eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Rachunek firmowy powinien być tani

Rachunek firmowy powinien być tani

2013-05-01 00:20

Przeczytaj także: Warto mieć osobne konto firmowe


Natomiast w najnowszym badaniu widać, że ocena usług dodatkowych dostępnych w ramach pakietów firmowych zależy przede wszystkim od charakteru prowadzonej działalności. Jedna trzecia ankietowanych uważa za bardzo atrakcyjną specjalną ofertę paczkomatów - usługę przydatną np. dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy, niewiele mniej (26,5 proc.) docenia możliwość otrzymania zniżki na bilety lotnicze, a niemal jedna czwarta system księgowości internetowej, za pomocą której przedsiębiorca może wystawiać faktury w formie elektronicznej czy też tworzyć archiwum faktur. – Potrzeby w poszczególnych branżach mogą znacząco się różnić, to oczywiste że z innych usług będzie korzystał właściciel sklepu, a z innych osoba prowadząca firmę doradczą – komentuje Monika Szlosek z Deutsche Bank PBC.

fot. mat. prasowe

Atrakcyjność dodatkowych usług dbNet Biznes

Jedna trzecia ankietowanych uważa za bardzo atrakcyjną specjalną ofertę paczkomatów.


Właściciele firm, którzy brali udział w badaniu, za potencjalnie najbardziej atrakcyjne usługi, które w ich opinii mogłyby w największym stopniu zachęcić ich do korzystania z danego rachunku, uznali zniżki na usługi operatora telefonii komórkowej i sprzęt komputerowy (odpowiednio 56 i 53 proc. ankietowanych). Dla niemal połowy badanych (49 proc.), atrakcyjność rachunku podniosłaby możliwość skorzystania ze zniżek na promocję firmy w Internecie (np. ekspozycję w serwisie ZUMI, czy na Facebooku). Nieco mniej (43,9 proc.) liczyłoby na darmowe pakiety internetowe (darmowy serwer i domena www) oraz zniżki na usługi kurierskie (45.9 proc.). Dla ponad 32 proc. klientów ważne byłyby porady prawne, tyle samo opowiedziało się za zniżkami w systemie rezerwacji hoteli.

fot. mat. prasowe

Atrakcyjność elementów pakietu dbNet Biznes

Dla niemal połowy badanych (49 proc.), atrakcyjność rachunku podniosłaby możliwość skorzystania ze zniżek na promocję firmy w Internecie.


Co ciekawe, z badania wynika jednoznacznie, że klienci biznesowi nie są specjalnie zainteresowani otrzymywaniem gadżetów przy otwieraniu konta. Zdaniem Moniki Szlosek, przedsiębiorcy wiedzą doskonale, że korzyść z nawet darmowego, jednak jednorazowego gadżetu jest nieporównywalna z korzyściami, jakie przynosi dostęp do usług przekładających się bezpośrednio na funkcjonowanie firmy, takich jak możliwość tańszej promocji w Internecie, dostęp do porad prawnych, czy zniżki na usługi kurierskie.

fot. mat. prasowe

Czy gadżet jest atrakcyjnym elementem?

Klienci biznesowi nie są specjalnie zainteresowani otrzymywaniem gadżetów przy otwieraniu konta


Słabsza obecnie koniunktura przełoży się z pewnością na kondycję małych firm, co wymusza oszczędności. Wybór właściwego rachunku może być więc jednym z elementów wspierających strategię przedsiębiorstwa w tym zakresie. Obniżenie zbędnych kosztów teraz, może w niedalekiej przyszłości przełożyć się na zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy, ułatwiając ekspansję kiedy tylko gospodarka znajdzie się w fazie ożywienia.

Informacje o badaniu
Badanie Deutsche Bank PBC na temat usług bankowych przeprowadził Instytut Homo Homini wśród właścicieli firm będących klientami Banku.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: