  • 1. Data: 2005-07-04 08:36:53
    Temat: żelazka- gdzie
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Podobno w Polsce jest 39tys ręcznych czytników( dla porównania
    wszystkich żelazka+POS 153,6 tys)
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=1850

    Sądziłem, że tych ręcznych czytników jest znacznie mniej.
    Gdzie mozna jeszcze na nie trafić? taksówki?(ale też są takie
    akceptujace VE, Maestro), jakieś mniejsze hotele?

    --
    Krzysztof Lerski

  • 2. Data: 2005-07-04 08:50:12
    Temat: Re: żelazka- gdzie
    Od: "inżynier Nowak" <n...@g...pl>

    Krzysztof Lerski <k...@w...pl> napisał(a):

    > Sądziłem, że tych ręcznych czytników jest znacznie mniej.
    > Gdzie mozna jeszcze na nie trafić?

    Agenci Warty takie noszą ze sobą i (chyba yayco już kiedyś o tym wspominał)
    rozliczenie następuje dopiero na koniec miesiąca, co może przedłużyć znacząco
    GP.

  • 3. Data: 2005-07-04 08:51:42
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Krzysztof Lerski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości > Podobno
    w Polsce jest 39tys ręcznych > Sądziłem, że tych ręcznych czytników jest
    znacznie mniej.
    > Gdzie mozna jeszcze na nie trafić? taksówki?(ale też są takie
    > akceptujace VE, Maestro), jakieś mniejsze hotele?

    w tresci notatki napisano
    " dokonywane w terminalach ręcznych (żelazkach) " terminale reczne sa
    obecnie najczesciej elektroniczne i mozna je spotkac w duzej ilosci knajpek,
    w kazdym duzym! sklepie jako zapas na wypadek awarii i w sredniej wielkosci
    punktach uslugowych oraz sklepach dowolnej branzy
    z typowymi zelazkami do odciskania karty na papierku nie spotkalem sie juz
    dawno, a ostatnio byl to maly pensjonat w wawie, (ale to juz kilka lat temu)
    w krakowku w taksowkach (przynajmniej niektorych sieci) platnsc karta
    dokonywana jest drogą głosowo-radiową (z pania w centrum dowodzenia0, co
    raczej zniechęca mnie do dokonywania takiej formy płatności

  • 4. Data: 2005-07-04 09:47:16
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Krzysztof Lerski napisał:

    > Podobno w Polsce jest 39tys ręcznych czytników( dla porównania
    > wszystkich żelazka+POS 153,6 tys)
    > http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=1850
    >
    > Sądziłem, że tych ręcznych czytników jest znacznie mniej.
    W zeszłym roku podobno był na stacji benzynowej Safari w Lublinie. Na
    pewno był też wtedy w antykwariacie na lubelskim Starym Mieście (już
    jest terminal). Ja osobiście ostatni raz płaciłem w żelazku w styczniu 01.

    > Gdzie mozna jeszcze na nie trafić? taksówki?(ale też są takie
    > akceptujace VE, Maestro), jakieś mniejsze hotele?

    Może wagony restauracyjne?

    Przemek

  • 5. Data: 2005-07-04 12:09:37
    Od: " " <n...@g...pl>

    > Może wagony restauracyjne?
    >
    > Przemek

    W WARSIE w PKP twierdza, ze cash only, pomimo, ze loga wiekszosci kart
    widnieja w menu.

  • 6. Data: 2005-07-16 07:26:00
    Od: o...@p...onet.pl

    > Sądziłem, że tych ręcznych czytników jest znacznie mniej.
    > Gdzie mozna jeszcze na nie trafić? taksówki?(ale też są takie
    > akceptujace VE, Maestro), jakieś mniejsze hotele?
    MPT w Wawie. Nie ma zadnej autoryzacji glosowej itp.
    BTW nie wiem jak teraz ale jeszcze 2-3 lata temu kierowcy chyba nie byli zbyt
    dobrze wyksztalceni i slyszalem historie, ze ktos jezdzil taksowkami na stara,
    niewazna juz karte ;) i zawsze dodawal napiwek ;-)

  • 7. Data: 2005-07-17 17:49:13
    Od: "Marcin Jackowski" <m...@p...pl>

    > Sądziłem, że tych ręcznych czytników jest znacznie mniej.
    > Gdzie mozna jeszcze na nie trafić? taksówki?(ale też są takie
    > akceptujace VE, Maestro), jakieś mniejsze hotele?

    niekoniecznie mniejsze hotele - w Krakowie, w Novotelu na
    Bronowicach jeszcze zelazko maja i uzywaja (zeskanowali
    mi Amexa "pod zastaw")

    Marcin