  • 1. Data: 2003-11-29 13:07:11
    Temat: zdolność kredytowa a poręczenie karedytu?
    Od: Grzegorz SOSNOWSKI <g...@s...waw.pl>

    Witajcie,
    chciałbym was prosić o pomoc.

    Chodzi mi mianowicie o to, w jaki sposób banki wyliczają
    zdolność kredytową (przy ubieganiu się o kredyt
    długoterminowy-hipoteczny, ale również o kredyt odnawialny).
    Spłacam w tej chwili jeden kredyt samochodowy, mam kartę
    kredytową. Ubiegałem się jakiś czas temu o kredyt odnawialny, we
    wniosku wypełniłem wszystkie wymagane dane dotyczące moich
    zobowiązań. Kiedy zobaczyłem swój wniosek (przy podpisywaniu
    umowy kredytowej), zobaczyłem, że do moich zobowiązań bank
    "dołożył" kwotę raty kapitałowo-odsetkowej, którą płaci mój brat
    (jest to kredyt mieszkaniowy, który ja mu poręczałem)-widocznie
    bank zasięgnął informacji w BIK-u:((. W związku
    z tym, bank obniżył moją zdolność kredytową i udzielił mi
    niższego kredytu.
    Moje pytanie jest następujące:
    Czy wszystkie banki przy wyliczaniu zdolności kredytowej biorą
    pod uwagę udzielone poręczenia i czy faktycznie tak to wygląda
    (przecież de facto ja tego kredytu nie spłacam, poza tym jest on
    spłacany systematycznie i terminowo). Słyszałem, że np. GE
    Mieszkaniowy wcale się nie interesuje takimi rzeczami.
    Proszę o odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-11-29 13:25:37
    Temat: Re: zdolność kredytowa a poręczenie karedytu?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Grzegorz SOSNOWSKI wrote:
    [...]
> [...]
    > pod uwagę udzielone poręczenia i czy faktycznie tak to wygląda
    > (przecież de facto ja tego kredytu nie spłacam, poza tym jest on

    Powinieneś się cieszyć, że bank braku informacji o Twoim poręczeniu nie
    potraktował jako zatajenia i nie odmówił Ci kredytu.
    A większośc banków do poręczenia podchodzi tak: "Jutro kredytobiorca
    przestanie spłacać raty i będzie je musiał spłacać nasz poręczyciel".

    KJ

  • 3. Data: 2003-11-29 15:36:21
    Od: "Krab" <k...@p...of.pl>

    > Powinieneś się cieszyć, że bank braku informacji o Twoim poręczeniu nie
    > potraktował jako zatajenia i nie odmówił Ci kredytu.

    popieram uwage :-)
    Mozna to wrecz okreslic jako dbalosc o klienta, bo ludzie mysla, ze zlozony
    podpis nie ma zadnej materialnej wartosci, co tam 100ooo w te czy w te
    strone

  • 4. Data: 2003-11-29 16:58:50
    Od: "Stasio Podróżnik" <d...@n...gazeta.pl>

> [...]
    > A większośc banków do poręczenia podchodzi tak: "Jutro kredytobiorca
    > przestanie spłacać raty i będzie je musiał spłacać nasz poręczyciel".

    Co więcej ... Umowa poręczenia oznacza tyle, że to ty jesteś Dłużnikiem
    banku , w którym poręczyłeś kredyt brata.

    Nie umieszczenie takowej informacji mogłoby zostać zinterpretowane później w
    przypadku twej niewypłacalności jako czyn zabroniony z art 297 § 1 § 2 .

    Zawsze byłby to dodatkowy argument banku podczas prowadzenia dzialan
    windykacyjnych wobec Ciebie ;)
    Albo wyskoczysz z grosza natychmiast ... albo ...

    Pozdrawiam

    SP

  • 5. Data: 2003-11-30 15:15:35
    Od: "k32" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Grzegorz SOSNOWSKI" <g...@s...waw.pl> napisał w wiadomości
    sgh.waw.pl...
> [...]
    > pod uwagę udzielone poręczenia i czy faktycznie tak to wygląda
    > (przecież de facto ja tego kredytu nie spłacam, poza tym jest on

    No niestety TAK...
    Bo w przypadku braku splaty przez brata Ty bedziesz go splacal.
    Zdecydowana wiekszosc bankow bada zdolnosc kredytowa w ten sposob...