  • 1. Data: 2003-12-29 21:56:37
    Temat: zmiana funuszu emerytalnego?
    Od: "nastromo" <j...@i...pl>

    Obecnie jestem zapisany do funduszu emerytalnego Kredyt Bank.
    Widzalem wyniki za 36 miesiecy, i nie bylo go w pierwszej 10. Czy warto
    zmienic fundusz? Jezeli tak to na jaki.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-12-30 07:34:55
    Temat: Re: zmiana funuszu emerytalnego?
    Od: "Wiesia" <w...@p...onet.pl>

    > Obecnie jestem zapisany do funduszu emerytalnego Kredyt Bank.
    > Widzalem wyniki za 36 miesiecy, i nie bylo go w pierwszej 10. Czy warto
    > zmienic fundusz? Jezeli tak to na jaki.

    To wszystko zależy. Przede wszystkim nalezy sprawdzić, kiedy Pana konto zostało
    uaktywnione- czyli kiedy wpłynęła na nie pierwsza składka. Myśleć o
    przeniesieniu można wtedy, gdy od tego czasu minęło co najmniej 2 lata. Jeśli
    konto jest aktywne przez mniej niż 2 lata, pobierane są wysokie opłaty za
    transfer- i nawet spore różnice inwestycyjne między OFE nie zrekompensują tych
    opłat. Czysta strata.
    Co do wyników samego KB- faktycznie, to OFE raczej zamiata ogony. Jeśli zatem
    te wspomniane 2 lata minęły, koniecznie proszę się przenieść- ma najniższą
    stopę zwrotu od początku działalności
    (http://www.money.pl/emerytury/porownanie/por=stopy/
    pro=0/) i prawie najnizszą
    o ostatnim roku (http://www.money.pl/emerytury/porownanie/por=stopy/
    pro=24).
    Jeśli chodzi o to, na jaki... cóż, trochę w tym hazardu. Liczą się nie tylko
    stopy zwrotu (właściwie rozpatrywac należy 5 pierwszych funduszy z 2 lat -
    http://www.money.pl/emerytury/porownanie/por=stopy/p
    ro=24 oraz z łącznej stopy
    zwrotu). Wziąść należy pod uwagę również opłaty pobierane przez fundusz- przy
    czym zwykle na początku będą one wyższe, w większości funduszy maleją wraz ze
    wzrostem stażu członkowskiego. Dobrze jest to sobie przeliczyć na konkretnych
    kwotach składek- może się okazać, że fundusz z nieco gorszym wynikiem zarobi
    dla nas więcej, bo pobiera niższe opłaty
    (http://www.money.pl/emerytury/porownanie/por=prowiz
    je). Kolejnym kryterium
    jest ilość już zapisanych oraz aktywa- cóż, większy może więcej, im większe
    finanse danego funduszy, tym większe pole manewru ma do inwestycji.

    Ostatni raport Gazety Wyborczej
    http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/gazeta10200
    3.htm
    i skrót raportu Rzeczpospolitej
    http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/rzecz072003
    .htm

    Pozdrawiam
    Wiesia
    OFE ING NN -online http://www.epolisa.republika.pl/2filar.htm

  • 3. Data: 2003-12-30 07:45:25
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    nastromo <j...@i...pl> napisał(a):

    > Obecnie jestem zapisany do funduszu emerytalnego Kredyt Bank.
    > Widzalem wyniki za 36 miesiecy, i nie bylo go w pierwszej 10. Czy warto
    > zmienic fundusz? Jezeli tak to na jaki.

    Ale Cię złupili :(
    Fakt, że ten fundusz to szary koniec i wysoka prowizja :((
    Mysle ze na pewno warto bo w tym wypadku wiecej juz chyba nie stracisz :(

    Mozesz:
    - przejesc do funduszu ktory caly czas wykazuje b.dobre wyniki i ma podobna
    prowizje przynajmniej przez 2 lata i potem oferuje ulgi
    * Commercial Union: 8.5% po 2 latach 4%
    * DOM: 8.9% po 2 latach 4.5%
    * ING NN: 8.7% po 2 latach 5.8%
    * Skarbiec Emerytura: 7.5% po 2 latach 5.9%

    - stała, wględnie niska prowizja
    * Allianz: 5% a od 2005 4%

    IMHO zdecydowanie odrzuć:
    - AIG
    - Bankowy
    - Credit Suisse
    - Ergo Hestia
    - Generali
    - Pekao
    - Pocztylion
    - Polsat
    - PZU Zlota Jesien
    - Sampo

    Wez pod uwage ze jesli Twoja skladka to np 100 pln - fundusz bioracy prowizję
    rzędu 8%, mający nawet dużą stopę zwrotu potrzebuje ok 1.5 roku żeby to
    odrobić - czyli żeby z 92 pln inwestowanej skladki zrobić z powrotem 100 pln.
    To jest największe złodziejstwo jakie nasza ludowa władza zafundowała
    obywatelom w ciągu ostatnich paru lat - w sumie jest to 4-9% podatek jaki
    płaci ponad 11 milionów Polaków 'managerom' z OFE :(((

    Ja w Twojej sytuacji wybrałbym Allianz - jest w środku stawki - odrobienie
    pobieranej prowizji 5% powinno się udać w rok. Ewentualnie ING NN - duże
    prowizje i spore stopy zwrotu - weź liczydełko i policz na danych z 12-36
    miesięcy co się może lepiej opłacić. Dane znajdziesz na
    http://www.money.pl/emerytury

    Polecam artykuł:
    http://www.ubezpieczyciel.pl/ofe_m.php3?t=72&p=2

    Franz

  • 4. Data: 2003-12-30 07:49:34
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    > Polecam artykuł:
    > http://www.ubezpieczyciel.pl/ofe_m.php3?t=72&p=2

    Oczywiscie w linku nie ma być Franz'a :)
    --
    Franz

  • 5. Data: 2003-12-30 08:26:46
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "Franz " <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > * DOM: 8.9% po 2 latach 4.5%
    > * ING NN: 8.7% po 2 latach 5.8%
    > * Skarbiec Emerytura: 7.5% po 2 latach 5.9%

    Policz z łaski swojej przewidywaną prowizję przez cały czas płacenia składek
    na OFE - tj. powiedzmy 40 lat i zrób tą liste jescze raz. Bo coś bardzo
    krótkowzrocznie podszedłeś do tematu. Wyjdzie Ci coś innego.
    tomekk

  • 6. Data: 2003-12-30 08:49:52
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    tomekk <g...@p...com> napisał(a):

    > Policz z łaski swojej przewidywaną prowizję przez cały czas płacenia składek
    > na OFE - tj. powiedzmy 40 lat i zrób tą liste jescze raz. Bo coś bardzo
    > krótkowzrocznie podszedłeś do tematu. Wyjdzie Ci coś innego.

    Nie kapuje :(
    Że niby CU przez 40 lat okradnie mnie z mniejszych pieniedzy?
    Allianz i CU są mniej więcej w środku rankingu jeśli chodzi o stopy zwrotu
    tyle że CU przez pierwsze 2 lata bierze prawie 2x więcej.
    Tyle tylko że ze składki 100 pln Allianz po 10 latach "zrobi" jakieś 290 a CU
    280 pln i różnica ta będzie rosnąć.
    Fakt, nie biorę pod uwagę dodatkowych kosztów zarządzania (pewnie coś koło
    0.9%) - uwględniając to wszystko się może odwrócić.

    Zresztą cały ten socjalistyczny cyrk zwany 'emerytura z OFE' może się potem
    wywrócić do góry nogami bo pewnie każdy OFE ma w prospekcie że prowizja może
    ulec zmianie...
    A na końcu i tak przyjdzie "zakład emerytalny" i za przelanie kasy z konta w
    OFE na konto w banku ukradnie następne 7% a może nawet 10%...

    --
    Franz

  • 7. Data: 2003-12-30 09:44:00
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

> [...]
    > Fakt, nie biorę pod uwagę dodatkowych kosztów zarządzania (pewnie coś koło
    > 0.9%) - uwględniając to wszystko się może odwrócić.

    Sam zobacz porównałem OFE na mojej stronie www.madrypolak.arkada.pl Brałem
    pod uwagę tylko te z dobrymi wynikami.
    Przenalizowałem koszty. Bo one są na dzisiaj pewnikiem. Przecież nie masz
    gwarancji jak będą zarządzane OFE w przyszłości. Zresztą w KNUIFE dostępne
    są historyczne notowania. Zobacz jak to było.
    To nie jest bank. To się może zmienić, ale faktycznie liderów łatwo wyłonić.
    Tak czy siak koszty będą zawsze, jak je policzyłem to się zdziwiłem, bo nie
    myślałem, że będą tak ogromne różnice...

    (...)
    > A na końcu i tak przyjdzie "zakład emerytalny" i za przelanie kasy z konta
    > OFE na konto w banku ukradnie następne 7% a może nawet 10%...

    A pewnie masz rację. :-) Zresztą ile tam może się nazbierać? :-(
    Pozdrawiam i życzę szampańskiej zabawy w Sylwestra!
    tomekk

  • 8. Data: 2003-12-30 10:32:44
    Od: "Franz " <f...@g...pl>

    tomekk <g...@p...com> napisał(a):

    > To nie jest bank. To się może zmienić, ale faktycznie liderów łatwo wyłonić.
    > Tak czy siak koszty będą zawsze, jak je policzyłem to się zdziwiłem, bo nie
    > myślałem, że będą tak ogromne różnice...

    Masz racje, to nie jest bank - lokaty bankowe są bardziej opłacalne :(
    Różnice są ogromne bo w skali 30-40 lat wszystko się kumuluje.
    Nikt nie odczuwa różnicy kiedy zabiera mu się 4, 5 albo 9% składki której
    nawet nie widzi - ale po 40 latach efekt procentu składanego jest boleśnie
    widoczny.

    Polecam kalkulatorek:
    http://www.money.pl/emerytury/kalkulator/ofe/

    Zachowałem domyślne parametry zmieniając tylko rok przystąpienia do
    OFE na 2004 i oto co wyszło jako "miesięczna emerytura z OFE":

    Allianz - 622,16
    Commercial Union - 620,39
    DOM - 618,07
    Pekao - 617,90
    Credit Suisse - 616,75
    PZU Złota Jesien - 615,13
    Pocztylion - 614,01
    Bankowy - 613,95
    ING NN - 610,48
    Skarbiec Emerytura - 609,76
    Generali - 603,21
    Kredyt Bank - 597,86
    Sampo - 597,86
    Ergo Hestia - 597,61
    AIG - 594.61
    Polsat - 594,61

    Tak więc kluczem do sukcesu czyli wyższej emerytury nie są wcale kosmiczne
    stopy zwrotu ale bardziej stała, niska prowizja pobierana od wpłacanej
    składki.
    Żeby nie było - nie jestem żadnym akwizytorem Allianz'a - dopiero starając
    się pomóc autorowi wątku zobaczyłem że Allianz ma praktycznie przez cały czas
    b.niskie prowizje - zresztą nie wiem czy domyslne parametry w kalkulatorze są
    zgodne z rzeczywistością (np opłata za zarządzanie chyba się jednak rózni).

    BTW "Opłata za przekazanie składki" kradziona przez ZUS jest WYŻSZA
    niż "Roczna opłata za zarządzanie" - to jakis kolejny złodziejski absurd...
    gnoje z ZUS'u za zaksięgowanie moich pieniedzy i przelew krajowy biorą więcej
    niż OFE za obracanie nimi....

    > A pewnie masz rację. :-) Zresztą ile tam może się nazbierać? :-(

    A to jest złe podejście... obojetnie "ile" ale to są MOJE pieniądze na
    których żerują biurwy w ZUS'ie i panocki z OFE - jeżeli ktoś w sumie chce
    mnie okraść z 15-20% emerytury to ja mówię wara..
    Tyle że w socjalistycznym państwie to niestety moge sobie mówić :(((

    Dziwę się tylko że młodzi którzy na emeryturę przejdą za 50 lat nie ruszą
    palcem żeby powiedzieć różnym "liderom" że ten złodziejski, niedokończony,
    przymusowy i niesprawdzony do końca system trzeba rozwalić zanim okaże się że
    z 600 złotych emerytury ukradziono pod pozorem "kosztów administracyjnych"
    jakieś 20%

    --
    Franz

  • 9. Data: 2003-12-30 11:03:41
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

> [...]

    > Tak więc kluczem do sukcesu czyli wyższej emerytury nie są wcale kosmiczne
    > stopy zwrotu ale bardziej stała, niska prowizja pobierana od wpłacanej

    Fajnie Ci to wyszło... Jakby inaczej niż przed dwoma godzinami :-)
    Ale jeszcze raz chciałem przypomnieć (interesujesz sie FI - to wiesz), że to
    jest wróżenie z fusów.
    Przecież nie wiemy jakie będą stopy zwrotu... (wiem, że nie to
    porównujemy -ale przeciez to tez jest istotne) Z tym, ze upieram się, ze na
    podstawie jakichś choćby uproszczonych danych możemy się domyślać, że w
    Allinasie nie są one rewelacyjne. Tak wiec takie porównanie - oczywiście
    interesujące nie daje pełnego obrazu sytuacji...

> [...]
    > b.niskie prowizje - zresztą nie wiem czy domyslne parametry w kalkulatorze

    > zgodne z rzeczywistością (np opłata za zarządzanie chyba się jednak

    Żeby nie było - współpracuje z PZU ale tylko współpracuje. Staram się
    żetelnie porównywać to co jest na rynku.
    Sam muszę być do tego przekonany :-)
    No i szybciutko poliszyłem te koszty (na podobnej zasadzie jak na mojej
    stronie - dzisiaj podawałem linka)
    Wyszło mi dla Allianz 1446zł a dla PZU 1383zł. Czyli, fakt, Allianz nie jest
    drogi, ale popatrz na wyniki - w porównaniu do PZU jest daleko w tyle.
    Oczywiście moje wuliczenia są też przybliżone, ale ni jak nie pasuje mi to
    do tego kalkulatora, który podałeś...
    Albo ja ręcznie źle licze, albo tam jest jakiś dziwny algorytm (którego nie
    znamy)...
    Sam nie wiem.
    Franz, co miałem robić? Żeby sprawdzić moje wyliczenia na
    www.madrypolak.arkada.pl sprawdziłem jeszcze raz opłaty na stronach KNUIFE,
    ale wszystko się zgadza...
    Jeśli mi nie ufasz sam ręcznie policz te koszty - wyjdzie Ci to samo...
    tomekk

  • 10. Data: 2003-12-30 11:05:20
    Od: "tomekk" <g...@p...com>

    Użytkownik "tomekk" <g...@p...com> napisał w wiadomości

    przeczytałem to jeszcze raz :-( sorki za błędy...
    t.