  • 21. Data: 2008-11-26 22:33:32
    Temat: Re: 10% na 10 dni
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 26 Nov 2008 17:37:21 +0100, Szymon napisał(a):

    > sa haczyki:

    Czy ktoś wie, ile kosztuje przelew środków z powrotem na konto po
    zakończeniu okresu lokaty?
    Bo na początku odnosiłem wrażenie, ze jest to za darmo, ale nigdzie tego
    nie znalazłem, a ceny za ten przelew także.
    A w sytuacji, gdy mi nalicza 5 zł odsetek, a skasują mnie 3 zł za
    przelew, to interes może być taki sobie.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2008-11-27 06:35:25
    Od: Piotrek <p...@n...pl>

    Chris pisze:

    > Czy ktoś wie, ile kosztuje przelew środków z powrotem na konto po
    > zakończeniu okresu lokaty?

    Przelew jest darmowy.

    Piotrek

  • 23. Data: 2008-11-27 06:48:52
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    Najbardziej oplaca sie lokowac piatek, poniedzialek, wtorek po 2850zl.

  • 24. Data: 2008-11-27 06:49:15
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    jak to jest w końcu przy jakiej kwocie jest największa opłacalnośc lokaty

    jaka to wychodzi stopa realna oprocentowania po odjęciu podatku

  • 25. Data: 2008-11-27 08:04:18
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    Szymon <n...@o...pl> napisał(a):

    > Najbardziej oplaca sie lokowac piatek, poniedzialek, wtorek po 2850zl.

    a dlaczego tak? jak to wyliczyłeś? ile wtedy stopa efektywna wynosi

  • 26. Data: 2008-11-27 08:28:48
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > a dlaczego tak? jak to wyliczyłeś? ile wtedy stopa efektywna wynosi

    Lokata nieodnawialna musi zejsc w dzien roboczy, bo jesli zakonczy Ci sie
    np. w sobote to i tak do poniedzialku nie splynie na konto, z ktorego
    wyslales. Czyli jestes w tyl. Stad pt,pn i wt, by lokata REALNIE trwala 10
    dni,a nie 11 czy 12.

    Policzylem tak: 10%/36,5 by wyliczyc procent dzienny. Z 2850 bedzie to
    7,81zl odsetek. Podatek od nich to 1,48, czyli 1zl po zaokragleniu.
    Dostajesz zatem 6,81zl. Realne oprocentowanie netto wychodzi mi 8,72% i dla
    tej kwoty jest najwyzsze.

    Jesli nie popelnilem bledu w obliczeniach to pakiety po 2850 powinny sie
    najbardziej oplacac.

  • 27. Data: 2008-11-27 08:33:07
    Od: k...@o...pl

    On 26 Lis, 18:24, "Józef Gołaś" <j...@g...pl> wrote:
    > ale co to znaczy podatek 13,35% ale czego? jak to sie liczy
    Przy obliczaniu podatku belki stosuje się podwójne zaokrąglanie:
    Liczymy należne odsetki, wynik zaokrąglamy do pełnych złotych,
    od tej kwoty liczymy 19% podatku, który także zaokrąglamy do pełnych
    złotych.

    Stąd rzeczywista kwota zapłaconego podatku może wynieść mniej lub
    więcej niż 19% odsetek.

  • 28. Data: 2008-11-27 08:59:25
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    Szymon pisze:
    > sa haczyki:
    > 1. Jak dasz odnowienie to mozesz zerwac tylko na poczcie wyplacajac gotowke.
    > 2. Jesli wycelujesz na sobote zakonczenie lokaty to wroci dopiero w
    > poniedzialek przelewem, wiec stracisz 2 dni procentow.

    ad.1. nieprawda
    zerwać można w placówce banku lub na poczcie, można złożyć dyspozycję
    przelewu (bezpłatnego)

    --
    radar

  • 29. Data: 2008-11-27 09:09:23
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    > ad.1. nieprawda
    > zerwać można w placówce banku lub na poczcie, można złożyć dyspozycję
    > przelewu (bezpłatnego)

    utozsamilem bank z poczta, bowiem do tego manewru nie ma to znaczenia, gdzie
    sie udasz, a placowek pocztowych jest 'troche' wiecej niz bankowych
    pocztowego.

  • 30. Data: 2008-11-27 09:36:56
    Od: "Józef Gołaś" <j...@g...pl>

    Szymon <n...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > tej kwoty jest najwyzsze.
    >
    > Jesli nie popelnilem bledu w obliczeniach to pakiety po 2850 powinny sie

    chyba jednak popełniłes błąd - bo tak skoro 7,81 zł odsetek to podstawą do
    obliczenia jest 8 zł a podatek od 8 zł wyniesie 1,52 czyli 2 zł stąd odsetek
    dostaniesz 5,81 czyli rentownośc inwestycji tylko 7,44