  • 1. Data: 2006-01-06 22:12:14
    Temat: zmiana OFE?
    Od: "Taddy" <c...@t...pl>

    Od poczatku istnienia OFE jestem wpisany do AIG.
    Ten fundusz ma niską wartość jednostki rozrachunkowej i bardzo mi sie to nie
    podoba. Głos wewnętrzny mówi mi, ze nalezy zmienic OFE, dobrze mówi?
    Czy ten parametr jest bardzo ważny i ma bezposredni wpływ na moją emeryturę?
    Jeśli zmienic to na jaki inny?

  • 2. Data: 2006-01-06 23:33:57
    Temat: Re: zmiana OFE?
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Taddy napisał(a):
> [...]
    > podoba. Głos wewnętrzny mówi mi, ze nalezy zmienic OFE, dobrze mówi?
    > Czy ten parametr jest bardzo ważny i ma bezposredni wpływ na moją emeryturę?

    Ja bym wybrał taki, który najbezpieczniej lokuje kasę i do tego daje
    całkiem niezłą stopę zwrotu. Dla mnie osobiście najważniejsze jest to
    żeby *napewno* mieć np. 1000zł, a nie *może* mieć 500, a może 1500, ale
    każdy wybiera co chce. Do tego warto żeby nie był to fundusz, który w
    różnych rankingach miał różne miejsca, od pierwszego do ostatniego, bo
    to by oznaczało, że ryzykownie inwestuje, więc albo wyjdzie albo i nie.
    Ja wybrałem Commercial Union i jestem zadowolony, jak ostatnio
    patrzyłem, to CU był w Rzeczpospolitej uznany za najbezpieczniejszy pod
    względem lokowania kasy i wielu innych parametrów.
    A swoją drogą to niektórzy mówią, że niedługo będzie coraz mniejsza
    różnica pomiędzy funduszami, które przynoszą największe zyski.

    sg

  • 3. Data: 2006-01-07 07:22:32
    Od: "Zephyr" <z...@T...pl>

    Użytkownik "Taddy" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ten parametr jest bardzo ważny i ma bezposredni wpływ na moją
    > emeryturę? Jeśli zmienic to na jaki inny?

    moja żona w tym tygodniu wyskoczyła z AIG do NN

    --
    Zephyr
    z...@T...pl

  • 4. Data: 2006-01-07 11:37:33
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "Taddy" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli zmienic to na jaki inny?

    Weź spokojnie policz różnice w złotówkach miedzy najlepszym i najgorszym.
    Ja doszedłem do wniosku, że OFE nie ma istotnego znaczenia.
    Różnice między najlepszym, a najgorszym są zbyt małe w docelowej emeryturze,
    by się tym co chwilę przejmować. Na godziwą emeryturę należy odkładać
    samemu, a nie liczyć na ZUS, OFE, które do czasu emerytury zostaną
    "zreformowane".

  • 5. Data: 2006-01-07 12:17:05
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    SP9LWH napisał(a):

> [...]
    > emeryturze, by się tym co chwilę przejmować. Na godziwą emeryturę należy
    > odkładać samemu, a nie liczyć na ZUS, OFE, które do czasu emerytury

    racja - na OFE i tak idą śmiesznie małe pieniądze. zgodnie z tabelą stóp
    zastąpienia daną przez MF będę miał emeryturę w wysokości 40% zarobków
    ;-) extra, co ? Tylko, że jak ktoś zarabia te 640zł miesięcznie, to
    emeryturę będzie miał nieciekawą

    sg

  • 6. Data: 2006-01-07 12:30:06
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
[...]

    Dokładnie tak jest jak się płaci małe składki na ZUS. Rozmawiamy o
    wirtualnych paru złotych różnicy przy zamianach OFE.
    Najwyższa składka emerytalna tez nie jest zbyt wielka (2,5 średniej
    krajowej), więc aktualny "bogacz" z OFE tez może się pośmiać.
    OFE to wg mnie dziwny twór - wartościowy dla polityków, a nie dla
    składkodawców.
    Po kiego czorta składkę na OFE wysyła się przez ZUS, a nie bezpośrednio ?
    Pytanie retoryczne.:-(

  • 7. Data: 2006-01-07 12:51:37
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    http://www.rankingofe.pl/wiad3.html

  • 8. Data: 2006-01-07 13:29:37
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Taddy" <c...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Od poczatku istnienia OFE jestem wpisany do AIG.
    > Ten fundusz ma niską wartość jednostki rozrachunkowej i bardzo mi sie to
    > nie podoba.

    Zmien na ING NN

  • 9. Data: 2006-01-07 14:11:43
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Artur O. napisał(a):
    > Użytkownik "Taddy" <c...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Zmien na ING NN

    to moze jeszcze napisz dlaczego akurat na ING, jakie sa roznice w
    prowizji itd

  • 10. Data: 2006-01-07 16:53:56
    Od: "Artur O." <a...@w...pl>

    Artur O. napisał(a):

    > Zmien na ING NN

    to moze jeszcze napisz dlaczego akurat na ING, jakie sa roznice w
    prowizji itd

    Nie wnikam w szczegoly. Jestem tam od samego poczatku istnienia OFE. Dobrze
    obsluguja klientow, dobrze sciagaja skladki z ZUS czego powiedziec nie mozna
    o CU ktore to sobie zupelnie dwa lata temu olewalo.
    No i ING jest pierwsze we wszystkich rankingach.