  • 1. Data: 2009-02-21 06:36:11
    Temat: BIK - Pytanie
    Od: "Krzyszt@f" <k...@i...eu>

    Witam,

    Mam nastepujące pytanie ;-)

    Miałem kiedyś zadłużenie w banku Nordea ktorego nie spłaciłem.
    W 2002 roku od tego banku dlug przejeła (kupiła) firma windykacyjna. Po ok
    roku spłaciłem całą należność tej firmie.
    Wczoraj chciałem wziażć kredyt w PKO i tam podali mi ze wisze w BIK temu
    nordea pieniadze, ze byla tego windykacja w 2002 roku.

    Prosze mi powiedzec czemu to jeszcze siedzi skoro splacilem.

    Czy w tym BIK po ilu latach czyści sie moja kartoteka ??
    Czy jesli ktos nie splacil kredytu to w takim BIK jest cale zycie czy jesli
    jakis okres po ktorym musza usunac dane.

    Dziekuje za odpowiedz.

    Kris

  • 2. Data: 2009-02-21 07:06:40
    Temat: Re: BIK - Pytanie
    Od: "glang" <g...@o...pl>

> [...]
    > Czy jesli ktos nie splacil kredytu to w takim BIK jest cale zycie czy
    > jesli jakis okres po ktorym musza usunac dane.

    nie wiem jak działa BIK ale w moim przypadku /zadłużenie w Żaglu za raty na
    meble, po których brałem jeszcze 3 kredyty ratalne u nich :)/ wystarczył dla
    banku wydruk potwierdzenia spłaty zadłużenia /11 zł :)/
    pzdr
    GL

  • 3. Data: 2009-02-21 07:15:38
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Krzyszt@f pisze:
> [...]
    > Mam nastepuj?ce pytanie ;-)
    > Mia?em kiedy? zad?u?enie w banku Nordea ktorego nie sp?aci?em.
    > W 2002 roku od tego banku dlug przeje?a (kupi?a) firma windykacyjna. Po ok
    > roku sp?aci?em ca?? nale?no?ae tej firmie.
    > Wczoraj chcia?em wzia?ae kredyt w PKO i tam podali mi ze wisze w BIK temu
    > nordea pieniadze, ze byla tego windykacja w 2002 roku.
    > Prosze mi powiedzec czemu to jeszcze siedzi skoro splacilem.
    > Czy w tym BIK po ilu latach czy?ci sie moja kartoteka ??
    > Czy jesli ktos nie splacil kredytu to w takim BIK jest cale zycie czy jesli
    > jakis okres po ktorym musza usunac dane.
    teoretycznie bank nie powinien brać zapisów z okresu powyżej 5 lat

  • 4. Data: 2009-02-21 07:57:06
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Krzyszt@f wrote:

    > Czy w tym BIK po ilu latach czyści sie moja kartoteka ??
    > Czy jesli ktos nie splacil kredytu to w takim BIK jest cale zycie czy
    > jesli jakis okres po ktorym musza usunac dane.

    Spłacone należności są usuwane z BIK, o ile pamiętam po 7 latach.

  • 5. Data: 2009-02-21 08:10:41
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 21 Feb 2009 08:15:38 +0100, Radek Wroclawski napisał(a):

    > teoretycznie bank nie powinien brać zapisów z okresu powyżej 5 lat

    5 lat, jeśli klient jest czysty. 11 lat, jeśli klient nabruździł.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 6. Data: 2009-02-21 08:19:25
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > 5 lat, jeśli klient jest czysty.

    Pod warunkiem, ze zaintereswany sie na to zgodzil. Ja od pewnego czasu nie
    wyrazam zgody na cos takiego. Spowodowane jest to dzialaniem jednego z
    bankow, ktory nie aktualizowal danych o zamknietych limitach, a nawet
    dodawal nowe wpisy, np. przy wymianie jednaj karty na druga classic > gold
    czy taz mastercard > visa. Po takim dzialaniu w reku mialo sie 1 karte, a w
    BIKu juz 3 otwarte limity.

    MK

  • 7. Data: 2009-02-21 10:12:29
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Olgierd pisze:
    > 5 lat, jeśli klient jest czysty. 11 lat, jeśli klient nabruździł.
    rzeczywiście:
    http://www.finanse.egospodarka.pl/20209,Dane-w-BIK-a
    z-do-12-lat,1,48,1.html

  • 8. Data: 2009-02-21 13:58:11
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "MK" <m...@i...pl> wrote in message news:gnodec$gqm$1@news.wp.pl...
> [...]
    > czy taz mastercard > visa. Po takim dzialaniu w reku mialo sie 1 karte, a

    Jaki to bank, jeśli można wiedzieć? Tak dla pewności....

    k.

  • 9. Data: 2009-02-24 18:37:46
    Od: Taddy <t...@i...pl>

    Bogdan B. pisze:

    > Spłacone należności są usuwane z BIK, o ile pamiętam po 7 latach.

    No nie tak.
    Dzis bylem w BIKu, wziąłem raporcik ze scoringiem i dowiedzialem się, że
    raporty o niespłaconych należnościach są trzymane do 5 lat, pożniej są
    trzymane przez następne 7, ale są niewidoczne dla innych banków, ale
    widoczne dla właściciela raportu. Potwierdzeniem na to jest mój własny
    raport, z którego zniknęly niekorzystne dla mnie wpisy z 2003 roku (tzn
    są w częsci dostępnej tylko dla mnie) dzieki czemu mój scoring jest
    fantastycznie wysoki :-))))