podobno rzeczą
    niezbywalną...
    No ale czego wymagać od rządzących - tylko oni przecież mają prawo decydować
    o tym co jest dla nas dobre...

  • 5. Data: 2009-05-14 17:03:21
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    erytura-tylko-na-...
    > Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
    > stulecia na miarę OFE...

    Co do pensji to mi wszystko jedno, ale świadczenia z zus, krus i tego
    typu - jestem zdecydowanie za! Na skalę krajową płatności poprzez
    przekaz pocztowy to są gigantyczne koszty, za które kto płaci? Ja - z
    moich podatków! I to tylko dlatego, że milionom emerytów nie chce się
    ruszyć d*.* i otworzyć jakiegoś darmowego rachunku. Listonosze mają
    robotę, Poczta się obławia, a w budżecie jak zwykle dziura...
    Powinien być nakaz albo posiadania rachunku bankowego do wpłat, albo
    osobistego wypłacania świadczenia w kasie danego urzędu. Albo potrącać
    koszt przekazu!

    No, ale w Polsce pewnych rzeczy się po prostu nie da załatwić... Co roku
    proszę by US przysłał mi zwrot podatku na konto i co roku dostaję go
    przekazem. I co roku szlag mnie trafia, bo muszę stać w gigantycznej
    kolejce, żeby odebrać parę złotych...

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2009-05-14 17:17:30
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 14 Maj, 19:03, Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> wrote:

> [...]
    > Powinien być nakaz albo posiadania rachunku bankowego do wpłat, albo
    > osobistego wypłacania świadczenia w kasie danego urzędu. Albo potrącać

    Wszystko OK, jeśli emeryt mieszka w dużym mieście, ma kompa z netem i
    umie go obsłużyć, to się jakiś rachunek bezpłatny znajdzie. Gorzej na
    wsi, gdzie wyboru nie ma.

  • 7. Data: 2009-05-14 17:28:57
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

> [...]
    >
    > Wszystko OK, jeśli emeryt mieszka w dużym mieście, ma kompa z netem i
    > umie go obsłużyć, to się jakiś rachunek bezpłatny znajdzie. Gorzej na

    Nie tylko internetowe konta są za darmo. Konto można otworzyć
    korespondencyjnie i nie trzeba mieć do tego internetu. Kartę do
    bankomatu można też dostać pocztą.

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2009-05-14 17:33:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 14.05.09 19:28, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

    > Nie tylko internetowe konta są za darmo. Konto można otworzyć
    > korespondencyjnie i nie trzeba mieć do tego internetu. Kartę do
    > bankomatu można też dostać pocztą.

    A najbliższy bankomat - 20km.
    I na dodatek obcy - więc prowizja za wypłatę. IMHO razem dużo więcej niż
    przekaz pocztowy.

    --
    Pete

  • 9. Data: 2009-05-14 17:35:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 14.05.09 19:03, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > proszę by US przysłał mi zwrot podatku na konto i co roku dostaję go
    > przekazem. I co roku szlag mnie trafia, bo muszę stać w gigantycznej

    A zamiast prosić, wystarczy złożyć NIP-1 czy też NIP-3 nie pamiętam i
    zwroty zaczną automagicznie przychodzić przelewem....

    --
    Pete

  • 10. Data: 2009-05-14 17:37:29
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > Te projekty to nic nowego. Gdyby przeszły, byłby to złodziejski numer
    > stulecia na miarę OFE...

    Bez przesady. Wałkowi z OFE raczej nic nie dorówna.