  • 1. Data: 2002-03-26 14:07:45
    Temat: A AWS i UW rzadza zza grobu ?? :)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    W styczniu to głos Balcerowicza zdecydował o obniżce stóp

    WARSZAWA (Reuters) - Podczas posiedzenia RPP, które odbyło się 30 stycznia
    pięciu członków RPP głosowało za obniżką stóp procentowych, a pięciu
    przeciw, zaś decydujący wpływ na ostateczną decyzję Rady miał głos prezesa
    NBP Leszka Balcerowicza.

    Prezes Narodowego Banku Polskiego, Leszek Balcerowicz zdecydował więc o
    styczniowej obniżce wszystkich czterech stóp procentowych o 100-200 punktów
    bazowych, czyli siódmej w czasie cyklu liberalizowania polityki monetarnej.

    Zgodnie z prawem jeżeli głosy członków Rady rozkładają się po równo, to
    decydując głos należy do szefa NBP.

    Jak wynika z Monitora Sądowego i Gospodarczego, za redukcją głównej stopy
    głosowali Leszek Balcerowicz, Janusz Krzyżewski, Dariusz Rosati, Grzegorz
    Wójtowicz oraz Wiesława Ziółkowska.

    Przeciw byli: Marek Dąbrowski, Bogusław Grabowski, Cezary Józefiak, Wojciech
    Łączkowski oraz Jerzy Pruski.
    (Onet)

    Tak z Ciekawosci ktorzy sa przedsawicielami prezydenta??? :)
    Rostati, Zioklkowska i chyba Wojtowicz???

    a reszta m.in. tworca polityki gospodarczej AWSu i inne "fachmany"
    poprzedniego zaciagu...

    Czy uwazacie ze rozszerzenie skladu rady byloby naruszeniem jej
    niezaleznosci?? ;)

  • 2. Data: 2002-03-26 14:14:34
    Temat: Re: A AWS i UW rzadza zza grobu ?? :)
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > Czy uwazacie ze rozszerzenie skladu rady byloby naruszeniem jej
    niezaleznosci?? ;)

    tu raczej chodzi o fakt zmiany zasad w trakcie gry, wyobraź sobie sytuację
    gdy nawet w słusznej sprawie zmienisz raz reguły, za chwilę rodzi się pokusa
    by zmienić reguły po raz kolejny i tak dalej

    dlatego w dużo bardziej poukładanych państwach niż nasze zmiana czegokolwiek
    dokonywana jest tylko w stanie naprawdę dużej konieczności, w Polsce każde
    z wyborów parlamentarnych byłby rządzone przez inną ordynację wyborczą,
    układaną w dodatku pod koniec kadencji Sejmu, tak by maksymalnie ułatwić
    swojej partii a utrudnić przeciwnikowi zdobycie miejsc.
    Podobnie jest z wyborami samorządowymi, czy sprawami kompetencji układanymi
    pod potrzeby danego prezeydenta itp.

    trzeba takie zachowania wreszcie przerwać !! i trzymać się jakichś zasad,

  • 3. Data: 2002-03-26 14:40:59
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

    > a reszta m.in. tworca polityki gospodarczej AWSu i inne "fachmany"
    > poprzedniego zaciagu...
    > Czy uwazacie ze rozszerzenie skladu rady byloby naruszeniem jej
    > niezaleznosci?? ;)

    To odpowiedz sobie na pytania:
    Dlaczego nie mamy 12 -stu województw.
    Kto wetował ustawy podatkowe 2-lata temu ?.

    Rozszerzenie składu, to przede wszystkim naruszenie zasad.

    Równie dobrze można by zwiekszać ilość posłów do 1 333
    Jakbyś argumentował że nie ? :-)))

    BAH

  • 4. Data: 2002-03-26 14:49:54
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Równie dobrze można by zwiekszać ilość posłów do 1 333
    > Jakbyś argumentował że nie ? :-)))

    He, he, he.
    Senat - do likwidacji.
    Liczba radnych, poslow i co tam jeszcze o 3/4 w dol - zeby byly ladne liczby
    np poslow 128 czy cos.
    RPP - ok zostawic, aczkolwiek moim zdaniem kadencyjnosc polowy (co prawda
    nie wiem jak ich kroic), tak zeby jednak widac bylo te zmiane.
    RPP ma wspomagac rzad w jego dzialaniu - po tej radzie tego nie widac...

  • 5. Data: 2002-03-26 15:09:13
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
    > RPP ma wspomagac rzad w jego dzialaniu - po tej radzie tego nie widac...

    "Stłucz ..termometr ...." /L.W./

    To ten rząd działa ?
    Jak na razie to tylko szuka kogo by tu oskubac :-(
    /RPP nie wylączając/

    BAH

  • 6. Data: 2002-03-26 15:09:37
    Od: "J.Trzeciak" <q...@k...chip.pl>

    > W styczniu to głos Balcerowicza zdecydował o obniżce stóp
    > Czy uwazacie ze rozszerzenie skladu rady byloby naruszeniem jej
    > niezaleznosci?? ;)

    Niezależność Rady PP to parawan, za którym ukrywają się wyznawcy
    skompromitowanej teorii ekonomicznej.
    Mają ono wielu popleczników w MFW, którzy podobnie jak oni, wielokrotnie
    mylili się
    w swoich diagnozach i prognozach (np. Rosja i Argentyna).
    Działania rządu oceniam jako zbyt delikatne, a stanowisko SLD jako mogące
    doprowadzić do
    niepowodzenia naprawy naszej gospodarki.
    Zadziwiające jest również stanowisko Prezydenta RP. Obecna Konstytucja nie
    jest wartością tak wielką, aby było
    warto dla niej poświęcić szansę na poprawę naszego bytu.
    jt

  • 7. Data: 2002-03-26 15:12:33
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "pablos"
    > trzeba takie zachowania wreszcie przerwać !! i trzymać się jakichś zasad,

    ale dlaczego akurat teraz, jak AWS poszedl w odstawke ?
    - nie mozna bylo przerwac jak oni byli przy żłobie ;-))
    *** blad ***

  • 8. Data: 2002-03-26 15:16:05
    Od: <g...@p...onet.pl>

    > RPP ma wspomagac rzad w jego dzialaniu - po tej radzie tego nie widac...

    Niby dlaczego ma wspierac rzad ? Co to za teoria ?

    Grzesiek B

  • 9. Data: 2002-03-26 15:47:21
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Niby dlaczego ma wspierac rzad ? Co to za teoria ?

    Teoria prawa!
    1) Popatrz na FED - co on ma wpisane w dzialanie
    2) Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o NBP: "Podstawowym celem dzialalnosci
    NBP jest utrzymywanie stabilnego poziomu cen, przy jednoczesnym wspieraniu
    polityki gospodarczej Rzadu".
    Zwracam uwage JEDNOCZESNYM

    W tym momencie nabija sie kase bankom (ktore w 2/3 sa obce kapitalowo) i
    obcemu kapitalowi. Oczywiscie nie ma znaczenia czy bank jest polski czy
    zagraniczny, wazne ze dziala w Polsce i wg. praw tutaj ustalonych, ale czy
    RPP taka znowu fachowa jest???

    Prosze o dane ile razy RPP _trafila_ z inflacja
    Czy RPP we wczesniejszym okresie nie dzialala troche na oslep? Te slawetne
    podwyzki itp. Teraz juz tylko chce podtrzymac swoj autorytet kosztem
    gospodarki kraju.

    Skad przedsiebiorstwa maja brac kapital, skoro
    obecnie po tylu obnizkach stop procentowych srednio kredyty gospodarcze 12
    miesieczne oprocentowane sa na... 15,41%, a lokata zlotowa miesieczna
    srednio 7% bo o RORze nie bede wspominal. dodajmy wszelkiego rodzaju oplaty
    i tak dalej....

    Ponoc w Polsce nie ma kapitalu, tylko na ch... banki maja ryzykowac i dawac
    ten kapital jak moga kupic 52 tygodniowe bony skarbowe po 9.64%.

    Porownajcie oprocentowanie kredytow dla malych i srednich firm w PKO BP i w
    innych kolosach.. Ciekawaostka, prawda???

    I to wszystko przy inflacji 3,6% - przy zakladanej na ten rok 4,5%.

    Ludzie juz sie wypowiedzieli w wyborach co sadza o fachmenach z UW i AWS. To
    samo chyba powinno tyczyc sie tych fachmenow z RPP.

    P.S. A dlaczego rzad musi sprzedawac tyle bonow??? Bo musi zalatac 40 mld
    deficyt. No ale to wszystkiemu te czerwone szuje winne... hu hu hu

  • 10. Data: 2002-03-26 16:13:37
    Od: "BAH" <b...@k...chip.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message

> [...]
    dzialalnosci
    > NBP jest utrzymywanie stabilnego poziomu cen, przy jednoczesnym wspieraniu

    Czy dla Ciebie RPP to to samo co RPP ? :-)

> [...]
    > zagraniczny, wazne ze dziala w Polsce i wg. praw tutaj ustalonych, ale czy

    Rada wyprzedała banki ?

    > Prosze o dane ile razy RPP _trafila_ z inflacja

    A kto trafił ? Do Rady z nim :-)

    > Czy RPP we wczesniejszym okresie nie dzialala troche na oslep? Te slawetne
    > podwyzki itp. Teraz juz tylko chce podtrzymac swoj autorytet kosztem
    > gospodarki kraju.

    Demagogia.

> [...]
    > miesieczne oprocentowane sa na... 15,41%, a lokata zlotowa miesieczna
    > srednio 7% bo o RORze nie bede wspominal. dodajmy wszelkiego rodzaju

    To banki pożyczają a nie Rada.
    Z czego banki mają "żyć".
    Kto jak nie rząd "wymiata" ten kapitał poprzez emisję obligacji ?

    > Ponoc w Polsce nie ma kapitalu, tylko na ch... banki maja ryzykowac i
    dawac
    > ten kapital jak moga kupic 52 tygodniowe bony skarbowe po 9.64%.

    A Inteligo daje 10 % :-))

    > Porownajcie oprocentowanie kredytow dla malych i srednich firm w PKO BP i
    > innych kolosach.. Ciekawaostka, prawda???
    >
    > I to wszystko przy inflacji 3,6% - przy zakladanej na ten rok 4,5%.

    Przez kogo ? Pewnie się znów pomylą :-)

    > Ludzie juz sie wypowiedzieli w wyborach co sadza o fachmenach z UW i AWS.
    > samo chyba powinno tyczyc sie tych fachmenow z RPP.

    O fachmanach z SLDUP, na razie, nie mają okazji się wypowiadać w wyborach.

    > P.S. A dlaczego rzad musi sprzedawac tyle bonow??? Bo musi zalatac 40 mld
    > deficyt. No ale to wszystkiemu te czerwone szuje winne... hu hu hu

    Historii nie zmienisz ale poznać powinienneś.

    BAH