eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowe › Zmiana banku to rzadkość

Zmiana banku to rzadkość

2012-07-19 13:34

Przeczytaj także: Nie ma chętnych na przeniesienie konta


Jak sytuacja wygląda w Polsce? Jak pokazują dane z badania Eurostat analizowane przez Deutsche Bank Research, Polska jest jednym z 5 krajów, w których zmiana konta jest najmniej kłopotliwa. W 2011 roku odsetek klientów, którzy chcieli zmienić bank i napotkali kłopoty przy zmianie konta, wyniosła ok. 35 proc. Z niedawno opublikowanego badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że choć banki walczą o pozyskiwanie klientów od swoich konkurentów, konsumenci swój bank zmieniają bardzo niechętnie. Wśród przyczyn tej niechęci dominują obawy przed poświęcaniem temu procesowi znacznej ilości czasu, fakt równoczesnego korzystania z innych produktów (np. kredytu), czy wreszcie podobny poziom usług i cen oferowanych przez większość banków. Według ekspertów Deloitte te właśnie czynniki powodują, że zaledwie 2,35 mln osób w Polsce kiedykolwiek zmieniło swój bank.

fot. mat. prasowe

Satysfakcja z usług bankowych

Z niedawno opublikowanego badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że choć banki walczą o pozyskiwanie klientów od swoich konkurentów, konsumenci swój bank zmieniają bardzo niechętnie


Najwięcej takich „switchersów” jest w grupie wiekowej 36-45 lat. Przeważająca część klientów pozostaje przez większość życia w relacji z jedną i tą samą instytucją finansową. Wszystko to pomimo faktu, że polscy klienci banków należą do najbardziej niezadowolonych w naszej części kontynentu.

fot. mat. prasowe

Struktura wieku klientów banków w Polsce

Przeważająca część klientów pozostaje przez większość życia w relacji z jedną i tą samą instytucją finansową


KE pracuje obecnie nad projektem ustawy, która ma zwiększyć przejrzystość opłat za prowadzenie konta i zasad ich przenoszenia. W opinii ekspertów Deutsche Bank Research ustawowe rozwiązania nie będą jednak skuteczne. - Niezbędne jest większe otwarcie rynków krajowych, które automatycznie zwiększy konkurencję, spowoduje równocześnie większą przejrzystość zasad otwierania nowych rachunków, w tym kontroli tożsamości, zdolności kredytowej czy przepisów podatkowych – czytamy w analizie Deutsche Bank Research.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: