  • 1. Data: 2007-02-13 11:33:04
    Temat: Aneks do umowy kredytowej
    Od: Jacek <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Moja matka wystosowała wniosek do banku o zmniejszenie oprocentowania
    KH(kredyt zaciagniety 10 lat temu CHF), dostała odpowiedz pozytywną,
    zmniejszyli o 1,5%, ale zaskoczyli ją aneksem do umowy i skasowali ją na
    1000 zł prowizji, czy to jest normalny i dozwolony zabieg banku?
    Wcześniej nie było informacji że taki aneks będzie.
    Czy można się od tego jakoś odwoływać?
    Dzięki za pomoc.
    Jacek

  • 2. Data: 2007-02-13 11:54:06
    Temat: Re: Aneks do umowy kredytowej
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Jacek wrote:

> [...]
    > 1000 zł prowizji, czy to jest normalny i dozwolony zabieg banku?
    > Wcześniej nie było informacji że taki aneks będzie.

    Każda zmiana umowy to konieczność podpisania aneksu do niej. Marża banku
    jest zapisana w umowie, zmiana marży to zmiana umowy. Jaka opłata za
    aneks jest w tabeli opłat i prowizji? 1000 zł to dużo, zwykle jest około
    100-200.

    Karol

  • 3. Data: 2007-02-13 13:02:49
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Jacek porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > 1000 zł prowizji, czy to jest normalny i dozwolony zabieg banku?
    > Wcześniej nie było informacji że taki aneks będzie.
    Przeczytaj umowe kredyutowa oraz TOiP
    > Czy można się od tego jakoś odwoływać?
    Mozna. Ale nie widze podstaw (chociaz oplata stanowczo za wysoka)
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-02-13 14:32:43
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    jezeli te 1000zl bylo w TOiP to raczej niewiele da sie zrobic, jednak
    bank powinien poinformowac klienta o koniecznosci zaplacenia tej prowizji...

    zawsze mi sie wydawalo, ze 500zl w BPH to duzo, ale 1000zl (gdzie?) to
    juz prawdziwe przegiecie

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-02-14 15:33:46
    Od: Jacek <j...@p...onet.pl>

    > zawsze mi sie wydawalo, ze 500zl w BPH to duzo, ale 1000zl (gdzie?) to
    > juz prawdziwe przegiecie

    PKO BP, 0,5% nie mniej jak 300zł, kredyt ok 200 tys. = prosty rachunek