  • 1. Data: 2002-08-21 13:04:53
    Temat: Awaria terminala
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    Witam

    Miałem taką przygodę - idę do restauracji z logo Visa etc na drzwiach, spożywam
    obiadek i gdy przychodzi do płacenia, jestem informowany, że coś tam nie tak z
    terminalem i kart nie przyjmują. Na szczęście miałem nieco gotówki, ale gdybym nie
    miał, to co? Przecież widząc logo na drzwiach mogłem się tam udać z samą kartą. Co
    wtedy z płatnością? Wydaje mi się, że mam wtedy prawo nie zapłacić, bo retauracja
    nie poinformowała za pomocą jakiejś wywieszki o awarii terminala. Czy mam rację?

    Agadir

  • 2. Data: 2002-08-21 13:05:40
    Temat: Odp: Awaria terminala
    Od: "<coby>" <n...@n...pl>

> [...]

    wtedy prawo nie zapłacić, bo >retauracja nie poinformowała za pomocą jakiejś
    wywieszki o awarii terminala. Czy mam rację?

    Teoretycznie sie z tym zgodze - ale w praktyce pewnie potem trzeba pozmywac
    naczynia :). Sam pamietam podobną sytuacje na 'Statoil' ale na szczescie
    byli na tyle przytomni by informacje 'dzis visa electron niet' umiescic przy
    pistoletach na dystrybutorach a nie np. na drzwiach wejsciowych.

  • 3. Data: 2002-08-21 18:53:08
    Temat: Re: Awaria terminala
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Agadir" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    nieco gotówki, ale gdybym nie miał, to co? Przecież widząc logo na drzwiach
    mogłem się tam udać z samą kartą. Co wtedy z płatnością?

    nie wiem jak z elektronem, ale przy wypuklej moga zadzwonic do swojego
    centrum rozliczeniowego i otrzymac autoryzacje telefoniczna
    co do samej formy platnosci - to mialem raz taka sytuacje (na stacji
    benzynowej), ze obsluga nie wiedziala co z tym fantem zrobic (nieczynne
    lacza), chcieli zebym czekal - ale po pol godzinie sie wkuzrzylem -
    zostawilem wizytowke, nabazgralem upowaznienie do wystawienia faktury na
    swistku i poprosilem o przeslanie faktury po czy spokojnie pojechalem w
    swoja strone (fakture faktycznie przeslano i ja zaplacilem)
    mialem tez inna przygode w pizzerii - po podaniu pizzy do stolika zazadano
    zaplaty - po oswiadczeniu ze mam karte (logo na drzwiach) pizze zabrano mi
    sprzed nosa bez podania przyczyny i musialem sie wyniesc :-)) bardzo
    zalowalem ze zadanie bylo przed konsumpcja - bo pomimo posiadania wowczas
    gotowki - niezaplacilbym inaczej niz karta.- niebawem logo na ich drzwiach
    zniknelo - ale ja te knajpe omijam nadal szerokim lukiem :-) prawdopodobnie
    drobny oszust poobklejal sobie drzwi dla szpau :_))) rozne ludzie maja hobby
    :-)

  • 4. Data: 2002-08-21 19:22:36
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > drobny oszust poobklejal sobie drzwi dla szpau :_))) rozne ludzie maja hobby

    Spotkałem knajpę (nową) z naklejkami, a terminali jeszcze nie było; w
    przypadku j.w. naklejki mogły być po poprzednim właścicielu. W Geancie
    ostatnio widziałem naklejkę Amex'a - umieszczoną chyba z rozpędu (po
    paru dniach zniknęła, bo sieć ta podobnie jak Oszą najchętniej chyba
    wyeliminowałaby wogóle płatności "obcymi" kartami) - "kto by tam Panie
    traktował poważnie jakieś naklejki".

    Pzdr: Dogbert

  • 5. Data: 2002-08-21 19:51:31
    Od: "Marcin I." <b...@a...pl>

    Tajemniczy(a) "krab" <d...@n...mam.konta.i juz> wystukał(a) na
    klawiaturze parę literek w wiadomości news:ak0nj3$55c$1@news.tpi.pl...
    > to mialem raz taka sytuacje (na stacji
    > benzynowej), ze obsluga nie wiedziala co z tym fantem zrobic (nieczynne
    > lacza), chcieli zebym czekal - ale po pol godzinie sie wkuzrzylem -
    > zostawilem wizytowke,
    U mnie na stacji rozwiazano ten problem jesli nie bedzie mozna uiscic oplaty
    karta z roznych wzgledow ( nagla awaria terminali, cos w CAK, czy poprostu
    odmowa,a nawet brak gotowki) spisuje sie oswiadczenie, imie nazwisko, adres
    pesel samochod itp wybiera sie odpowiednia opcje (czemu nie zaplacilem) i w
    okreslonym terminie musi zostac uiszczona jesli nie to telefon do tej osoby
    a jak nie pomoze to sprawa idzie na policje.

  • 6. Data: 2002-08-21 20:41:29
    Od: "Karol Żwiruk" <k...@z...pl>

> [...]
    mam wtedy prawo nie
    > zapłacić, bo retauracja nie poinformowała za pomocą jakiejś wywieszki o

    Powiem Ci co ja zrobiłem jak miałem taką akcję. Zadzwoniłem z komórki do ich
    Centrum Rozliczeniowego po czym przekazałem kasjerce telefon, wypukłą kartę
    i poprosiłem o ustną autoryzację.
    Nigdy wcześniej nie widziałem tak szeroko otwartych oczy jak tej kasjerki
    wówczas.
    autoryzację otrzymała, żelazkiem sczytała kartę i poszło jakoś ;-)
    A gotówkę miałem cały czas przy sobie, zapłaciłem kartą. Dla zasady.

    --

    Karol Żwiruk

  • 7. Data: 2002-08-21 20:50:42
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Karol Żwiruk" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

    > autoryzację otrzymała, żelazkiem sczytała kartę i poszło jakoś ;-)
    > A gotówkę miałem cały czas przy sobie, zapłaciłem kartą. Dla zasady.

    Skoro miala zelazko to powinna wiedziec co sie robi w takich sytacjach i jak
    sie przeprowadza wtedy autoryzacje ;-/

    A swoja droga ciesz sie ze to nie byla sobota w poludnie i ze nie probowales
    sie dodzwonic do Pekao - bez szans.

    --
    JaKi

  • 8. Data: 2002-08-22 08:54:02
    Od: "Agadir" <a...@p...pl>

    "Karol Żwiruk" <k...@z...pl> wrote in message news:ak0u9t$ig6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > autoryzację otrzymała, żelazkiem sczytała kartę i poszło jakoś ;-)
    > A gotówkę miałem cały czas przy sobie, zapłaciłem kartą. Dla zasady.

    Ale żelazka tam nie mieli, a poza tym musiałeś dzwonić na własny koszt. Uważam, że to
    ich problem, jeżeli nie poinformują klienta wcześniej, więc nie powinien on dokładać.

    Agadir

  • 9. Data: 2002-08-22 12:53:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Agadir" <a...@p...pl> writes:

    > Ale żelazka tam nie mieli, a poza tym musiałeś dzwonić na własny koszt.
    > Uważam, że to ich problem, jeżeli nie poinformują klienta wcześniej, więc
    > nie powinien on dokładać.

    Tak czy owak zelazko nie jest niezbedne, wlasciwie chyba kazdy acquirer
    przyjmie odreczny kwit odbity z karty (z wpisanymi danymi sklepu oraz
    oczywiscie podpisem uzytkownika karty). Nawet jesli bedzie to bez
    autoryzacji - tyle ze wtedy sklep nieco bardziej ryzykuje (taka transakcje
    traktuje sie jako wykonana z fizyczna obecnoscia karty, nie jako *O).
    No i jest tu troche zachodu.

    Najprosciej to chyba olowkiem czy czyms takim zrobic odbitke z karty.

    Prowizje podobno nieco wieksze?

    Zakladam, ze sklep zna tresc umowy z acquirerem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 10. Data: 2002-08-22 14:07:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Karol Żwiruk" <k...@z...pl> writes:

    > Powiem Ci co ja zrobiłem jak miałem taką akcję. Zadzwoniłem z
    > komórki do ich Centrum Rozliczeniowego po czym przekazałem kasjerce
    > telefon, wypukłą kartę i poprosiłem o ustną autoryzację.

    Do prawdziwego centrum czy do kolegi pouczonego, co ma mowic?
    8-)))))))

    MJ